Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav - майстор
По принцип по правилата е да палиш машината със задействана спирачка и след като двигателя заработи да я изключиш.Ако е задействана и дадеш газ,двигателя се товари още в ниските и не може да вдигне обороти,но не гасне.Ако при твоя случай двигателя се форсира,въпреки спирачката,със сигурност е съединителя.Ако ли не-вероятно като стигнеш до средата на дървото,оборотите ти падат близко до оборотите на задействане на съединителя и той просто си буксува.Съединителя увлича при около 2800-3000,но напълно зацепил е може би при още 1500-2000 оборота отгоре.При междинните обороти,тежестите все още с малка сила преодоляват силата на пружините и си на полусъединител и е възможно точно в такъв режим да влизаш...
iivanov - майстор
Ще ги наричам, както си искам. :-D А въпросната гресьорка и се вика такаламит.И най-лесно е с нея да предозираш гресчицата за игления. Достатъчно е да швръцнеш два -три пъти и да избие от другата страна. Оттам центробежните сили си знаят работата.
fore - майстор
Иванов отдавна разбрах че си неспасяем.

Нищо не може да се предозира, еле па за грес и масло по шината. Там е на принципа -колкото повече толкова повече е ок.
Ми наричай ги тогава бивни ако щеш тия зъби, пък другите квото искат да те разбират-за мамут ли говориш за кво ли нема значение.
bigdragon - майстор
iivanov и fore, успокойте топката! :partyman:

Говорите за различни неща. :?:

Понятията са важни и е добре да се използват правилните им имена. :?

За мазането на веригата и шината fore е прав :supz: ,
но iivanov говори за лагера в чашата на съединителя и също е напълно прав. :supz:

Ако се напълни или попадне в чашата на съединителя грес или масло :butthead: ,
той ще приплъзва и припушва, докато не го изхвърли или изгори...

ПП Апропо, от техническа гледна точка, веригата въобще няма зъби, а има звена
-Режещо звено;
-Ограничаващо звено;
-Водещо звено;
-Понякога на водещото се казва смазващо, защото разнася маслото по цялата шина;
и те така...
themechanic - специалист
Машинката съм писал каква е (китайска реплика на stihl ms 230). Попадна ми от един старец, беше пазач при нас на портала, даде ми я да я видя какво й има че не палела нещо. Беше много изтормозена и докато проучвах какво да сменям по нея за да му кажа какво ще му струва, мина сигурно повече от месец и човека взе че почина, лека му пръс. Та така ми остана машинката за хубо или за лошо.
Работата е ясна, всичко си е наред на съединителя, ама аз нали си правих експеримент, направих и основен ремонт, смених и бутало, цилиндър и сегменти пак китайски комплект но само че сложих комплект за ms 250, картера пасва, всичко си е едно към едно, но явно има все пак някаква разлика, най вероятно в хода на буталото, предполагам биелите сигурно са различни за двата модела и от там сигурно се променя хода на буталото и самата степен на сгъстяване и пада мощността на двигателя.
Друга логика не виждам в моя случай. Ако някой все пак е по навътре в в тая материя да каже но аз така виждам горе-долу нещата. Предполагам ако сложа и колянов вал за ms 250, нещата сигурно ще се оправят, ама не съм сигурен да ли си заслужава да инвестирам повече!
koveslav - майстор
Това с евентуалната декомпресия няма да е най-фаталното.Лошото е,че ако има разлика в хода силно се изменят началото и края на фазите на пълнене на горивна смес и изхвърляне на изгорелите газове.Хода е сигурно по-малък,ако има разлика,защото ако беше по-голям най-вероятно буталото щеше да удря в главата.Свали аспуха и виж дали буталото слиза до долу и дали отваря почти напълно изпускателния отвор.Вътре в цилиндъра се виждат и преливниците за постъпване на сместта и те трябва напълно да са отворени в ДМТ.Ако остават ненапълно отворени-хода наистина е значително по-малък.
Иначе тези китайски реплики и в оригинален вид не се славят с добра мощност,няма значение дали е копие на 230 или 250.А това зависи преди всичко размера на отворите и каналите в цилиндъра и въпросните фази.Просто тези китайчета отказват по-трудно от другите,работят по-дълго време,не правят номера при палене и не си чупят стартера еждневно.Горят обаче почти колкото събратята си-другия вид китайци.Разхода на нормална машина не би трябвало да надвишава 200 до 230-40 грама на кубик.Добрите модели падат и надолу,за виси колко спори рязането.Китайците стигат и до 400 грама и нагоре съм чувал.
fore - майстор
Абе китайката си е китайка.
50 кубика мотор-харчи много и не е ясно каква и е реалната мощност. Най вероятно проблема на тази машина е в мотора- карбуратор или самият двигател. А и щом е правен ремонт с толкова неизвестни около частите...........

Може и от семерините да губи компресия. Майстора имаше такъв случай ако не се лъжа. Изпускаше компресия от семерините на коляновият вал.

Специално за съединителя от този тип -центробежен, аз не съм виждал или чувал да се натрупа нещо вътре и да пречи на работата му.
Бащата като режеше с 36-та- беше насукал от някакви дървета-лико около и в канала под камбаната и лагера, Аз я чистих обстойно- майстора смени водещото колело и после Аз изкарах пак още лико от под шайбата. Но вътре си е винаги идеално чисто по зацепващата повърхност. А триците и маслото винаги са в неусвес там, около водещото колело и тнт.
themechanic - специалист
Мисля че по лесно е да се провери дали има разлика в коляновите валове на двата модела кaто се звънне при някой дистрибутор на резервни части за stihl иначе така на оглед няма да може с точност да се определи, то може да е въпрос на един-два милиметра коeто няма как да хванеш на око. Нали разликата в диаметрите на двете бутала е 2,5 мм което води до разлика в кубатурата от 5 кубика. Но щом има разлика в диаметрите на буталата няма начин да няма и в хода им, която разлика можe да се премахне единствено със смяната и на коляновия вал.
Аз не съм бил толкова наивен че да си мисля че този "сбирщайн" ще работи като оригинален stihl, идеята беше да се увеличи мощността с увеличаване на кубатурата.
А иначе аз имам от другия вид 52 кубика която работи много добре и е даже прекалено мощна, сложил съм и оригинална шина и верига на stihl и трябва да ти кажа че 4 кубика дърва си ги режа за 1 час без проблем а и не съм остана с впечатление че много гори, не си спомням колко ми е изгорила за тия 4 кубика, но аз имам едно шише от 2 литра и щом от него ми е останало повече от 0,5 литра за мен тоя разход ме удоволетворява напълно. Недостатък е че е по обемиста и по тежка и наистина по кьопаво е направена и се разтройват по често оборотите, веригата се разхлабва, ей такива дребни неща които те дразнят, докато тая е настина по стабилна и по елементарна за поддръжка а и като се счупи нещо можеш да го замениш с оригинално от stihl, всички части са едно към едно като на stihl.
пишман_майстор - майстор
themechanic написа:
Предполагам ако сложа и колянов вал за ms 250, нещата сигурно ще се оправят, ама не съм сигурен да ли си заслужава да инвестирам повече!
Според мен всеки лев даден за нея в горница е грешка.. и то голяма . Знам , че вс опира до пари и само до пари. Ако ги имахме норм. доходи , да си купим примерно 555 на Хуск. Чисто нов от магазина . Друга е темата за сегашното качество на такава техника с "новите" изисквания за емисии и комплицирана поддръжка , ама все пак е ново....и е марка.
Има техника , втора ръка разбира се , за относително сносна пара и имена водещи в бранша . По-добре кач. и дърта машина , отколкото главоболене с ...ментак.
themechanic - специалист
fore написа:
Абе китайката си е китайка.
50 кубика мотор-харчи много и не е ясно каква и е реалната мощност. Най вероятно проблема на тази машина е в мотора- карбуратор или самият двигател. А и щом е правен ремонт с толкова неизвестни около частите...........

Може и от семерините да губи компресия. Майстора имаше такъв случай ако не се лъжа. Изпускаше компресия от семерините на коляновият вал.

Специално за съединителя от този тип -центробежен, аз не съм виждал или чувал да се натрупа нещо вътре и да пречи на работата му.
Бащата като режеше с 36-та- беше насукал от някакви дървета-лико около и в канала под камбаната и лагера, Аз я чистих обстойно- майстора смени водещото колело и после Аз изкарах пак още лико от под шайбата. Но вътре си е винаги идеално чисто по зацепващата повърхност. А триците и маслото винаги са в неусвес там, около водещото колело и тнт.
Е чак пък за смяна на едно водещо колело да ходя на майстор ще ме е срам да го спомена.
Значи ето какво съм сменил по машината за да няма недоразумения: лагерите на коляновия вал с оригинални на SKF номер 6202 по 8 лева бройката за всеки случай, оригинални семеринги за stihl от мина партс оригинални сегменти пак от там по 7,20 лева, буталото и цилиндъра за ms 250 от дилъра на китайските реплики за 50 лева 25 лева за карбуратора пак от него че и те имат разлика,да не би да дойде малък тоя за ms 230-така че ето ги неизвестните.
Идеята беше ако се получи по голяма мощност с по голямата кубатура до година да се вземат оригинални цилиндър и бутало, цената на които е около 170 лева, и така да се получи един полуоригинален хибрид на stihl ms 250. Предполагам всеки тук знае колко струва един оригинален stihl ms 250, пари които за мен са страшно много и не е оправдано за един-два пъти работа в годината да се дават. Все пак нашите заплати са много далеч от европейските, поне моята де, за един германец 400 евро може да са два надника но за повечето от нас са почти една заплата!!!

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: