• 1
  • 2
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
qnkov - специалист
Не знам дали уцелих темата. Трябва да прикача едно ел.табло към тухла четворка, но не съм напълно сигурен, как да го направя. С перформатора предполагам, ако го пусна на удар, ще я счупи цялата? По какъв начин да процедирам? С дълга бургия за бетон, само на въртене да мъча, след това да намеря дълги дюбели и така? Бях чул за някакви монтажни винтове дълги, но не знам дали и при тях трябва да се подготви дупката.
preslav - майстор
https://itt-shop.bg/metalen-dubel-za-gi ... w-47054/p2 само с това съм успявал до момента.
Правиш отвора без удар или вибрации иначе става дупка.
kozl - майстор
ср сеп 07, 2022 11:03 pmqnkov написа:
Не знам дали уцелих темата. Трябва да прикача едно ел.табло към тухла четворка, но не съм напълно сигурен, как да го направя. С перформатора предполагам, ако го пусна на удар, ще я счупи цялата? По какъв начин да процедирам? С дълга бургия за бетон, само на въртене да мъча, след това да намеря дълги дюбели и така? Бях чул за някакви монтажни винтове дълги, но не знам дали и при тях трябва да се подготви дупката.
А пред тухлата какво има -мазилка, топлоизолация, каква дебелина?
Аз съм монтирал мивки и шкафове в решетъчни тухли с пластмасов дюбел Ф10 или Ф12 от такъв тип. Заложи на маркови, примерно Вюрт, че да не попаднеш на мека пластмаса и провал в стягането.
Обаче трябва и правилен подбор на винта (рапидката), защото може да има провал със захвата. За 10-ките ползвам винтове Ф6 с глава шестограм с подходяща дължина - от таблото и до след дюбела в стената. Т.е. винта трябва да се покаже от опашката на дюбела. Такъв им е принципа, подобно на металния от предния пост. За 12-ките ползвам шпилка за монтаж на мивки. От едната страна е с рапидна резба за дюбела от другата е М8. Има шпилки с различна дължина.
То и металния ще стане ако прецениш дължината пред "чадъра", щото може и да не може да се стегне и да шава напред-назад.
Пробивай без удар. Може и с обикновена бормашина или с бормашина с удар. При бормашините с удар, удара е фиктивен и е слаб та стават точно за такива цели.
Монтажник на климатици ми показа бургии за тухла и пробиване без удар. Приличат на тези за бетон, но имат островърхо заточване. Преди около 2 години ги видях и до днешен ден не съм срещнал такива по магазините.
А за няколко дупки може да пробваш с бургия за стъкло/фаянс. И мет0алния и пластмасовия от тип "чадър" хващат само в първата преграда, а и тя е най дебелата, но пробива ще трябва да е по-дълбок от дължината на винта/болта, за да е сигурно, че няма да опре в следващата вътрешна преграда в тухлата.
yanko78 - специалист
С химически анкер, като преди това, може да разпробиеш със свредло за гранитогерс (върха е конус) и да допробиеш внимателно с нормално свредло, за да не чупи много тухлата.
miliad - майстор
Пичове, прекалено задълбавате. Закача се ел. табло, не бойлер. Не е почнал, не го е направил.
Какъвто и да е дюбел за тухла или универсален ще свърши работа. 6/60, 8/60 е достатъчно за захват през мазилка и първа стена. Старата четворка се пробива със свредло за бетон, даже включвам и удар и карам полечка "на полусъединител". А на новите гръцките и без това вътрешната стена много пъти се пръска от самото натягане на дюбела.
Като му дойде времето да закача плъзгащи врати с крила по 70-80кг, тогава да отваряме голяма дускусия .
Давай по смело.
brum - майстор
И аз това ще кажа. За табло - с всеки дюбел 6 или 8 ще стане. Химически анкер ако ще се слагат тежки неща.

А тоя металния дюбел за гипсокартон не е за тухла. Това, че нещо е станало 1-2 пъти не го прави подходящ. И отделно са нужни специални клещи за него.
chapara - майстор
А доброто старо, загипсирано трупче го забравихте😁😎
fbr - майстор
Ако има време за чакане, какъвто и дюбел да нахакаш в дупката (колкото и да е голяма), запълнена предварително с циментово лепило или PU пълнител, става и за бойлер. Става даже и на кухини, между две тухли, зидани без цимент.
kozl - майстор
Да бе как не се сетих да питам какво е таблото, което ще се закача :? ,
че аз си представих електромерно табло, а оно си тежи... :-D

И все пак не всички дюбели са дюбели. Изхвърлил съм доста.
brum написа:
И аз това ще кажа. За табло - с всеки дюбел 6 или 8 ще стане. Химически анкер ако ще се слагат тежки неща.

А тоя металния дюбел за гипсокартон не е за тухла. Това, че нещо е станало 1-2 пъти не го прави подходящ. И отделно са нужни специални клещи за него.
Аз ги слагам металните и без клещи и е подходящ за кухи тухли при условие, което писах вече.
А ако трябва да се вади металния с разтворен вече "чадър" - несъм вадил :? Пробах на гипсокартон и ГК се разджвака и "чадъра" излезе почити разтворен.
чет сеп 08, 2022 1:45 pmchapara написа:
А доброто старо, загипсирано трупче го забравихте😁😎
Почити. Като не стане с неколко опита с дюбели и дупката се отворила като мечешка бърлога се сетам и за трупчето :lachtot:
miliad - майстор
На дъното на куфара под дюбелите и винтовете винаги стои запасното трупче за изработка на клепета :lol:
  • 1
  • 2

Тема "Дюбел за тухла четворка?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: