Ел. инструментите. Консумативи.
Слагай както е предписано масло за тази машина. Обикновено то е 20-25 мл за 1 литър.
Ако се слага повече се получават нежелани омазвания на ауспух системите на новите машини снабдени с "катализатори" образуват се нагари по цилиндър/буталото, свещта и има излишни димни емисии в изгорелите газове.

100 октановият бензин е предназначен за мощни съвременни 4 таквови мотори на автомобили с и без принудително пълнене. По високите октани показват че горивото е стабилно при по високи температури и компресия и не се самодетонира произволно. Мотора работи по гладко и равномерно. Отделя се повече енергия и топлина при правилното горене.
При двутактовите машини бензин 95 покрива изискванията на двутактовата машина. Няма 4 такта и съответно самодетонациите са практически невъзможни. Отделно машините са високооборотни и поставянето на по високооктанов бензин би предизвикало вероятно ненужно висока мощност както става при обядняване на сместа - а именно вдигане на по високи оброти от допустимите максимални.
Аз така си го обяснявам.

За това слагай 95 и 25 грама на литър масло.
Ползвай си 95 и 20-25 мл. масло ( аз поради наличието на машини с предписание 1:40 си карам само на по-блажна смес). След проби ми пасна зелено полусинтетично масло "орегон" и след повече от 2000 кубика нарязани дърва свалих ауспуха на 260-ката за проверка, която показа липса на нагари по буталото, респективно и в горивната камера.
keymaker написа:Ползвай си 95 и 20-25 мл. масло ( аз поради наличието на машини с предписание 1:40 си карам само на по-блажна смес). След проби ми пасна зелено полусинтетично масло "орегон" и след повече от 2000 кубика нарязани дърва свалих ауспуха на 260-ката за проверка, която показа липса на нагари по буталото, респективно и в горивната камера.


Ok.
Последен въпрос:
Току що запалена студена машина трябва ли да се изчака да загрее на празен ход тоест да не и се подава газ докато е студена или не и пречи?
Желателно е да не се издевателства веданага след студено палене ,особено на нов неразработен двигател . Редно е да се изчака поне 20-30 сек. Загледай клипчета на "щил тимбър-спортс" на една от задачите има рязане с щил 660 и там преди да започнат с ръка "затапват" капака откъм стартера с цел намаляване на циркуацията ,за по бързо загряване.
keymaker написа:Желателно е да не се издевателства веданага след студено палене ,особено на нов неразработен двигател . Редно е да се изчака поне 20-30 сек. Загледай клипчета на "щил тимбър-спортс" на една от задачите има рязане с щил 660 и там преди да започнат с ръка "затапват" капака откъм стартера с цел намаляване на циркуацията ,за по бързо загряване.


Значи дето се вика - една цигара време да позагрее ?
Цигара време е 10 минути а не 20-30 сек.Дори и минута е много.Не е престъпление да се чуква леко газта и на студена машина,то се усеща как двигателя след 10-на сек става по-пъргав и може вече да се форсира.Но е добре да се започва с кастрене или с рязане на дреболии преди да се подхванат дебелите дърва.Макс до минута работа и двутактовия двигател е готов за бой.Избягвайте продължителна работа на свободен ход на двутактов двигател,променяйте оборотите,независимо студен или топъл е той.Променяйте периодично оборотите.
20 - 30 секунди е достатъчно. Ти и да и дадеш газ студена няма да е адекватна.
Ясно за времето което трябва да се изчака при палене. Но така и така съм почнал да питам - бихте ли казали и как да разбера,че резачката е прегряла тоест колко време е оптимално за рязане? 1-2-3 часа ?
1st0r1k написа:Ясно за времето което трябва да се изчака при палене. Но така и така съм почнал да питам - бихте ли казали и как да разбера,че резачката е прегряла тоест колко време е оптимално за рязане? 1-2-3 часа ?

Може цял ден да режеш .... с почивки :), за теб и за машинката.
Като прегрее ще разбереш, но ще е късно :shock: , вече ще е блокирала.
Зависи от машината . Има машини проектирани да работят по 8-10 часа само със спиране за зареждане,а има и такива които след един резервоар трябва да се оставят за поне цигара време да си починат и охладят. По принцип ако се работи с остра верига , изправна мазилна уредба и редовно се почистват отворите за засмукване на въздух и ребрата на цилиндъра за два резервоара един след друг не би трябвало да прегрее ,ама е относително . Ако режеш стари изсъхнали или много дебели дърва е редно да почиваш по често. Както е писал "kuger" в повечето случай докато разбере редовия ползвател дали е прегряла или не една машина вече е късно. А спреш ли я прегряла в най добрия случай се запича сегмент или заминават семерингите на вала.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Ел. инструменти”