Ел. инструментите. Консумативи.
Индианец - специалист
От машината ще да е, почти никой от средностатистическия потребител не полага толкова стриктни грижи.
Тия китайските режат като се настроят добре, ама трябва по-често да се преглеждат, някои неща да се подменят, притегнат, ама за тия пари.
imegogo - специалист
наскоро говорих с едни професионалисти, тяхното мнение е,че за домашни нужди оптимално цена/качество била sthil231 модела бил изпитан та се зачудих дали да не взема една такава какво ще кажете?
пишман_майстор - майстор
Ще ти върши работа.
Ако не държиш на нова машина, виж някой хубав Долмар 115 , 111 или 109 ( последния е еднакъв с другите, само с по-малко бутало е). Имат малко разлики по помпа масло и т.н. Останалото е идентично . Може и Makita DCS520 ( едно към едно с долмар 115, само дето е зеленикаво-син цвят ) . Това са малко старо поколение машинки, които технически са много добре изработени . Единствено като лек минус е антивибрационното окачване, малко е твърдо .
На цени са около 300 до към 400лв втора ръка запазен екземпляр .
Индианец - специалист
чет мар 31, 2022 2:34 pmпишман_майстор написа:
Ще ти върши работа.
Ако не държиш на нова машина, виж някой хубав Долмар 115 , 111 или 109 ( последния е еднакъв с другите, само с по-малко бутало е). Имат малко разлики по помпа масло и т.н. Останалото е идентично . Може и Makita DCS520 ( едно към едно с долмар 115, само дето е зеленикаво-син цвят ) . Това са малко старо поколение машинки, които технически са много добре изработени . Единствено като лек минус е антивибрационното окачване, малко е твърдо .
На цени са около 300 до към 400лв втора ръка запазен екземпляр .
Тая как ти се струва като цена?https://www.olx.bg/d/ad/benzinova-rezac ... 8LXpb.html
пишман_майстор - майстор
Тя цената е д/г/ приемлива, но точно този модел е малко... проблемен и нищо общо като конструкция с долмар 115 . На едни иглени лагери е вала и след време се износват шийиките дето лагерува вала , олуфтява се и понякога няма оправия. Отделно съединителя , ако е оригиналния е пълен ташак , после почнаха с един заместител от по-нов модел ( пасва перфектно ) , който е много подобрен и е добър. Спирачката също е много проблемна при този модел, по-точно не точно спирачката , а олуфтяването откъм барабана стопява капака и оттам се скапва и спирачката. Маслената му помпа има недостатъка при половин резервоарче да не засмуква масло, дължи се на сондичката в масленото резервоарче ( представлява една пружинка и... абе куца там малко нещо работата) . Хубавото е, че е от две ал. отливки картера , много е лека и доста мощна за размерите си. Като се знаят слабите ѝ места, се вземат мерки навреме и не се допускат сериозни поражения.
Ето снимката на модела на моята фалирала резачка със счупен колянов вал.
Техника бил казал че много съм я бил форсирал до край аз пък не схващам нещо логиката...
Според вас как трябва да се реже? Винаги до натискам газ на макс и тогава режа не си играя с малко подаване като с колата, наистина ли това може да ми е грешката ?!

Прикачен файл

hqvn135.jpg
Soviet_Soldier - специалист
нед апр 03, 2022 11:15 pmDarthMaul написа:
Ето снимката на модела на моята фалирала резачка със счупен колянов вал.
Техника бил казал че много съм я бил форсирал до край аз пък не схващам нещо логиката...
Според вас как трябва да се реже? Винаги до натискам газ на макс и тогава режа не си играя с малко подаване като с колата, наистина ли това може да ми е грешката ?!
Разбира се, че се реже с пълна газ. Това е машина с центробежен съединител, пък и в ниските оборотни диапазони тия двигатели нямат сила. Може би е имал предвид, че е настроена неправилно, което е напълно възможно, щом и преди е ходила по ремонти. Някои "майстори" настройват на слух, а не с тахометър. Ако сместа е била твърде бедна, просто не е постъпвала достатъчно смазка, валът се прегрява, посинява и излиза от строя. Обичайно и цилиндъра с буталото страдат, като сместа е твърде бедна. Може прегряването да се е случило още преди първия ремонт, металът си е изгубил свойствата, и чак след време да е заминал напълно.
Индианец - специалист
пишман_майстор
Благодаря за информацията, явно хубави машини са правили долмар, сега не съм запознат.
Хареса ми това, че и машина 40 кубика е с метален картер, дали ще се намери такава в днешно време е друг въпрос.
Със такъв тип лагери и аз имам машина, трябва явно да я проверявам периодично за луфтове.
imegogo - специалист
имам проблем с един стар щил 230 смених му мембарните , бяха много зле старите не съм развивал жигльорите и не съм пипал регулировката машината запали много лесно работеше равномерно режеше добре и се форсираше ,докато не загря след ,като загря угасна и можах да я запаля,като запалих с доста зор запалваше срязваше едно дърво и пак угасваше може ли предполжение какво може да е ?
Soviet_Soldier - специалист
чет апр 07, 2022 6:02 pmimegogo написа:
имам проблем с един стар щил 230 смених му мембарните , бяха много зле старите не съм развивал жигльорите и не съм пипал регулировката машината запали много лесно работеше равномерно режеше добре и се форсираше ,докато не загря след ,като загря угасна и можах да я запаля,като запалих с доста зор запалваше срязваше едно дърво и пак угасваше може ли предполжение какво може да е ?
Може би не в нагряването е проблема, а в пропускателната способност на клапана, чрез който постъпва въздух в резервоара. Пробвайте след като запали да развиете капачката на резервоара и изчакайте да видите пак ли ще изгасне.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: