Оточнение:Темата е как го направих аз в една от стаите предстои и във всички останали стаи. Очаквам вашите съвети, критики и въпроси. Не съм майстор попринцип съм ел. техник в комуникациите. Надявам се да съм полезен на други хора..
-1- ИЗПОЛЗВАНИ МАТЕРИАЛИ.цени към 30.10.2014
материал цена
1.циментж 5лв/25кг
2.пясък 16лв/тон
3.перлит 11лв/100л
4.XPS 40мм (подов розов)с висока плътност 1кв.м 6.7лв
5.Осб3 11.4мм 2.44х1.22 Хамерикански 1кв.м 6.33лв 19лв/лист
6.Дюбел 6х50 4-5бр 0.08х5=0.4лв
7.Винт за дърво5х100 4-5бр 0.25х5=1лв
8.Подложка за ламинат за фино изравняване тук-там ....... ...............
Инстроменти и машинария замаска ; мистрия, лопата, 2 кофи пердашка дървета или пластмасова с гума. Мастари - дървени или алуминиеви нивелир познат още като терезия.За самия под: перфоратор, прободен трион с резервен нож за дърво винтоверт или дрелка( или приставка за битове за перфоратора или яка отвертка и 2 пържоли), ролетка, чук
-2-Хронология на работата.
-1 Замазка
пропуска се ако има вече такава или плочата е +-5мм да речем( излиза от концепцията на сухите подове ама според мен е най-лесно / евтино да се изравни СТБ плоча, но има мокър процес и изисква време за изсъхване+ използвания от мен перлит е много хигроскопичен материал и бавно съхне спрямо конвенционалния пясък... ама пък е в пути по лек и с по добри термо и звуко характеристики)
1.Изработват се пилета като се вземе с дълъг мастар (2.5м е моят) къде е най-високо/ниско нивото аз ги правя (пилетата) с лепило за плочки ( теракол) + парчета XPS ако са високи 3-4-5 см или Гипс картон + Фаянсови плочки отгоре. Изработват се така че в моя случей да покрият мин 1 см най-високата точка (препоръката е 3см ако нивата ви позволяват).Започвам от най-високото(тънко лепило + фаянсова поча 15х15 парче =+1 см) и така с мастар и нивелир привеждам към по ниското там както дойде XPS 1-2-3-4 + фаянса. Проверява се нивелацията на всякъде като аз взимам поне от 2-3 съседни пилета различни от това от което сме подвели . Изсъхват 1 ден(може и 1 час ако се внимава). При мен се получи 5 см към 1 в най - плиткото
2. Правят се майки. Мвежду две пилета се свързва с цименто пясъчен разтвор 1-3 (правя аз) земновалажен като основате се измита(метла) обезпрашава (мокри се и се мете с метла) . Изсъхват 1 ден(може и 1-2 часа ако се внимава)
3. Забърквам замаска земновлажна цимент 2 торби по 25кг/ за 100 л перлит+15-20л пясък(2-3 цинкови кофи). замаската я трамбовам с пердажка след което я издърпвам с мастара между майките.( на местата където е тънко забърквам само пясък и цимент) пердаши се веднага след мастара...
4. Чакате докато замазката изсъхне до Х% влажност --60 дни ако е лято чаках аз. Замаската е здрава след 24 часаза ходене, но е прекалено влажна за затваряне с ОСБ и ХПС.
-3-Шпакловате си стените с 1-2-3 ръце шпакловка или си правите ГК тавани или си ходите на море
След като стените и таваните са подготвени за боя/тапети или са положени боя/тапети се пристъпва към изграждането на пода. в моя случеи 10 дни след последната ръка гипсова шпакловка и шкурене.( последна ама си трее кърпене тук там на 100 места и пак шкурене на кръпките )
-4- Нарежда се плътно ХПСа(60/120см) в посоката на ламината(90 градуса спрямо стената с прозореца не че има голямо значение) по пода. Предварително подовата замаска се измита от прарах камъчета и остатъци от други строителни дейности. Моя ХПС беше с засечка по 2см и става много пътно. Прекарах и тръби с алуминиева вложка за парно заедно с изолацията като там където са тръбите няма ХПС -2х40мм с изолацията- 80мм тръбите приковах с дюбели и тел към замаската.
-5- Нарежда се ОСБ3 (влогоустоичиво може и ОСБ 2 може и шпертплат и тн. мойе и по дебело от моето шлаифано от към лицето) перпендикулярно на ХПСа (не че има голямо значение). Като се оставя луфт от стените и съседни листове 5-10 мм задължително - спестява бъдеши ядове с влага и термо разширения.
-6- Подпъхват се парчета от подложка за ламинат 2-3-5 мм там където е нужно ( субективно където потъва ) проверява се с мастар защото листовете ОСБ особенно не рязаните на парчета са усукани малко или са тип лодка/костенурка . Стъпвате там където надига ( трябва да сте поне 80 кг защото осб 11.4 мм не толкова тънко колкото висе струва и ако е изметнало добре без проблем повдига 2 торби цимент) и мерите с нивел/мастар ако трябва корекция вдига се листа и се преценява къде колко да се подложи ако трябва повече от 2-3мм подложка язък за труда за замазка
-7- Дюбелира се аз бия по 5 ( 4 ъгли на 10 см на вътре + средата) за половин и 7-9 за цял лист 1.22х2.44м винтовете да потъват ма 1мм зада не пречат после ..... разхождате се ако мръдне някъде дюбел там дето потъва дубелите влизат 5цм в замаската/плочата и 5 ХПС/ОСБ, така че се кривят при разширение на листа (напомням да оставите разтояния между листовете и стените). Стая 15кв.м 60 бр дубели 5 листа ОСБ . Винтове 2 скъсах и един превъртя( ако дупката е по питка от 10 см за 100мм винт обикновенно така става аз слагам ограничителя на перфоратора на 12 см . превъртането се получава защото използваните от мен дюбели са за 4мм винт а аз навивам 5мм, но по големите дубели са фи8мм а главата на винта е фи8мм и фаида никва така ако не се внимава с дупките в перлито замаската ( слаба е идупка с фи6 бургия става 6.5- 7-8) дюбела се върти с винта вместо винта да се навие в него). Навивам ги с акумуларотен перфоратор без удър защото тая комбинация от дюбел и винт е непосилна за малкия винтоврет(моят)
-8- Пийте бира
-9- Предстои слагане на врата ,боя ичак тогава Подложката най-тънката и ламинат не трябва да са проблем како пода е станал идеално гладък :
снимков матрял..
Успех....
-1- ИЗПОЛЗВАНИ МАТЕРИАЛИ.цени към 30.10.2014
материал цена
1.циментж 5лв/25кг
2.пясък 16лв/тон
3.перлит 11лв/100л
4.XPS 40мм (подов розов)с висока плътност 1кв.м 6.7лв
5.Осб3 11.4мм 2.44х1.22 Хамерикански 1кв.м 6.33лв 19лв/лист
6.Дюбел 6х50 4-5бр 0.08х5=0.4лв
7.Винт за дърво5х100 4-5бр 0.25х5=1лв
8.Подложка за ламинат за фино изравняване тук-там ....... ...............
Инстроменти и машинария замаска ; мистрия, лопата, 2 кофи пердашка дървета или пластмасова с гума. Мастари - дървени или алуминиеви нивелир познат още като терезия.За самия под: перфоратор, прободен трион с резервен нож за дърво винтоверт или дрелка( или приставка за битове за перфоратора или яка отвертка и 2 пържоли), ролетка, чук
-2-Хронология на работата.
-1 Замазка
пропуска се ако има вече такава или плочата е +-5мм да речем( излиза от концепцията на сухите подове ама според мен е най-лесно / евтино да се изравни СТБ плоча, но има мокър процес и изисква време за изсъхване+ използвания от мен перлит е много хигроскопичен материал и бавно съхне спрямо конвенционалния пясък... ама пък е в пути по лек и с по добри термо и звуко характеристики)
1.Изработват се пилета като се вземе с дълъг мастар (2.5м е моят) къде е най-високо/ниско нивото аз ги правя (пилетата) с лепило за плочки ( теракол) + парчета XPS ако са високи 3-4-5 см или Гипс картон + Фаянсови плочки отгоре. Изработват се така че в моя случей да покрият мин 1 см най-високата точка (препоръката е 3см ако нивата ви позволяват).Започвам от най-високото(тънко лепило + фаянсова поча 15х15 парче =+1 см) и така с мастар и нивелир привеждам към по ниското там както дойде XPS 1-2-3-4 + фаянса. Проверява се нивелацията на всякъде като аз взимам поне от 2-3 съседни пилета различни от това от което сме подвели . Изсъхват 1 ден(може и 1 час ако се внимава). При мен се получи 5 см към 1 в най - плиткото
2. Правят се майки. Мвежду две пилета се свързва с цименто пясъчен разтвор 1-3 (правя аз) земновалажен като основате се измита(метла) обезпрашава (мокри се и се мете с метла) . Изсъхват 1 ден(може и 1-2 часа ако се внимава)
3. Забърквам замаска земновлажна цимент 2 торби по 25кг/ за 100 л перлит+15-20л пясък(2-3 цинкови кофи). замаската я трамбовам с пердажка след което я издърпвам с мастара между майките.( на местата където е тънко забърквам само пясък и цимент) пердаши се веднага след мастара...
4. Чакате докато замазката изсъхне до Х% влажност --60 дни ако е лято чаках аз. Замаската е здрава след 24 часаза ходене, но е прекалено влажна за затваряне с ОСБ и ХПС.
-3-Шпакловате си стените с 1-2-3 ръце шпакловка или си правите ГК тавани или си ходите на море
След като стените и таваните са подготвени за боя/тапети или са положени боя/тапети се пристъпва към изграждането на пода. в моя случеи 10 дни след последната ръка гипсова шпакловка и шкурене.( последна ама си трее кърпене тук там на 100 места и пак шкурене на кръпките )
-4- Нарежда се плътно ХПСа(60/120см) в посоката на ламината(90 градуса спрямо стената с прозореца не че има голямо значение) по пода. Предварително подовата замаска се измита от прарах камъчета и остатъци от други строителни дейности. Моя ХПС беше с засечка по 2см и става много пътно. Прекарах и тръби с алуминиева вложка за парно заедно с изолацията като там където са тръбите няма ХПС -2х40мм с изолацията- 80мм тръбите приковах с дюбели и тел към замаската.
-5- Нарежда се ОСБ3 (влогоустоичиво може и ОСБ 2 може и шпертплат и тн. мойе и по дебело от моето шлаифано от към лицето) перпендикулярно на ХПСа (не че има голямо значение). Като се оставя луфт от стените и съседни листове 5-10 мм задължително - спестява бъдеши ядове с влага и термо разширения.
-6- Подпъхват се парчета от подложка за ламинат 2-3-5 мм там където е нужно ( субективно където потъва ) проверява се с мастар защото листовете ОСБ особенно не рязаните на парчета са усукани малко или са тип лодка/костенурка . Стъпвате там където надига ( трябва да сте поне 80 кг защото осб 11.4 мм не толкова тънко колкото висе струва и ако е изметнало добре без проблем повдига 2 торби цимент) и мерите с нивел/мастар ако трябва корекция вдига се листа и се преценява къде колко да се подложи ако трябва повече от 2-3мм подложка язък за труда за замазка
-7- Дюбелира се аз бия по 5 ( 4 ъгли на 10 см на вътре + средата) за половин и 7-9 за цял лист 1.22х2.44м винтовете да потъват ма 1мм зада не пречат после ..... разхождате се ако мръдне някъде дюбел там дето потъва дубелите влизат 5цм в замаската/плочата и 5 ХПС/ОСБ, така че се кривят при разширение на листа (напомням да оставите разтояния между листовете и стените). Стая 15кв.м 60 бр дубели 5 листа ОСБ . Винтове 2 скъсах и един превъртя( ако дупката е по питка от 10 см за 100мм винт обикновенно така става аз слагам ограничителя на перфоратора на 12 см . превъртането се получава защото използваните от мен дюбели са за 4мм винт а аз навивам 5мм, но по големите дубели са фи8мм а главата на винта е фи8мм и фаида никва така ако не се внимава с дупките в перлито замаската ( слаба е идупка с фи6 бургия става 6.5- 7-8) дюбела се върти с винта вместо винта да се навие в него). Навивам ги с акумуларотен перфоратор без удър защото тая комбинация от дюбел и винт е непосилна за малкия винтоврет(моят)
-8- Пийте бира
-9- Предстои слагане на врата ,боя ичак тогава Подложката най-тънката и ламинат не трябва да са проблем како пода е станал идеално гладък :
снимков матрял..
Успех....
Последна промяна от bat_danio на пон ное 03, 2014 1:44 pm, променено общо 4 пъти.