• 1
  • 2
Вашето лично помещение
filipss - специалист
Здравейте, имам нужда от съвет. В панелен блок живея. Изключителен кондез имаше и в хола и в спалнята, чак вода от тапетите бликаше в буквалния смисъл на думата. В хола махнахме тапетите и с латекс и външна изолация стиропор 5 см, смених дограмата на 5 камерна с КА стъкло и сега няма кондез.

В стаята обаче сега пак махнахме тапетите и сложихме латекс и когато правихме ремонта майстора каза вместо стиропор да сложа Фибран пак 5 см (60 плътност) и няма нужда да сменям дограмата (3 камерна с обикновен двоен стъклопакет). Аз го послушах направихме външната изолация сега 11.2015 и не смених дограмата.. и сега всяка сутрин и трите стъкла са супер мокри и се стича на вадички надолу по латекса.... станаха фуги.. и даже балончета с вода под латекса...

Четох доста, има мнения да не махам дограмата и да я сменям с нова защото няма да пасне с изолацията, други казват, че е достатъчно само да сменя стъклопакета с КА пакет.. не знам вече... дайте моля мнение.
мерси
SEV - специалист
Може ли да имаш остатъчна влажност от ремонта?
Аз правих ремонт на къщата (зид единички),от вън сложих 15 сантиметра стиропор и минерална мазилка,дограмата 6 камерна вива пласт,стъклопакета 32 мм. с обикновенно стъкло.Вътре къртих стени,ляхме бетон,шпакловки,обръщане на прозорци и др.Общо взето доста мокри процеси.Ремонта беше лятото на 2014,още 4-5 месеца след това се образуваше конденз,чак края на зимата нещата влчзоха в "час".Тази зима няма никакъв проблем.Живее се постоянно,отоплава се с "парно"-котел.
Моето предложение е да почакаш,мисля че е като при мен,но нека специалистите се изкажат.
egomen66 - майстор
Аз не съм специалист...но моето мнение , е , че се е получило капсулиране на помещението. За да се получи конденз , трябва да има източник на влага. Тя може да е останала и от строително монтажни работи , но се получава и от други източници...хора , пране , цветя и тн. Можете да се опитате да проветрявате , или да ползвате влагоуловител. При проветряване , може да се получи обратния ефект , да вкарате повече влага от колкото да изкарате...Зависи от времето. Това са временни решения.
torbalan - Дървен философ
Конденз има, когато са недостатъчни отоплението и вентилацията...

Виж кое от двете ти е проблема, а може би и двете.
miliad - майстор
Щом е стъклопакета е от обикновени стъкла и конденза е само по стъклата, то смени стъклопакета поне с Ка стъкло.
Може да не изчезне напълно, но ще се намали чувствително.
И проветрявай.
filipss - специалист
Ми уж проветрявам, даже вчера цяла нощ спах на отворен прозорец. Добре, какви видове стъкла има, ако реша да сменя стъклопакета само? Чух, че има КА, това сезоните ли са? ПОнеже miliad каза
поне с Ка стъкло
, какво друго има и има ли по-висок клас?

Каква е работата със смяма на дограмата след вече поставена външна изолация?
filipss - специалист
Хейооо Никой ли не се е занимавал със стъкла и да има мнение по въпроса. ПЛС :)
ky-kyy - майстор
Живеете в термус и после се чудите - що тъй-що иначе.... :?
chapara - майстор
filipss написа:
... кондез имаше и в хола и в спалнята... външна изолация стиропор 5 см, ... и сега няма кондез.

.... да сложа Фибран пак 5 см (60 плътност) .... трите стъкла са супер мокри и се стича на вадички надолу по латекса.... станаха фуги.. и даже балончета с вода под латекса...

... дайте моля мнение.
мерси
Къде са основните разлики се вижда от това което съм оставил от поста. И Цитирам спецялистите, за да ме разберете правилно.
Основните материали за изграждането на една топлоизолационна система включват следните елементи: топлоизолационни плоскости, лепило, дюбели, армираща мрежа, шпакловка, мазилка. Най-важните елементи за всяка топлоизолационна система са топлоизолационните плоскости (които определят основните характеристики като топлопроводимост, паропропускливост и т.н.) и мазилката (представляваща крайният, външен слой, влизащ в пряк допир с атмосферните условия, от който зависи дълготрайността, устойчивостта и естетическият вид на топлоизолацията). Основните топлоизолационни плоскости, предлагани у нас са:

топлоизолационни плоскости от експандиран полистирен - EPS (стиропор)EPS (експандиран полистирен) - известен е като стиропор (styropor). Представлява изкуствен органичен полимер, в състава на който влизат около 95% въздух и 5% полистиренови сфери, в които той е затворен. Основното му предимство е високата паропропускливост (µ=25-40).Топлопроводимост λD 0,039 – 0,040 W/mK
топлоизолационни плоскости от ескпандиран полистирен с графитни частици - Неопор от BASFEPS-Neopor (графитна изолация) - представлява EPS, към който са добавени графитни частици. Графитът отразява инфрачервените и UV-лъчите, като по този начин силно намалява топлопроводимостта. EPS-Neopor съчетава ниска топлопроводимост (с коефициенти подобни на тези на XPS - λD 0,029 – 0,032 W/mK,) и добра паропропускливост.
топлоизолационни плоскости от екструдиран полистирен - ФибранXPS (ектрудиран полистирен) - базира се на същия полимер като EPS, но с различна технология на добиване (в състава му влизат 3% твърдо вещество и 97% газ). XPS се характеризира с много добри топлоизолационни свойства (λD 0,030 W/mK,) значителна плътност и якост като материал. Основен недостатък е ниската паропропускливост (µ=170-200)
топлоизолационни плоскости от каменна ватаКаменна вата - естествен, влакнест продукт. Получава се чрез специална технология на разтопяване на вулканични скали, от които се изтеглят нишки, впоследствие споени със специални примеси (смоли и силиконови съединения). Каменната вата притежава добри топлоизолационни свойства (λD 0,030 W/mK) и отлична паропропускливост (µ=1). Технологичният процес на монтаж на каменна вата е по-сложен в сравнение с останалите топлоизолационни плоскости, което оскъпява крайната цена на топлоизолационната система.


Другият особено съществен компонент в изграждането на една топлоизолационна система е мазилката - крайният слой, от който в огромна степен зависи дълготрайността и естетическият вид на топлоизолацията. Най-общо мазилките за топлоизолация могат да бъдат разделени на два основни вида:

сухи мазилки - правят се от естествени материали - на варово-циментова основа фасадна драскана мазилка - сухасмазилка за топлоизолация различни добавки. Предимствата на този тип мазилки се свеждат до по-високата паропропускливост, в сравнение с полимерните (сухите) мазилки, както и до значително по-ниската им цена. Основният недостатък е много по-ниската устойчивост на атмосферни условия: сухите мазилки са влаго-абсорбиращи, вследствие на което, с течение на времето, дъждовете и различните течове по фасадата (особено ако топлоизолацията е без метална обшивка) оставят трайни отпечатъци върху стената; освен това, този тип мазилки са слабоустойчиви и на слънчевите лъчи, които предизвикват промени в цвета и с течение на времето- образуване на петна (особено при цветни мазилки).
готови (полимерни, силиконови) мазилки - произвеждат се на химическа основа (полимерна дисперсия, в съчетание с Полимерна мазилка за топлоизолация изкуствени смоли и др. вещества). Този тип мазилки притежават отлична устойчивост на атмосферните условия - не абсорбират влага и не се влияят от слънчевите лъчи, като не нарушават естетическият си вид с течение на времето. Като техен недостатък може да бъде посочена преди всичко високата цена и по-сложният и трудоемък процес на полагане: готовите мазилки изискват като основа два слоя шпакловка и задължително нанасяне на грунд преди мазилката, което значително оскъпява крайната цена за изпълнение на топлоизолационна система с подобни мазилки (виж цени).

ТОПЛОИЗОЛАЦИИ - ТЕХНОЛОГИЯ НА МОНТАЖ

Правилният монтаж на една топлоизолационна система е от съществено значение за нейната ефективност. Технологичната последователност на отделните процеси по изграждането на една топлоизолационна система, както и основните правила, към които в Алпипро се придържаме, са следните:

На първо място е правилното позициониране на топлоизолационната система - точното определяне на нивото, откъдето изолацията трябва да започва и нейната височина. Задължително условие е топлоизолацията да захваща долната и горната плоча (при положение, разбира се, че долния и горния апартамент не са изолирани. Така например, при панелните жилища (които са със стандартни размери) височината на изолацията се определя така: 2.60m (вътрешна височина) + 2 плочи x 0.20m + 0.10m застъпване = 3.10m.
След правилното позициониране на топлоизолационната система се пристъпва към инспектиране и подготовка на стените за лепенето на изолационните плоскости - отстраняване на напукана мазилка и други компроментирани от влагата и влиянието на атмосферните условия елементи; запълване на фуги, цепки и др.; грундиране - където е наложително.
Лепене и дюбелиране на топлоизолационните плоскости - лепенето на изолационните плоскости е основният етап, който в най-голяма степен определя ефективността и дълготрайността на една топлоизолационна система. Обобщавайки различните правила и предписания (давани от различните производители) и най-вече осланяйки се на дългогодишната ни практика в монтажа на топлоизолации ние в Алпипро сме възприели следните основни правила при лепенето на топлоизолационни плоскости, към които стриктно се придържаме:
- на първо място е изборът на качествено лепило, изрично предвидено за лепене на топлоизолационни плоскости!
Начин на лепене на топлоизолационни плоскости- нанасяне на лепилото върху плоскостите на линейно-точков принцип (непрекъсната линия по краищата и няколко топки във вътрешността), възпрепятстващ оставането и циркулацията на въздух между топлоизолацията и стената. За да може въздухът между стената и листа да излезе при залепването, е редно някъде в рамката от лепило да се остави малък отвор.лепене на топлоизолационни плоскости
-задължително е топлоизолационните плоскости да се лепят на принципа на зидарията - с разминаване и застъпване по ъглите, което е условие за здравината и устойчивостта на топлоизолационната система!
- дюбелирането на залепените топлоизолационни плоскости става след изсъхване на лепилото - обикновено на следващия ден или след няколко часа, в зависимост от спецификата на самото лепило, атмосферните условия или други фактори. Броя на дюбелите е обикновено 10 на 1 кв. м. при следното разположение: по един в четирите края и един в средата.

нанасяне на шпакловка и армираща мрежа - нанасянето на шпакловката заедно с армиращата мрежа става отгоре надолу като особено важно е отделните мрежи да се застъпват с поне 10 см., което предотвратява напукването и падането на мазилката. От съществено значение е мрежата да бъде загъната и залепена към стената по крайщата на изолацията (особено в горния и долния край), с което се възпрепятства проникването на влага и въздух и допълнително се укрепва топлоизолационната система!
След изсъхване на шпакловката ако е наложително се нанася втора ръка шпакловка (напр. при последващо полагане на полимерна мазилка или наличие на неравности и грапавини, затрудняващи полагането на мазилка).
монтаж на метална обшивка - преди нанасянето на крайният слой - мазилката, е препоръчително над изолацията да бъде монтирана метална обшивка. Това предпазва изолацията от неизбежните течове по стената при валежи, които силно нарушават естетическият вид на топлоизолацията (особено при топлоизолационни системи със суха мазилка), а с течение на времето е възможно влагата да наруши замазката в горния край на изолацията и да проникне зад нея, което е фатално за ефективността на топлоизолационната система. Обикновено обшивката се прави от специални профили от поцинкована ламарина, които се захващат за стената с дюбел-пирони. Задължително е между обшивката и стената, както и по снадките между отделните профили, да бъде положен плътен слой от силикон!
мазилка - финалният етап от монтажа на топлоизолационната система е полагането на крайния слой - мазилката. Тя се нанася върху добре изсъхнала основа и при подходящи атмосферни условия. Структурираните мазилки (т. нар. драскана мазилка) могат да се структурират по три начина: вертикално, хоризонтално или кръгообразно.

Изводите оставям на вас. :roll: Защо типично по нашенски решихте да промените един вече работещ модел :?
И при мен е ужасен конденз. Външна изолация, не знам какви са прозорците, някакви пдч.
Проветрявам по 10 пъти на ден и по 3 на нощ, като бърша прозорците. Някакъв ад е.
Даже направихме 10-тина дупки на дограмата и пак се стича.
  • 1
  • 2

Тема "Кондез в уж изолираната спалня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: