Много интересна и все по-често дискутирана тема.
schuldiner, никъде не съм споменавал каквито и да е антивибрационни подложки ... в интерес на истината даже не зная какво представляват :?
Аз споменах... като допълнение на въпроса на автора
И още нещо да попитам. В едно предаване промотираха сух под на Кнауф и там слагаха отстрани каменна вата за да спре шумът от пода да се разпространява по стените. Аз в случая мога ли да го направя отстрани между щперплата и стената, и задължително ли е да е от каменна вата или може да е от стиропор....
Щом към стените острани се слага, логично е и към пода да има нещо.
Да задължително винтове ще се използват за захващането на шперплата за бинарите. Първо пробивам с бургия и после винта.

Между другото само да спомена, че стария паркет беше кован направо върху дървената скара и с времето пироните са се разместили и за това скърцаше ужасно много. Скарата от долу не скърца.

А относно поставянето на паркена незнам дали ще трябва да се ковът при положение че ще се лепят с гъвкаво лепило върху щперплата, това ще каже майстора.
Няма нужда да пробиваш предварително с бургия, винтовете предполагам няма да са 6 милиметрови, та да сцепят скарата? Предполагам ще използваш 3.5х45 или 3.5х55 или нещо близко. Само навивай по-внимателно, да не превъртат ако са със ситна резба или по-скоро да не ги скъсаш. Въпросът е главата да се скрие напълно, което не би трябвало да е проблем, понеже шперплатът е мек.
А ако имаш откъде да вземеш такер - по-добре е да се лепят И коват. Допълнително фиксира паркета, докато хване лепилото, а и след това придържат хич да не е. :wink:
25 - 35 милиметровите пирони са оптимални. И нагоре може, разбира се, но под 19-20 - недей.
благодаря за съвета ще го имам в предвид и най вероятно ще искам да го наковат паркета
Технологията която Еди предложи е най-добрата според мен ,
като разтояния между ребрата бих препоръчал 40см или кратно да се оползотвори шперплата с минимални фири.
другата отметка ребрата нивелация и Г планки за гредите и бетона /може с дюбел пирон или РЖ та за директно завиване върху бетон,винтовете шперплат греди /видии / поне 2 пъти над дебелината на шперплата ,тоест 4 или 5 на 40/45
разбира се добре би било да има и фрезенк -не заради друго защото някои от шперплатите са гланцирани и ако не се шлайфат не всички лепила хващат , а и така се изравняват евентуалните разлики дори минимални между платната шперплат,после лепене циклене фугиране и лакиране.
Те това е ...или поне друго не се сещам .'
ААА ПС разбира се минерална вата по средата или друга според бюджета и ако има много кривини плочата на "ралъците"
се запенват.
Как смятате ще може ли да се обере денивелация до около 5см с технологията гредички и след това дюшеме, шперплат ОСБ или каквото и да е?
За да си спестя хамалогия може ли да изровя само леглата за скарата/гредичките и какво да подлагам?
Височината ми е кът, може ли скарата да е от гредички 50х50мм или ще дойде малко?Ако не колко?
През 40см - това е ясно
Сега е гредоред с дъски и пръст със слама (къщата е 100+), но от слятането на къщата в средата (покривът е бил сериозна маса 70+ години) са се получили значителни денивелации
Здравейте,
имам същият проблем като авторът на темата и мисля да прибегна към същото решение.
Това, което ме притеснява обаче е анкерирането, защото плочата е тънка (не знам колко точно), но вибрира.

Мола за съвет, какви анкери (дебелина, дължина итн) и по колко анкера на греда (стайте са три съответно с ширини 3 метра, 3,6 метра и 4,35 метра)

Има ли друг начин за захващане на гредите към пода освен анкери?

Благодаря предварително.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Сухи и повдигнати подове”