Монтаж, топло и звукоизолации.
8180 - майстор
Мавруда К. Мерловска написа:
Ужас, аз ли съм тъпа или нарочно така ми пишете.
Мен лично ме подведе с факта, че ползваш Калкулатора, термокамера, което предполага компетентност над средните представи и боравене с основните понятия. Не е съществен проблем, когато е известно - всичко може да се изложи и по-просто, но е по-дълго.
Тук, като статистика, за колежките сме по-старателни. :)

Проблемът е, че (аз поне) нямам цялостна представа за това помещение и все още гадая.
Отделно се очертават "нестандартни" и проблемни импровизации, като ВиК на външна стена, например.
Вероятно ще е най-добре специалист да погледне на место, че ти доста спестяваш инфо и "хвърляме боб".

Лично бих продължил участието си само при цялостно описание на помещението вътрешно и външно, включително ВиК, отопление, прилежащи стрехи, водостоци, евентуални скатове на покрив, тераси, фуги по фасадите и т.н., подобни проблеми в съседните помещения.

Засега, по-вероятно остава първоначалното ми мнение за теч, просмукване на вода отнякъде и подобни.
Мавруда К. Мерловска
8180, не се отказвай, моля те. Попрочела съм това онова, но не са ми ясни много нещя, да не кажа всички :lol:
Цялото ВиК се вижда на снимката. Едни тръби от ляво, през СЗ стена, през СИ мухлясалата стена чак до мивката. Това е. Никъде другаде няма проблеми. Няма течове, няма пропуски, няма фуги, няма тераси. Всичко съм проверила с ИЧ камера.

EDI, ситуацията не се променя много с поставянето на XPS.
Прикачен файл:
82.png
EDI - майстор
А, те сметките са едно, на практика е малко по- друго. :lol: Аз от сметки не разбирам, ама съм сигурен, че няма да имаш проблеми, ако имаш топла стена.
8180 - майстор
Мавруда К. Мерловска написа:
EDI, ситуацията не се променя много с поставянето на XPS.
Добре де, ако ще се забавляваш с калкулатора мога да помогна.
Както споменах, там вероятно е сгрешено µ=10000 (излиза в прозореца където избираш базалта).
По мои сведения мрамор, гранит, базалт са всичките с µ=67!!! Задавай си мрамор за външен слой - картинките (резултатите) доста се променят.

П.П. Мю-то характеризира паропропускливостта на материалите - колкото по-малко, толкова по-пропускливи са материалите. Нататък е въпрос на баланс м/у материалите в стената - външните трябва да са по-пропускливи от вътрешните на първо гледане.
П.П.1 Над графиката има Таб - "Влажност", от който излизат доп. данни от сметките и полезни разяснения.
П.П.2 Калкулаторът пресмята при постоянни режими на отопление. Не хваща вариациите за вили.

Еди разсъждава логично, според мен.
Мавруда К. Мерловска
Вярно, че се промениха данните, благодаря 8180. Де факто камъка е гнайс, но го няма в калкулатора.

Това, че не се отоплява редовно не виждам как помага на мухъла избирателно да се появява само на едната стена. Дали се отоплява или не двете стени са в едно и също относително положение една спрямо друга от гледна точка на температурите.

На гъбата и трябва топло, влажно и да има храна. Ето на плочките няма и помен от мухъл.

А този екструдираният полистирол нали не го препоръчваха за вътрешни изолации точно заради паропропускливостта / µ , благодаря 8180 /.

Оказа се, че когато добавя 5см вата м/у ГК и тухлата влажността от 60% се качва на 95% м/у вата и тухла.
От друга страна ако се сложи ГК директно в/у тухлата 70% е м/у тухла и EPS и 100% м/у EPS и гнайс.
Извод: с/у мухъл не слагай вътрешна изолация.
schuldiner - майстор
Ми аз един последен опит, че след малко ще почна да се излагам...
- стените ти са добри като детайл и изпълнение - значи проблемът не е в тях, не ги пипай.
- отоплява се, но не редовно - зад шкафчетата в първите часове отопляване температурата същата ли е като на останалите повърхности и ако не е, това създава ли условия за конденз? - според мен да.
- приемам също, че горните шкафчета не са чак толкова плътно прилепнали към стените, че да не преминават никакви пари; в същото време просветът не е достатъчен за бързото затопляне на повърхността зад тях при включване на отоплението (т.е. топлият въздух, който ти разнася топлината из помещенията до там не достига) - значи теоретично парите могат да влязат на скришното място докато е относително студено
- ако двете стени са еднакви и има условия за конденз, защо само едната? - защото парата, която влиза зад шкафа е малко и източникът е на едната стена
извод: условия за конденз има, източници на влага има, но точно тази влага, която прониква зад проблемните шкафчета е ограничено количество, затова щетите също са ограничени.
Решение:
1. да махнеш шкафчетата или да поддържаш постоянно (не)отопление не става
2. да премахнеш източниците на влага - ами кухня е, не може; може да пробваш да ловиш всички пари с ширма, ама все нещо ще отървеш, най-вероятно точно "лошите" пари да ти избягат, щото по някаква причина ги пренебрегваш. Не е работа също да отваряш прозореца за едното кафе.
3. да спреш достъпа на пари зад шкафчетата (с уплътнения) - хм... струваше си да се опита преди да се махнат, сега как да кажа, че щеше да е достатъчно? Като си тръгвате, на затоплена къща, правите едно хууубаво проветряване да изфиряса влагата и това е. Ако с проветрение преди охлаждане на къщата пак имаш мухъл, значи имаш сгрешен детайл на топлоизолацията или ВиК или външен теч и се връщаме отначало.
Мавруда К. Мерловска
schuldiner написа:
Ми аз един последен опит, че след малко ще почна да се излагам...
:lol: :lol: :lol: Засмя ме от сутринта. 10х.

Много ти благодаря за изчерпателното мнение. Така се е получило сигурно. Шкафовете така и така са махнати, ще се изхвърли влажния ГК, и какво ще ми предложиш да сложа в/у тухлите. Пак ГК на топки залепен или нещо друго.

Ето я и цялата компрометирана стена. В дясно е прозореца, а в дъното е читавата стена. И под плочките е същата ситуация.

Прикачен файл

84.jpg
EDI - майстор
Точно такъв проблем реших преди няколко години.Става дума за кухненски бокс, достроен към къщата.Три външни стени се явяват.Зидан е с итонг 25 см и има същото разположение, размерите на 4Х1,80 метра.ИТОНГ-а като го строиха само удариха мазилка и шпакловка отвън и вътре.Плочките са със същото разположение - над плота до шкафовете.Над шкафовете - има около 15-20 см до тавана, а и не само там, се бяха завъдили гъби.Бабата тръгна да сменя цялото оборудване - шкафове, плотове и т.н.викам си, ей сега е момента. :lol: Над плочките на две от стените залепих 2 см фибран с пяна и го шпакловах с мрежа.НЕ БОЯДИСВАХ ШПАКЛОВКАТА :wink: Новите шкафове ги монтирах върху фибрана.На третата стена направих външна изолация 6 см стиропор с пяна, шпаклован с мрежа и боичка отгоре.Пробих и една дупка и сложих вентилатор с датчик за влага на ММ моторс.От този момент нито конденз, нито влага, да не говорим за гъби.Като се върна довечера у дома, може да кача снимки, ако не съм ги забутал.Тоя гол картон го забрави според мен.
8180 - майстор
Мавруда К. Мерловска написа:
А този екструдираният полистирол нали не го препоръчваха за вътрешни изолации точно заради паропропускливостта / µ , благодаря 8180 /.

Оказа се, че когато добавя 5см вата м/у ГК и тухлата влажността от 60% се качва на 95% м/у вата и тухла.
От друга страна ако се сложи ГК директно в/у тухлата 70% е м/у тухла и EPS и 100% м/у EPS и гнайс.
Извод: с/у мухъл не слагай вътрешна изолация.
Другото е сложно и обикновено препращам тук. Относителните влажности [%], които цитираш почти нищо не означават, ЗАЩОТО зависят от температурата. Наскоро го писах за пореден път.
Ще се спра на черното:
- екструдираният полистирол Е ПОДХОДЯЩ за вътрешна ТИ точно заради понижената си паропропускливост, която не позволява на парите да достигнат зад него, където е по-студено.
Сравнен с ватата има допълнително предимство - по-нечувствителен е на влага (вода) - Калкулаторът го отчита.

- "Изводът" Е НЕВЕРЕН (според мен). ВСЯКА ТИ прави стените по-топли и спомага срещу конденз по вътрешните повърхности - нашия случай. Този факт се отчита и от Калкулатора, и в линка по-горе. ВЪТРЕШНАТА ТИ (споменах по-горе в Темата) ИМА предимства при динамични промени - вътрешните повърхности "стават по-топли почти веднага" след включване на отоплението, което теориите не отчитат. При външна ТИ топлото първо се "смуче/акумулира" от монолитните материали. Чак когато се "насмучат", започват да работят известните ми Теории и Калкулатори, които са за "стационарен"/равновесен режим.
При теб, вероятно, проблемът е от преходните режими на отопление и увлажняване.

Колегите schuldiner и EDI споделят приемливи и доста вероятни разсъждения в тази насока. +1! :prost:

За категорични изводи и препоръки - не съм готов. :|
Мавруда К. Мерловска
Благодаря ви 8180, EDI, schuldiner. Наистина много ми помагате. Значи да се слага XPS и да не се плаша.

EDI, този вентилатор, който спомена се включва когато влажността в помещението стане по-висока от настройката, нали? Дали не може да се закачи такъв датчик към управлението на ширма, за да не се пробиват допълнителни отвори в стените.

Тема "ШОК!!! А аз очаквах мухъл зад всички шкафчета. Защо?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: