Много интересна и все по-често дискутирана тема.
sreky - специалист
Здравей колега,ако прочетеш внимателно съм писал за кофражен шперплат/онзи кафевия/а не за обикновенния
Та този шперплат кофражния ,който се ползва по строежите е масово направен от топола/КАВАК/,той е доста по лек и евтин от дъбовите и буковите му събратя.Знам това защото търсих и се оказа че само 2-3 фирми в България предлагат дъбов или буков шперплат и продават на пале а за няколко бройки няма кой да се занимава.В строителните магазини е от топола/поне в Пловдив е така/Имаше една фирма там по вашия край която ги продаваше тези другите но не помня във Варна или Бургас беше
За нивелирането смятам че фазера не е удачен вариянт,2 см разлика според мен е много.Помисли за вариянта който ти предлагам-странично към гредичката 1 рендосана по канта дъска
Колегите са те посъветвали как е правилно да се направи,но по причина които ти изтъкваш търсим компромисен вариянт
ОСБто също е вариянт ,като съм виждал и да го импрегнират с отработено масло-става въпрос за панел от външна стена на бунгало/ако ползваш подобна техника мажи само отдоло/,отгоре да можеш спокойно да лепиш.Поздрави
п.п-Хидрофобен значи влагоустойчив,а не че събира вода заблудил си се
EDI - майстор
Що се вкарвате в ненужни размисли.Ето как се прави под на това стайче за 2 дена - изриваш абсолютно всичко до чиста основа.Купуваш си чамови ребра 5Х10 или 6Х12 според височината за компенсиране и си ги редиш вертикално/да легнат на тясната страна на пода, като си ги нивелираш и ги захващаш за пода според основата - или с дюбели или с видии.Даже можеш да си оставиш буковите греди да си стоят там.По средата запълваш по желание - вата, фибран с пяна, сгурията, ако искаш си остави и т.н. върху нивелираната скара си редиш ОСБ с видии- кеф ти дебело, кеф ти на кръст и после си лепиш паркета.
056
Мерси EDI за съвета. Като се замислих не е кой знае каква философия да откова старите дъски и да изрина в найлонови чували сгурията. Точно за 2 дена работа. Чамовите ребра са поръчани другата седмица излизат от сушилнята на лесоцентъра заедно с дъските, днес купих шперплат 21мм водоустойчив. Утре се запасявам с видии и след празниците се мятам с винтовера и циркуляра.

Само се чудя ребрата отдолу през 60 см или през 50 см да ги пусна между тях ще има фибран 5 см. а от долу под него за да изравня до 10 см мога да ползвам (наръся) сгурия.....
schuldiner - майстор
С фибран и армирана замазка, както предлага chapara, ще се ограничи предаването на шум чрез конструкцията. Отдолу е офис все пак. Ако ще е с гредички (нали вече са поръчани), няма да е лошо между тях и шперплата да има антивибрационни подложки.
Нивелирането може да стане с Г-образни планки към гредореда - височината им е според денивилацията, като тръгваш да подравняваш от най-високата точка. То е ясно, ама като знам колко често се бърка, да взема да го напиша...
Разстоянието между ребрата се определя от здравината на шперплата, ОСБ-то или каквото се слага. В случая 60 см е ОК. Гледай да ляга цяла плоскост без допълнително разкрояване. На надлъжните снадки задължително пак бичмета или поне изрезки от шперплата, за които с винтове се хващат и двете съединявани плоскости.
bulhomes2 - майстор
Можеш да замениш видиите и винтоверта с компресор и такер с пирони. Много по-лесно и бързо ще е.
Chefo77 - майстор
НЕ заменяй видиите и винтоверта с компресор и пневматичен такер. Това, което може да ти даде винтовата свръзка дърво-дърво, никога не може да бъде постигнато с пирон. Още повече, когато има движения и възможности пирона да се измъкне. За бързината не споря :wink:
bulhomes2 - майстор
Не споря. Не съм слагал масивен паркет. Ползвам много видии - по няколко кутии на месец. Но за съединения, които се очаква да не разглабям (покривни конструкции и подобни) ми е много по-лесно, бързо и евтино с такера. Даже съм си направил един подвижен балон (само бутилка), който напомпвам с компресора и си го разнасям лесно където ми трябва.

ПП. Мда, чукча писател, не читател. Наложи се да прочета темата :lol: . Мислех, че говорите за хващане с видии на самите паркетини към шперплата под тях...
Chefo77 - майстор
Еее, Веско :)
Разбира се, че за хващане на самите паркетини ще е по-добре да използва освен лепилото и такер, нали знаеш, че съм фен на тази технология :) Умишлено не съм предложил такера като добавка към лепилото, защото не зная дали колегата разполага с такова оборудване, а не е евтино, за да иде да си го закупи :) А винтове по-трудно ще пъхне там :)
Но задължително лепило - без него операцията ще доведе до разочарованието в първия пост след време.
schuldiner - майстор
Чефо, аз подове не правя, съответно това за антивибрационните подложки не ми е много в практиката. Имам от тях трийсетина квадрата, щото съм ги събирал от камионите - стелки от млени гуми против хлъзгане на товара, дебели 3 мм. Чувал съм, че оригиналните тампони са цифра, ти какво ползваш в такива случаи?

bulhomes, когато един инструмент се ползва единствено с идеята да е по-бързо, намразвам го завинаги. По тази причина не понасям нито пистолети за пирони, нито такери, нито верижни триони. Чефо ползва такера по друг начин и с друга цел, това е ясно, както и Вадим пистолета по покривите, но в мен предубеждението си остава заради масовия случай на безогледно бързане. Така че внимавай с "да ми е много по-лесно, бързо и евтино" :wink:

Тема "мнение и съвет относно под преди лепене на дъбов паркет" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: