Много интересна и все по-често дискутирана тема.
056
Здравейте моля някой, който е правил подобно нещо или е виждал да сподели мнение. Става въпрос за стара 3 етажна кооперация в центъра на Бургас, строена през 1958г. Правя основен ремонт на апартамента и реших да си запазя дъбовия паркет, но за жалост той скърцаше ужасно и на места пропадаше когато стъпиш отгоре, да не говорим, че на места имаше образувани доста големи фуги. Взех решение да го извадя внимателно, така че да мога да го наредя отново след, като поправя пода. От долу се оказаха букови греди през 50/60 см. между тях сгурия а от горе чамови дъски сдебелина 2 см. Останових , че скарата от долу не скърца, а паркета там кадето е закован с пирон за дъската. През 4,5 паркетини една е накована с пирон и от там непоносимото скърцане, да не доворим за неравната скара на места пропаднала с до 2 см.

Посъветвах се тук там, прочетох доста мнения тук във форума и мисля да се спра на варянт: изравняване на дървената скара(нивелиране) пълно затъмнение, от горе Български щперплат 21мм с корави видии за дърво
малко снимки да добиете представа...

Изображение
Изображение


Та въпросите ми са конкретни:

1. Как и с какво да (нивелирам) изравня чамовата скара ?? да подложа ли нещо... имам доста фазер
2. При наличието на 10 см сгурия трябва ли да направя топлоизолация?? и как би могло да се извърши?? ( мислех си да откова внимателно някои дъски от скарата и да подпъхна между гредите през 50/60 см 20мм фибран)може да е някоя простотия ама това ми се върти из главата
3. Апартамента е на 1-ви жилещен от долу са мазета, няма нито една изгнила дъска от скарата, трябва ли щперплата да е за кофраж (от онзи черния/кафевия) или мога да ползвам обикновен (или да го третирам с някакъв влагоустоичив лак)
4. И накрая с какъв лак да лакирам паркета след поставянето му. Не искам да лъщи а по скоро леко матов или сатенен ефект.

Благодаря на всеки отзовал се със съвет.
sreky - специалист
Здравей,мога да ти дам няколко предложения
1.Според мен трябва да махнеш тези дъски и да оставиш ребрата.След това странично на ребрата да захванеш с видии дъска само където имаш нужда да нивелираш
2.За кофражния шпрерплат,колкото и да казваш че нямаш влага тя си намира начини да влезе.А шперплата го водят хидрофобен сиреч че издържа
3.Фибран за допълнителна изолация е се в плюс

Казвам ти това защото миналото лято правих ремонт / смяна на дограма и шпакловка /и сега не мога да се отърва от мухъл.И аз живея в къща и говоря за 1 етаж.Етажът е вдигнат 1 метър над нивото на пръста и е запълнен със сгурия.Мухляса всичко ,гардероби, кухни даже и паркета се надигна/ламинат е/,но съм му оставял по сантиметър фуга от края.Ся търча със САВОто и пръскам и все едно живея в поликлиника.Проветрява се редовно,но явно не му е достатъчно.След консултации с колеги се оказа че е често срещан проблем и това лято ще правя някаква изолация па макар и частична
Дано съм ти бил полезен с нещо,да не минаваш по мойте перипетии









-
chapara - майстор
Ясно е че търсиш СУХ начин за направа. Ще ти кажа как бих го направил аз :roll: Изхвърлям всичко(дръвца за огрев).Изчистване. Полагане на фибран (без лепене)с нужната дебелина, така че да имаш мин.4 см. армирана замазка, като си направиш сметка и приспаднеш дебелината на паркета. Мрежата я анкерираш през фибрана с анкери 4 бр/кв.м. Покрай стените дистанцираш замазката с 1 см. стиропор. Така получаваш топъл, равен,и здрав плаващ под. След изсъхване на замазката лепиш паркета, циклиш и лакираш. :wink:
crez - майстор
Чапара е точен, но аз направих следното: Изринах сгурията и дървените гредички(старият бе кован) забърках замазка от сгурията(тя е добра изолация) нивелирах я като запазих старото ниво, послах парозащитна мембрана(от тази за ламината) и лепих старият паркет. Предварител изчистих всяко парче паркет с телена четка,нутовете и перата.
chapara - майстор
Може и така. И аз преди 20+ години постъпих така, но тогава нямаше фибрани, а тука в случая има маза от долу, та.... :wink:
Chefo77 - майстор
С 2 ръце и един крак съм ЗА плоскостите. Вместо 1х21 мм можеш да използваш 2х9 или 2х12 мм, на кръст - по-здраво става. Хващаш с подходящи винтове в гредите и в дъските и си готов. Отгоре паркета го лепиш задължително с гъвкаво лепило - всичко твърдо ще се почупи при мърдането на гредите нагоре-надолу, а те определено ще мърдат, щом не са фиксирани. Единственото, което НЕ мога да те посъветвам, е как да изравниш пода ... просто нямам идея.
Подкрепям и това да се изрине всичко до сгурия, последната да се подравни, да се сложи фибран и да се направи армирана замазка. Притесненията ми са само относно издържливостта на конструкцията на сградата - да не слезе долу :( Иначе аз вкъщи съм със сгурия (2 метра), но отгоре е обърнато - върху нея има двоен найлон, обърнат и по стените, върху найлона армирана замазка 5 см и отгоре фибран и ламинат.
056
Благодаря за съветите, но мисля да се доверя на Chefo77. Ина мен ми се въртеше нещо такова из главата, сега като се замисля маи си прав ,че 2х12 ще е по-добре презастъпени от 1х21. Забравих да напиша, че от долу мазата се използва за офис и ме "топлят'' така да се каже. Само не ми стана ясно shreky написа че обикновенния щперплат го водят хидрофобен, това означава че ще имам ядове с него (да очаквам да се надуе ли)? четох някъде из спецификацията на българския щперплат произведен от завода в Троян ,че смолата(лепилото) между пластовете е водоустойчиво, и само горния и долния пласт са потенциална заплаха. Имаики в предвид ,че запазвам сгурията (10-12см.) от долу като пласт топло/влаго изолация.
Идеята е да не се правят замаски и други гимнастики с камината а да се размине с възможно най-малко главоболия и влага. Иначе фибрана с арматура и замаска + саморазливна е класика в жанра, която сега немога да си позволя(не говоря материално, а за време)

Все ми се върти идеятя да подложа под щперплата на местста където е нужно да се напълни за да се нивелират плоскостите с фазер. Имам доста останал , където е нужно двоен. Фазера е пресован (твърд) и няма да слегне с годините. Видиите от щперплата ще минават през него и ще го фиксират.

И още нещо да попитам. В едно предаване промотираха сух под на Кнауф и там слагаха отстрани каменна вата за да спре шумът от пода да се разпространява по стените. Аз в случая мога ли да го направя отстрани между щперплата и стената, и задължително ли е да е от каменна вата или може да е от стиропор....
Chefo77 - майстор
056 написа:
И още нещо да попитам. В едно предаване промотираха сух под на Кнауф и там слагаха отстрани каменна вата за да спре шумът от пода да се разпространява по стените. Аз в случая мога ли да го направя отстрани между щперплата и стената, и задължително ли е да е от каменна вата или може да е от стиропор....
Така или иначе шперплатът или ОСБ-то или кофражното платно НЕ ТРЯБВА да се допира до стената. Оставя се разстояние около 1 см, което в конкретния случай може да бъде "изпушено" с пяна или пък с акрилен силикон от най-евтините ... макар че със силикона ти трябват по-здрави нерви :) Стиропорът не мисля, че е удачен вариант, защото ще го "набиеш" вертикално и най-малкото движение нагоре-надолу би предизвикало скърцане. С пяната този проблем няма да е толкова силно изявен, защото малко или много ще фиксира.
Между другото, можеш да замениш шперплата с ОСБ 3. Доста по-евтино е и за конкретната ситуация не е по-лош вариант. Има някаква защита от влага, разбира се - далеч от специализираните кофражни платна, но в твоя случай не мисля, че си заслужава чак такава влагоизолация.
056
сега ги сметнах плоскостите за 45м2 в моя случай между осб3 22мм и щперплат 21 трето качество разликата в цената е 300 лв. Дали си заслужава да направя компромис със здравината на щперплата. А разликата между обикновен щперплат 21мм и кофражен такъв е 100 лв. Притеснява ме само това гъвкаво лепило ще залепне ли за кофражния щперплат
Chefo77 - майстор
Не съм убеден, че шперплатът е по-здрав. АЗ не съм убеден, не казвам, че не е така - не съм търсил такива технически данни. Но при шперплата винаги има риск отделните слоеве да не са добре залепени. Особено при по-нискокачествените. Освен това ОСБ-то, дори и във варианта ОСБ 2, има по-добра защита от влага от обикновения шперплат! В интерес на истината, между ОСБ 2 и ОСБ 3 няма балкан разлика във влагоустойчивостта - 20 срещу 15 % набъбване.
Върху кофражния шперплат - трябва да се направят проби, едно лепило може да задържи, друго - не.

Тема "мнение и съвет относно под преди лепене на дъбов паркет" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: