Ел. инструментите. Консумативи.
Ако машината е на хладно,да не стои покрай някой прозорец на слънце,белите не стават за няколко месеца.След като купих електрическата,бензиновата стоя почти две години с пълен резервоар.Само че от време на време като минех през гаража и я мернех на рафта,припомпвах ръчната помпа с идеята карба да не стои празен.Просто не смеех да я паля с престоялото гориво,а ме мързеше да забърквам смеси,да поработи,да я оставя да изгори бензина от карба..... Когато се наложи да я ползвам просто източих старото гориво,налях прясно и след кратко зачудване от страна на двигателя всичко си дойде на мястото.Сега и аз я държа празна и с изгорен от карба бензин,след като слушах полемиките тук.Факт е обаче,че на машината нищо и няма.Докато например колегата Иванов сподели,че след престой на машината му с празна горивна система,имал чувството че след това имало разлика в работата.Сухите платна също могат да създадат проблеми.Просто горивната система веднъж заработила с гориво си иска работа,припалване,използване а не престой с години.Ако е проблем-електрическата е решението.Но не и да робуваш на тази парпаретка.
На мотофрезата пък абсолютно никога не съм си правил труда да точа горива и т.н.Да сменя старото гориво с ново да,но само ако не работи добре.Така си е стояла винаги от сезон до сезон и не е имала драми с платна и т.н........
Имам Хускварна 236.При работа ми се саморазвиват болтовете, които държат ауспуха.
Някаква идея.
Сложи им по половин капка лепило за резби.
Пак тази 236........ :prayer:

То ще е окаже че 236 е по калпава от чистите Китайци на пазара.
И започвам да го вярвам, защото и хубавите машини от високият клас на Шведите имат разни дребни косури, че и заместителя на Моторната коса Р 323 бил доста калпав......
236 има 5 различни ревизии, последните са ок. Сменени са спусъка, един винт на спирачката, нещо по биелата два пъти, пак винтове по спирачката, горивен маркуч, тризъбеца и стартерната пружина. Ние също не я харесваме и предпочитаме да предлагаме 135.
135 е почти аналог на старата 36. С тази разлика че картера и е от ПВЦ и лагерите са със собствен семеринг мисля. Но като цяло е качествена и яка машина.

Изобщо не може да се сравнява с 236. То и цената на 135 е двойна.
Да напиша какво стана,бях писал отатък ,но явно не всички четат и двата форума.
Да обясня на практика какво се случи.
Оказа се, че отвора за болта/на изхода на алуминиевия цилиндър/края му завършва с по-малък диаметър.Резбата не е направена до края умишлено,защото като погледнах началото на болта е с форма на триъгълник и се вклинва в края на отвора при завиване.
При мен в случая резбата в алуминия беше леко развалена,отворите на защитната пластина и на ауспуха бяха се разширили малко вследствие на вибрациите,късно видях саморазвиването на болтовете,чак когато машината си промени звука.
Какво направих.Донарязах с метчик резбата до края и смених болтовете с малко по-дълги.Идеята беше да сложа контра гайка,но няма място нея,трябва да я пиля гайката.Затова сложих назъбена шайба.
Изображение
Довечера ще пробвам,ако се саморазвият пак ще слагам контра гайка.
Извинявам се че много сложно го обясних.

Вчера вечерта нарязах 5 кубика и не са мръднали болтовете.
Аз съм доволен от нея.
vlax написа:......Резбата не е направена до края умишлено,защото като погледнах началото на болта е с форма на триъгълник и се вклинва в края на отвора при завиване.
При мен в случая резбата в алуминия беше леко развалена.....

Резба изобщо не е нарязвана,за да има какво да и се разваля.Болта сам си навива резба в предварително гладкия отвор,а болта е направен със триъгълно сечение,за да има къде да бягат стружките при първоначалното завиване.При развиването същите тези стружки правят навивките в отвора да изглеждат като развалена резба. Това е винтово съединение за еднократно използване и говори доста за проектната ремонтопригодност на машината.Вероятно от този тип са и винтовете минаващи отдолу през пластамасовия корпус и картера на двигателя и навити в цилиндъра.Дано не се случва да се разхлабят някога и те.
Има все пак една голяма полза от този вид съединения-тотална автоматизация на производството и отпадане на машинни операции,като нарязване на резби.Но ползата не е за потребителя.
koveslav написа: Резба изобщо не е нарязвана,за да има какво да и се разваля.Болта сам си навива резба в предварително гладкия отвор,а болта е направен със триъгълно сечение,за да има къде да бягат стружките при първоначалното завиване.

Колега не си прочел правилно какво съм написал-НАЧАЛОТО на болта е с форма на триъгълник ,а не целия болт.Ако беше целия болт с триъгълна форма съм съгласен,но не е.Снимката е на болт,който е близък по форма с оригиналния.
Изображение
koveslav написа: При развиването същите тези стружки правят навивките в отвора да изглеждат като развалена резба.

Резбата беше развалена от вибрациите на болтовете,защото късно забелязах, че са са саморазвили,чак когато си промени резачката звука.А те са са саморазвили, защото вече веднъж съм ги развивал, когато разглобявах резачката за почистване и ремонт на карбуратора.
Това е моето мнение,може би колегата dragozow може най-точно да каже,предполагам че при него трябва да има сервизна документация и резервни части,т.е. нов цилиндър.
vlax майче не разбираш какво ти е написал колегата ми се струва. Болта ти си има резба естествено. Той е самонарезен. Така той сам реже резбата в алумина при първоначално навиване. Като веднъж си го развил вече резбата се износва в алумина. Това е недостатка на този тип съединения. После започва да се саморазвиват ......

При качествените машини цилиндъра е легиран с други метали- никел и тнт. Така става по износо-устойчив при работа и триенето в него и се налага резбите да се режат предваритело поради по твърдите механични свойства на легираният материал. Макар че аз съм прецаквал на 36 цата резбата на свещта от многократно равиване и презатяган. Та сменихме цилиндъра едно време....

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Ел. инструменти”