• 1
  • 2
Монтаж, топло и звукоизолации.
temp1e - помощник
Здравейте,

Наскоро закупих панелен апартамент. Имало е див конденз в едната стая, а сега съм в процес на цялостен ремонт и ще съм благодарен за всякакви съвети. Става въпрос за панелен апартамент 6/8 етаж, относително вътрешен. (относително, защото между двата входа има празно пространство). До тук ремонта включва - качествена ПВЦ дограма с микровентилация, усвояване на кухнеско помещение, външна изолация с неопор 6 см, на кухнята 8 см (включително на тавана на съседа отдолу, отгоре терасата също е усвоена и изолирана), подова изолация от 2 см фибран и 4 см армирана замазка (основно направено за изправяне на изключително кривите подове (бягат със 7 см на места)) .

Сега искам да изравня тавана. Тъй като там кривините са сходни, а и понеже съм голям привърженик на изолацията точно на тавана, където според мене се набива голяма част от топлината, смятам да изолирам. Точно за тази изолация ми е първия въпрос.

1. Предлагат ми минерална ролирана вата с гипсокартонова конструкция. Преди съм го правел с каменна вата и съм много доволен, но сега парите са от значение. Може ли да ме осветлите какво да изисквам като параметри и какви са недостатъците на предложената вата. Също казаха, че ще я натъпчат. Няма ли да й спаднат техническите характеристики, като се смачка. Не е ли добре да има и малко въздух между гипсо картона и минералната вата.

2. Тъй като заварения конденз беше основно по стените между 2та входа, може ли да се счита, че ще си реша проблемите с това, което съм направил или трябва да предвидя още нещо. Как мога да го тествам, при положение, че тази зима няма да живея там.
npnconstruction - специалист
Относно ватата, по-добре е каменна минерална, но след като парите имат значение и стъклена може да се сложи. Макар, че термоизолационните й свойства са по-ниски пак ще ти свърши работа, в комбинация с окачен таван от картон. Конденза се появява на места, където има по-голяма концентрация на влага. С топлоизолацията и PVC дограмата би трябвало да си разрешил до голяма степен проблема. За всеки случай, ако на някоя от стените е имало мухъл, може да сложиш Аквастоп.
8180 - майстор
На местото на питащия бих помолил за разяснения и обосновка на почти всички твърдения в предишния отговор. :?

Доколкото разбирам, не се предвижда нищо за проблемната стена (т.2). Описаните мероприятия малко или почти хич не подобряват ситуацията там. Мисли я като външна стена и изолирай като такава. Допълнително провери за евентуални течове от покрива там.
Прецизни измервания на повърхностната температура или термография, евентуално биха дали инфо за състоянието, но едва ли е добро. Зимният сезон е подходящ за тестове. Ако е необходимо, ще затоплиш временно с няколко духалки.

П.П. В практически разумните граници, ефектът от "смачкана" вата е равен на "несмачкана" със същата крайна дебелина, но не е особен проблем, ако се налага по други причини. Само бюджетът малко се утежнява.
С въздушните междини въпросът е дискусионен - въздухът е добър изолатор, НО когато е неподвижен и сух, което налага прецизно проектиране и изпълнение. Рисково, според мен.
nikolovvd - майстор
Искам да вметна и още един въпрос.
В случай като този, където една от стените е външна, не е ли по-добре да се направи първо вътрешната изолация на тази стена от вата и гипсокартон, за да може гипсокартона на окачения таван да контактува с гипсокартона на стената?
Ако аз трябваше да правя такъв ремонт, първо щях да направя термографска снимка на стената, за да мога да видя какво е състоянието. Бих положил едно покритие "Корунд" с обхващане на 20-30 см от съседните стени и тавана, за да се прекъсне термомоста и върху него един слой хидроизолация. Вярно е че излиза доста скъпо. По мои груби сметки към 1000 лв., но е по-добре отколкото след 2-3 години да се наложи отново ремонт на тази стена. Ако пък се развие мухъл зад гипсокартона, може да минат години докато стопанина се усети, а до тогава много пари може да отидат за лекарства, които освен че са скъпи са и вредни.
npnconstruction - специалист
За стената с конденза, както споменах, може да се измаже с Аквастоп 1 на Boro, и след това да се боядисва с влагоустойчив латекс, дори защо не и цялата стая. Разликата в цената не е толкова голяма. След като е сложена изолация и качествена дограма, не вярвам следващите няколко години да има някакъв проблем. Идеята за термографска диагностика не е лоша, така ще се установят много неща. Има жилищни инспекции, които предлагат подобни услуги. Иначе за стъклената вата тя е с значително по-ниска плътност от каменната. Примерно 10-12 кг/м3 срещу минимум 30 кг/м3 и нагоре. Трябва да се положи хубави, за да не се получи термомост някъде.
temp1e - помощник
На първо време благодаря за отговорите.

Идеята за термографска диагностика не е лоша, но не знам дали при мене може да се случи. Проблемната стена е между вход 2 и 3 от блок с 4ри входа. Между тези 2 входа има дупка, но тя не е толкова голяма (не може да се напъха човек и по тази причина тази стена остана без външна изолация). Все едно са 2 малки блока от по 2 входа допрени един до друг.

Вътрешната изолация не ми се прави точно по тази причина - "мухъла зад гипсокартона". Тази на тавана я слагам преди всичко да изравня изклчително кривите тавани, което веднага се забелязва по нивелираната дограма. Освен това ще ми е много по-лесно да дръпна кабели за осветлението, които иначе трябва да вкопавам, а и понеже таваните са постни, ще е доста голямо предизвикателство да се захване шпакловка, т.е. + топлоизолацията имам 4 в 1 за не толкова по-скъпо изпълнение.

До nikolovvd: каква хидроизолация имаш впредвид. Това, което npnconstruction предлага (Аквастоп 1) ще ми свърши ли работа. И трябва ли задължително да сложа Корунд под аквастоп. Той ли е скъпото нещо?
nikolovvd - майстор
Корунд е препарат руско производство, който се състои от кухи керамични перли. В кухината е вакуум и поради тази причина се използват за прекъсване на термомостове. Във Варна съм гледал как външна стена на апартамент, по която се е стичала вода от конданза, след обработка спира да образува конденз и дори на пипане изглежда по-топла от останалите стени. Това е скъпият материал. Някъде около 400 лв. за бака от 20 литра вече не си спомням, като това количество може да стигне за 10 кв.м., ако стената е дебела 25 см. От тази година се предлагат и опаковки по 10 литра. Нанася се като латекс с валяк и мисля че можеше да се оцветява, т.е. може и да не боядисваш с латекс. Въпреки това аз бих изчакал след нанасянето му, за да се убедя в резултата. Фирмата която го предлага е ямболска, но ако се обадиш по телефона може да те свържат с техен представител в твоя район, въпреки че аз практикувам директен контакт с производителе/вносителя и ми пращат материалите по куриер. Намери им сайта и разгледай преди да поръчваш.
Подобен материал имат и американците, разработка на NASA и цената му е приблизително същата стига да го намериш на нашия пазар.
marian1 - майстор
Мнението ми (моето) по влажната ти стена е следното - установи от какво е влагата!
Може да е от:
Малко помещение и бързо да се овлажнява въздуха - от разни битови неща - гардероби, цветя, спящи хора, слабо проветряване и други подобни. Ниска температура в помещението - неотопляване на помещението - повдигни темп..
Какво бих направил с по малко парични средства, преди да се хвърлям в ремонтна дейност - бих си взел един влагомер, бих следил температура и влажност - ако започне да се повишава влажността, проветряваш ( ако външните условия са подходящи де - външна влажност) - Това с дограмите ( сменените) само ще влоши нещата - още по затворено. Влага се появява по най-студените повърхности. Чрез този метод, ще установиш - дали това е влага, или е теч.
Ако е влага - за себе си, бих изградил стена от Фибран + картон ( ако стената не е боядисана) или от вата с по високи изолационни качества - за ватата: бих сложил плътен найлон ( паропреграда ) след ватата - преди картона (отвътре) известно е, че пътя на влагата е от по-топло към по студено. Това не е универсално - защото ще реши проблема със стената, но да влоши нещата генерално в стаята - тази затапена стена, ще отстрани влагата от нея си, но е възможно ако има горепосочените фактори за влажност да повиши възможността цялото помещение да се овлажнява по лесно. Не си написал въпросната стая - отоплявала ли се, и колко е голяма.
Когато си отговориш на това ще разбереш кое влошава нещата!
gechev - специалист
До, колкото разбрах проблема е липса на пари. Щом не живееш в този апартамент първо събери средствата, отстрани евентуалните течове, ако има такива. Напръскаѝ стената със Саво и проветряваѝ докато се стопли времето. От време на време затопляѝ и ударно проветряваѝ. Не запечатваѝ стените с латекси или полимери, така ще оставиш влагата в стените твоя. Корунда не е термоизолатор, а само термо отблъскващ слоѝ, Перлите му не са от керамика, а от стъкло. Перлите се получават чрез флотация от пепелите от ТЕЦ. На пролет сябрал пари ще направиш всичко каквото трябва.
temp1e - помощник
до gechev:

Значи не е толкова в липсата на пари, колкото че всичко е за основен ремонт и по-скоро проблема е в тяхното разпределение, т.е. някъде мога да направя всичко както ми се иска, но трябва да се лиша на друго място. От друга страна, ако ще я правя нещо тази стена, сега точно му е дошло времето.

Саво мисля беше някакъв препарат против мухъл. Той какво би ми помогнъл. Аз съм го позачистил в момента. На последното ходене не съм виждъл нов. Но още не е дошла истинската зима, а и никой не живее.

Според тебе този Корунд ще ми свърши ли работа от вътре. А тези пепели от ТЕЦ дали са добре за здравето. Може ли Корунд-а да има някакви негативни последици за здравето.

Как се казва американския еквивалент, че по принцип техните неща ми вдъхват повече доверие от руските?

Нека да обобщим един финален най-желан вариант за третиране на стената от вътре, пък аз да преценя после според парите какво и кога да правя.
  • 1
  • 2

Тема "Топлоизолация на панелен апартамент" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: