Ел. инструментите. Консумативи.
iivanov - майстор
Преди да почнеш да ръчкаш врътките смени горивния филтър . Почисти и въздушния .
nautilus33 - майстор
Само да го извадя и да видя какъв е, че в нета нищо не излиза за марката изобщо.
keymaker - специалист
Ако регулираш ПХ от H и L, после има голяма вероятност да питаш защо ми блокира двигателя. диференциалното масло еп90 не е най доброто решение, гъсто е и помпата подава по-малко количество, даже като е по студено някои машини направо не пускат нищо. Щом в ръцете на професионалистите шина изкарва по 2-4 хил. кубици дали м10 е лош вариант?
Филтъра за безина трябва да стане и универсален единственото условие е да отговаря сечението на щуцерчето на оригиналния.
dragozow - майстор
EP90 при студено време става на туткал, по-добре двигателно с подходяща гъстота. Наскоро имах среща с един директор на Oregon за източна Европа. За маслата каза много интересни неща като това защо не трябва да се ползва трансформаторно масло, най-канцерогенното е, а всички изпарения и микрочастици се дишат от оператора. Именно за това маслата за верига имат влакнеста структура. Разправяше, че в бедни страни като нашата и неговата(македонец) ползването на каквито им падне масла е било много масово явление, но в последните години се забелязва значително подобрение, което е най-силно изразено при професионалните потребители. Като продавам триони например много по-лесно убеждавам клиент да си купи синтетично масло ако е професионалист.
vlax - майстор
съб ное 24, 2018 8:07 amkeymaker написа:
...диференциалното масло еп90 не е най доброто решение, гъсто е и помпата подава по-малко количество, даже като е по студено някои машини направо не пускат нищо. Щом в ръцете на професионалистите шина изкарва по 2-4 хил. кубици дали м10 е лош вариант?
Не знам,може и да си прав,но аз съм най-доволен от ЕР 90 и АН 100 за сега.Хускварна 236.АН 100 трудно намирам, защото е във варели 100 и 200 л.Пробвал съм и с М10Д и с други.Един път за 5 години до сега съм чистил маслената помпа.Вярно ,то зависи и от къде купуваш маслото.
пишман_майстор - майстор
И при мен редовно се ползва диф.масло за смазване на веригите и шините. Машинките ми са по-стари , но пък доказани модели, с ал.картери и рег. маслени помпи с винт . Лятно време ако е М10д става на пикня от нагряването в картера и накрая смазването се влошава. Затова през лятото съм с диф.масло . А ако се наложи да работя през студени дни ( зимата, преходен период ) го смесвам с м10д или с чисто м10д в по-голям студ. Така разхода на масло е в ниски рамки , а смазването перфектно. При мен веригите и шините издържат много , просто самите вериги ги подменям не заради преждевременно олуфтяване, а заради изчерпан ресурс откъм режещите зъбци ( точене и т.н. ) На шините нито им се поврежда колелото, нито канала се разширява дотолкова, че да създаде проблеми...
За пласмасови машинки и "фиксирани" помпи, не става с какво масло бъде.
vlax - майстор
съб ное 24, 2018 11:08 amпишман_майстор написа:

За пласмасови машинки и "фиксирани" помпи, не става с какво масло бъде.
Моята е такава :-D
iivanov - майстор
Не съм вземал , но съм чувал , че специализираното масло за вериги е доста гъсто . Така че ер 90 мисля е добър избор .
Viali70 - специалист
съб ное 24, 2018 6:13 pmiivanov написа:
Не съм вземал , но съм чувал , че специализираното масло за вериги е доста гъсто . Така че ер 90 мисля е добър избор .
И аз,слагам на веригата само м10 д и зиме и лете няма проблеми толко много години вече. Само за щилки става дума. А сега си взех една урал експрес за 200 лв.стъпката на веригата и е 325 и
искам да я направя 3/8. искам да попитам дали мога да и сменя само ринга с 3/8 ринг на малките щилки без водещото колело. Или трябва да се сменя водещо колело и ринг. Това ми е за пръв път да пробвам с нещо друго от щил. И повече никога няма да повторя тая грешка. На мен неми допада как реже. Може би не съм и свикнал.. Иначе е мощна горе долу като 290 на щил. не е много тежка.. Резах едно доста дебело орехче няма опир но като почна да я въртя нагоре на долу и започва да губи мощност.. Завъртам я в нормално положение и тя пак се форсира.. Трябва да видя филтера в резервара къде е застанал. И гори като големата ми щилка демек яко. Води се 58 кубика но дали е толко гатанка.
nautilus33 - майстор
И така, писах в темата, за ел. трионите, без да обърна внимание, че е грешната тема :)
Та, оправих подкачващата помпичка. Оказа се скъсан единият от маркучите. Още след като поправих маркука заплаи на смукач. Не знам на какво се дължи. Сега обаче имам друг проблем. Пали само при подадена пълна газ, т.е. трябва да застопоря бутона на газта и тогава да дърпам кордата, иначе само причуква и не пали. Също така пусна ли газта намаля и гасне след 3-4 секунди. На какво може да се дължи. Също така, да попитам къде се намира помпата за маслото, че по веригата масло почти няма, само от долната страна, там където зъбите влизат в шината, при това е толкова малко, че едвам се забелязва, че има масло по тях. Опитах се да махна жълтия капак от страната на дъската, но има други билтове, които го държат и не успявам да открия от къде се развиват. Мoделът е mini mac 833av.

Помпата за маслото под този жълтия капак ли трябва да е, че не успях да го махна днес. Утре ще опитам пак, че нямах ключ 11.
Изображение


Тази дупка за какво е? Когато обърна резачката на тази страна, от там започва да капе масло.

Изображение

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: