Ел. инструментите. Консумативи.
Индианец - специалист
Ще се чуем след нова година, че сега с друго съм се захванал и не ми се претупва.
Иначе 15 лева е супер цена, то повече си мислех, че ще е.
Само да видя да не е и за смяна и буталото, че тия калпави масла....
@ Фитилчо, четох назад по темата, че имаш намерение да правиш тунинг на резачка, 260ката за това ли я приготвяш.
Фитилчо - майстор
чет дек 09, 2021 10:01 pmИндианец написа:
Ще се чуем след нова година, че сега с друго съм се захванал и не ми се претупва.
Иначе 15 лева е супер цена, то повече си мислех, че ще е.
Само да видя да не е и за смяна и буталото, че тия калпави масла....
@ Фитилчо, четох назад по темата, че имаш намерение да правиш тунинг на резачка, 260ката за това ли я приготвяш.
Да, купих я счупена с тази цел! За мен това е абсолютния универсален боец като размер...
Ще се опитам да я портна и да и модна ауспуха, ама май не е много лесно... За съжаление никой май в БГ не предлага тази услуга...
После една лека шина японска и малко игра с колелцето под веригата...
Фитилчо - майстор
чет дек 09, 2021 11:31 amdragozow написа:
Не, в Мина има:
https://mina-parts.com/search.html?phrase=Stihl+MS260
Мерси...
Цилинндъра ми май ще се спаси като го гледам... има съвсем леки деруги от предната страна и то само под порта за издухване. Заслужава си риска.
Иначе където са 250 лева от Мина, там са и 400 за оригинален комплект.. даже от щатите може да се викне за 180 долара.
пишман_майстор - майстор
На Метеор са едни от най-добрите марки бутала . Дори съм на мнение, че превишават в 75% от случаите на ОЕМ бутала. Тия деруги дето ги виждаш по цилиндъра да не са промазвания от буталото? Т.е. самия цилиндър да си е много добре.
Фитилчо - майстор
вт дек 14, 2021 11:06 amпишман_майстор написа:
На Метеор са едни от най-добрите марки бутала . Дори съм на мнение, че превишават в 75% от случаите на ОЕМ бутала. Тия деруги дето ги виждаш по цилиндъра да не са промазвания от буталото? Т.е. самия цилиндър да си е много добре.
И Промазвания са май, но все пак има и деруги, които усещам с нокът!Обаче са само ПОД порта за ауспуха! То ест, по мои разсъждения, буталото не нагнетява преди да подмине нагоре порта на ауспуха, та не би трябвало да е проблем за компресията... Буталото е много зле, блокирали сегменти в предната част откъм ауспуха и замазано здраво. Но при всички пложения, чст от деругите отдолу ще изчезнат, защото ще разширявам порта на ауспуха за тунинг :roll:
Пуснал съм го сега цилидъра в ултразвуковата вана да се изчисти, че отвън е много зле, тая машина не е чистена никога! Като цяло резакчката е прегрявана, капака е стопен над цилиндъра, някой кретен е рязал с нея, на бая километри е, колелцето на веригата е със сериозно износване но аз така и така ще го сменям, заедно със шината...
Надявам се само карбуратора да е добре и да спася цилиндъра, бутало ще взема на Метеор както и оригинален иглен лагер,щото афтърмаркета не се славят с голямо качество а и не струва много...
Като цяло мисля да разглобя и корпуса, да му сменя гарнитурите и да го тествам после за херметичност както и да инспектирам лагерите, дали са за смяна.Лагери съчмени на коляновият вал може ли да се вземат някакви други, или трябва да са Щил? Искам да боядисам двете половини на корпуса и капака на веригата прахово, че иглеждат доста зле и да измия всичко,което може в ултразвуковата вана, щото дава супер резултати!
То си стана цяла реставрация и тунинговане.
Не мога да намеря в Англия само лека шина на Tsumura 20 инча... ама аз не бързам, ще излезе.
Абе занимавка си е, само се надявам да не подмина 500 лева в части, щото за толкова имаше перфектна такава в продавалника...
И все пак, портвана и тунингована такава мапшинка се представя доста добре, таси заслужава занимавката :cool:

Индианец - специалист
Карбуратора обезателно трябва да се почисти според мен, че ако има нещо запушено обеднява сместа и пак ще задере.
Ето и снимка на съд, в който киснах един (пак на подобна техника) яко замърсен:
Прикачен файл:
IMG_20211108_163557_compress73.jpg
И аз преди време за малко не смених един на резачка, ама колегите ми обясниха, че няма смисъл и само с изчистване и смяна на платна мина.
Фитилчо - майстор
Да, това също ще напшравя, сървиз кита на щил за карбуратора е евтин! Ще го прекарам през ултразвуковата вана и ще стане като нов.
пишман_майстор - майстор
Според мен вероятността да има деруги по цилиндъра, ще е малка, но разбира се не е сигурно, докато не се почисти добре от следите на буталото , или ако има ще са почти без значение. Доколкото прочетох е промазал сегменти и няма почупени парчета, липси . Вероятността да бъдат засмукани чужди тела , които да са по-твърди също не е малка ( камъчки, пясък ) , но това означава, че филтъра е бил прокъсан или липсващ.
На буталата често се посочва с доп. буква от кой размер е ( освен ако не е някой върл ментак и да няма значение нищо ) . Ще е добре преди да се купува нещо , да се види колко е "охлабен" цилиндъра и да се вземе правилното бутало.
Soviet_Soldier - специалист
вт дек 14, 2021 11:24 amФитилчо написа:

И Промазвания са май, но все пак има и деруги, които усещам с нокът!Обаче са само ПОД порта за ауспуха! То ест, по мои разсъждения, буталото не нагнетява преди да подмине нагоре порта на ауспуха, та не би трябвало да е проблем за компресията... Буталото е много зле, блокирали сегменти в предната част откъм ауспуха и замазано здраво. Но при всички пложения, чст от деругите отдолу ще изчезнат, защото ще разширявам порта на ауспуха за тунинг :roll:
Пуснал съм го сега цилидъра в ултразвуковата вана да се изчисти, че отвън е много зле, тая машина не е чистена никога! Като цяло резакчката е прегрявана, капака е стопен над цилиндъра, някой кретен е рязал с нея, на бая километри е, колелцето на веригата е със сериозно износване но аз така и така ще го сменям, заедно със шината...
Надявам се само карбуратора да е добре и да спася цилиндъра, бутало ще взема на Метеор както и оригинален иглен лагер,щото афтърмаркета не се славят с голямо качество а и не струва много...
Като цяло мисля да разглобя и корпуса, да му сменя гарнитурите и да го тествам после за херметичност както и да инспектирам лагерите, дали са за смяна.Лагери съчмени на коляновият вал може ли да се вземат някакви други, или трябва да са Щил? Искам да боядисам двете половини на корпуса и капака на веригата прахово, че иглеждат доста зле и да измия всичко,което може в ултразвуковата вана, щото дава супер резултати!
То си стана цяла реставрация и тунинговане.
Не мога да намеря в Англия само лека шина на Tsumura 20 инча... ама аз не бързам, ще излезе.
Абе занимавка си е, само се надявам да не подмина 500 лева в части, щото за толкова имаше перфектна такава в продавалника...
И все пак, портвана и тунингована такава мапшинка се представя доста добре, таси заслужава занимавката :cool:
При двутактовия двигател е важна и компресията в обратната страна, а дали ще работи с въпросния цилиндър ще разбереш само на практика. Лагерите най-добре ги вземи от Щил, защото те отговарят на спецификации , като температурни разширения. Ако лагерът е подбран неправилно и се разшири повече от допустимото, коляновият вал започва да се превърта в колелото на лагера и да се износва, появява се луфт, прецаква семерингите, започва да смуче въздух, сместа става бедна и двигателя умира ако не се хване навреме. Семерингите е желателно да бъдат сменени пак с оригинал, а не с евтин боклук който ще се втвърди и напука в рамките на година-две.
Относно карбураторът, по-добре го разглобявай ако възникне проблем иначе е безсмислено. Горивният филтър също обезателно подлежи на замяна.
Фитилчо - майстор
Мерси за инфото!
Предполагам, ще направя една проба със този цилиндър и едно ново бутало , сегменти и оригинален иглен лагер да видим как ще тръгне... ако не ме задоволява ще сменя комплект с цилиндър.
Между другото, частите изобщо не са скъпи, дори и в България, говоря за дребните такива, семеринг, лагер,гарнитури, гумени шлаухи, филтри всичко е смешни пари.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: