Ел. инструментите. Консумативи.
135 е почти аналог на старата 36. С тази разлика че картера и е от ПВЦ и лагерите са със собствен семеринг мисля. Но като цяло е качествена и яка машина.

Изобщо не може да се сравнява с 236. То и цената на 135 е двойна.
Да напиша какво стана,бях писал отатък ,но явно не всички четат и двата форума.
Да обясня на практика какво се случи.
Оказа се, че отвора за болта/на изхода на алуминиевия цилиндър/края му завършва с по-малък диаметър.Резбата не е направена до края умишлено,защото като погледнах началото на болта е с форма на триъгълник и се вклинва в края на отвора при завиване.
При мен в случая резбата в алуминия беше леко развалена,отворите на защитната пластина и на ауспуха бяха се разширили малко вследствие на вибрациите,късно видях саморазвиването на болтовете,чак когато машината си промени звука.
Какво направих.Донарязах с метчик резбата до края и смених болтовете с малко по-дълги.Идеята беше да сложа контра гайка,но няма място нея,трябва да я пиля гайката.Затова сложих назъбена шайба.
Изображение
Довечера ще пробвам,ако се саморазвият пак ще слагам контра гайка.
Извинявам се че много сложно го обясних.

Вчера вечерта нарязах 5 кубика и не са мръднали болтовете.
Аз съм доволен от нея.
vlax написа:......Резбата не е направена до края умишлено,защото като погледнах началото на болта е с форма на триъгълник и се вклинва в края на отвора при завиване.
При мен в случая резбата в алуминия беше леко развалена.....

Резба изобщо не е нарязвана,за да има какво да и се разваля.Болта сам си навива резба в предварително гладкия отвор,а болта е направен със триъгълно сечение,за да има къде да бягат стружките при първоначалното завиване.При развиването същите тези стружки правят навивките в отвора да изглеждат като развалена резба. Това е винтово съединение за еднократно използване и говори доста за проектната ремонтопригодност на машината.Вероятно от този тип са и винтовете минаващи отдолу през пластамасовия корпус и картера на двигателя и навити в цилиндъра.Дано не се случва да се разхлабят някога и те.
Има все пак една голяма полза от този вид съединения-тотална автоматизация на производството и отпадане на машинни операции,като нарязване на резби.Но ползата не е за потребителя.
koveslav написа: Резба изобщо не е нарязвана,за да има какво да и се разваля.Болта сам си навива резба в предварително гладкия отвор,а болта е направен със триъгълно сечение,за да има къде да бягат стружките при първоначалното завиване.

Колега не си прочел правилно какво съм написал-НАЧАЛОТО на болта е с форма на триъгълник ,а не целия болт.Ако беше целия болт с триъгълна форма съм съгласен,но не е.Снимката е на болт,който е близък по форма с оригиналния.
Изображение
koveslav написа: При развиването същите тези стружки правят навивките в отвора да изглеждат като развалена резба.

Резбата беше развалена от вибрациите на болтовете,защото късно забелязах, че са са саморазвили,чак когато си промени резачката звука.А те са са саморазвили, защото вече веднъж съм ги развивал, когато разглобявах резачката за почистване и ремонт на карбуратора.
Това е моето мнение,може би колегата dragozow може най-точно да каже,предполагам че при него трябва да има сервизна документация и резервни части,т.е. нов цилиндър.
vlax майче не разбираш какво ти е написал колегата ми се струва. Болта ти си има резба естествено. Той е самонарезен. Така той сам реже резбата в алумина при първоначално навиване. Като веднъж си го развил вече резбата се износва в алумина. Това е недостатка на този тип съединения. После започва да се саморазвиват ......

При качествените машини цилиндъра е легиран с други метали- никел и тнт. Така става по износо-устойчив при работа и триенето в него и се налага резбите да се режат предваритело поради по твърдите механични свойства на легираният материал. Макар че аз съм прецаквал на 36 цата резбата на свещта от многократно равиване и презатяган. Та сменихме цилиндъра едно време....
Разбирам fore,не ми обяснявай неща които знам.
Чакам колегата dragozow да каже,при него има документация и нов цилиндър надявам се.
vlax написа:Разбирам fore,не ми обяснявай неща които знам.
Чакам колегата dragozow да каже,при него има документация и нов цилиндър надявам се.

Не разбирам защо е този тон "не ми обяснявай",при положение че ти потърси помощ тук . Драгозов ти даде съвет с лепилото,но вместо да го послушаш реши да пренавиваш резбата за по-дълги болтове.За какво ти е сервизна документация след като вече тези отвори са преправени и оригинални от хуск не ти вършат работа.Вместо да си отнесеш машината в сервиз за ремонт на карбуратора, си се правил на майстор и сега си търсиш нов цилиндър(цена комплект около стотина лв.),просто сам си си създал проблемите.Не очаквам отговора ти да се различава от този даден на fore-то,ама не ми пука.Имай уважение към хората от които търсиш помощ.
Димитър Димов написа:....Вместо да си отнесеш машината в сервиз за ремонт...

Този форум до колкото знам е направи сам,а не кажете ми къде е най-близкия сервиз.
Димитър Димов написа:....Вместо да си отнесеш машината в сервиз за ремонт на карбуратора,си се правил на майстор и сега си търсиш нов цилиндър(цена комплект около стотина лв.),просто сам си си създал проблемите.

На стр.126 съм описал какви са били проблемите и как съм си направил ремонта на карбуратора на резачката,ама няма кой да чете отначало.Сега съм посочил и по кой начин съм решил саморазвиването на болтовете,съветите бяха различни, дадени от няколко колеги в другия форум,не само от колегата Драгозов.Не търся цилиндър,никъде не съм споменавал,че търся,нещо си сънувал. :shock: Донарязах резбите, защото бях посочил намерението ми да сложа контра гайка,което не се наложи,тъй като назъбените шайби свършиха работа.Обещах че ще пиша за резултата и писах.Тези мои писаници не са против някой,просто споделям какъв проблем имам,търся съвет и пиша как съм го направил.Може някой ден да помогне на някой колега,което е вече факт .

На Стр.130
turbocharged написа:.....
Искренни благодарности vlax. Благодарение на теб и руснака си оправих моята Husqvarna 236 от същия проблем с подмяна на о-пръстенчето за 20 ст. на ускорителната помпа.
Резачката ми е почти нова. Ползвам я много малко като гледам да я държа без бензин м-ду ползванията. Гаранционна ми направи подобен номер. Палеше и гаснеше. Казаха ми че се е задръстил карбуратора от налепи от бензина. Не било гаранционно. Не беше някаква сериозна сума. Запалих я във къщи да я пробвам. Запали лесно. Не рязах нищо. Само я изфорсирах. Викам си оправили са я. Прибрах я и не съм я ползвал. Вчера ми потрябва да отрежа едни сухи дървета. Пали лесно. Форсира се вяло. Като я доближа до дървото и угасва. Подлудях. Намерих една друга резачка от приятел и си свърших работата.
От сервиза изглежда нищо не са направили. Намерих си документите и гледам съм взел фактура за нея. Гаранцията в такъв случай е 1 година и е изтекла. Пък и хич не ми се занимава с тях. Поръчах си един карбуратор от AliExpress който след успешния ремонт по идея на vlax и рускака от YouTube ще остане за резерва. И отвертка за регулировка си поръчах от Китай. И тя не ми трябваше. Резачката стана супер.



Димитър Димов написа:За какво ти е сервизна документация след като вече тези отвори са преправени и оригинални от хуск не ти вършат работа.

В тази документация може да се види има ли резба или болта си я прави.
И аз не можах много да му разбера обясненията на vlax. Но той си знае всичко сам и ние само му се бъркаме в крайна сметка........... Накара ми се и това е.
Здраве да е !

90 % тука е така......... :cool:
Резба няма. Има само гладък като цев глух отговор, болтчето само си нарязва резбата. По спомен цилиндър и бутало за партнер 365-351 = 160-180 лв. Ако не ме лъже паметта и на хуск 236 са същите.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Ел. инструменти”