Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav - майстор
ср сеп 23, 2020 10:17 pmSoviet_Soldier написа:

Луфтът и при фабричните шпилки си го има и то не малък.
Само при шведските и при китайските машини има сериозен луфт и това изобщо не е добре.Не им прави чест на шведите,уж са стари производители.При немските този луфт е доста по-малък,дори и при най-ниския клас...
koveslav - майстор
ср сеп 23, 2020 11:14 pmSoviet_Soldier написа:

Колкото до Щил, те са с нестандартни шини. На китайчето щилска шина няма да стане без преправяне.
Няма такова понятие нестандартен,има две системи-Орегон и Щил,като стъпките са с един и същ стандарт.Основната разлика е в отворите за мазане.При малките машини има шина на Щил,която работи и на двата стандарта,писал съм за нея.Още от първата година след покупката на Партнера ползвам само Щил шини и вериги и разкарах всичко орегонско.Със същата щил гарнитура ползвам и ел. Макитата.
А колкото до ремонтните комплекти-произхода на повечето предлагани такива е същия като на евтините карбуратори.Трябва доверен търговец за качествени платна,защото от тях зависи всичко за работата и ресурса на тези моторетки.
Soviet_Soldier - специалист
чет сеп 24, 2020 9:16 amkoveslav написа:


Няма такова понятие нестандартен,има две системи-Орегон и Щил,като стъпките са с един и същ стандарт.Основната разлика е в отворите за мазане.При малките машини има шина на Щил,която работи и на двата стандарта,писал съм за нея.Още от първата година след покупката на Партнера ползвам само Щил шини и вериги и разкарах всичко орегонско.Със същата щил гарнитура ползвам и ел. Макитата.
А колкото до ремонтните комплекти-произхода на повечето предлагани такива е същия като на евтините карбуратори.Трябва доверен търговец за качествени платна,защото от тях зависи всичко за работата и ресурса на тези моторетки.
Има такова понятие "нестандартни", при положение, че само една марка ползва различни шини от всички останали, което се води единен стандарт. И не само разрезите на шините, а и дебелината на звената са различни. Щил не ползват звена 1,5мм, а ползват 1,6мм по тази причина съм се спирал да взимам вериги от тях, просто ползвам стандартни шини 1,5мм и си мисля, че въпреки износът им може верига на Щил за 1,6мм да се трие и нагрява силно в стандартната шина.

Щилска шина на Партнеровите шпилки може да няма луфт, но поставена на шилските си има. Явно щом оставят луфт има някакъв смисъл, а той пак най-вероятно идва от факта, че метала от нагряването се разширява. Ето нагледно, колко Щил "няма" луфт:
koveslav - майстор
https://www.stihl.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE ... D0%BC.aspx#
Имат и 1,5 и 1,6 и на 3/8 и на ,325 стъпка,въпроса е къде и как питаш.Веригите им са много по-добри,аз не бих се върнал на Орегон.Личен извод,ползвал съм и двете марки.
Soviet_Soldier - специалист
чет сеп 24, 2020 11:44 amkoveslav написа:
https://www.stihl.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE ... D0%BC.aspx#
Имат и 1,5 и 1,6 и на 3/8 и на ,325 стъпка,въпроса е къде и как питаш.Веригите им са много по-добри,аз не бих се върнал на Орегон.Личен извод,ползвал съм и двете марки.
В магазинът, от който си купувам консумативи на Щил няма нито една 1,5мм. или поне в сайта не е изложено.
https://krk.bg/produkt-kategoriya/%D0%B ... %B8-stihl/

Зависи от типа на веригата и най-вече да не е менте. Орегон имат доста модели пък и се намират, почти във всеки магазин от сорта на, Практис, Практикер, Хоум Макс и др. но това е предпоставка да се пробутват ментета, по тази причина Щил и Хускварна не се намират във всеки магазин. И с маслата е същата работа, доста ментета се внасят 1 към 1 с оригинала, като външен вид.

Аз оцених Орегон, чак след като си взех китайска. Понеже имаме 2 къщи в различни краища на София се наложи да купя втора резачка, вместо да мъкна една. Първата е японска Shindaiwa 488, баща ми я взима още нулевите години и е нарязала огромни количества дърва понеже там отоплението е с котел на дърва и едни 15 кубика годишно е рязала, отдавна не е с оригиналната си шина, а с орегонска, която вече е почти напълно изтрита, като боя и маркировки, но се крепи. В другата къща, в която прекарвам повече време отоплението е предимно на климатици, но дворът е доста голям, има много дръвчета, та реших, че няма смисъл да давам близо 1000лв. за скъпа резачка и взех един обикновен 45 кубиков Райдер, като втора за леки градински работи. Обаче имам приятел, дето на аванта ми предложи да ми кара едни крупни палета, от завод за дограми ги кара. Не знам, дали изобщо се наричат палета, някакви дебели квадратни греди са хванати със дебели шпилки една към друга, някакви транспортни конструкции са, та от тях режа по 3-4 камиончета на година с Райдера и мога да кажа, че веригата за нищо не става. Много е мека, тъпи се много бързо и не е вариант да се работи с нея, като става дума за дебела дървесина. Та на фона на китайските вериги Орегон е бомба!

Преди 2 години мой приятел есента претърпя ПТП и нямаше физическата възможност да си нареже дървата, а ги бе купил още лятото та се разбрахме с едно момче да му ги нарежем и нацепим, та с неговата Щил МС-180 поработих, не е лоша машинката. Слабовата е, но за сметка на това е много лека и приятна за работа. Особена разлика в това, как държи заточката с Орегон не забелязах, но и дървата не бяха много, към 8 кубика. Иначе тази Щилка за 4-5 години откакто я има 2 пъти ме е молил да я видя и то все с елементарни проблеми. Първия път се бе разкачила от бутона и не можеше да се гаси, втория се бе огънала едната метална тяга и не затваряше хубаво клапана, като се даде на смукач и паленето бе много сложно. Иначе още си е с заводската шина, макар вече да се е поизносила и деформирала на места.
Дъртата ни Shindaiwa за толкова години, само веднъж знам да е създавала проблеми, беше се разместила бобината. Регулирахме луфтът между бобината и маховика и заработи, като нова.
С Raider само в началото имах проблем, че първия филтър бе изрязан неправилно и набиваше много стърготини в отделението към карбуратора и втория филтър. Отстраних този проблем и вече няколко години работи без грешка. Верига читава му взех, но това е консуматив, шината се крепи засега.
вт окт 25, 2016 7:19 pmvlax написа:
turbocharged написа:

Искренни благодарности vlax...
Мерси за благодарято,и благодаря за мерсито има такъв лаф. :-D :partyman:
Радвам се, че поне малко съм помогнал да си ремонтираш резачката.
Преди да намеря случайно този клип на руснака,съм питал за консултация във сервизите и почти всички ми казваха,некачествен бензин,налепи в карбуратора,мембрани и тем подобни.Бях решил да купувам ремонтен комплект за карбуратор Husqvarna 236 или нов карбуратор,но след като видях клипа и реших да пробвам.Оказа се ,че руснака е прав.Размина се ,но интересно че в ремонтния комплект за карбуратор не фигорира този пръстен.
Със здраве да я ползваш и без аварии.
Здрасти, можеш ли да ме насочиш откъде бих могъл да си поръчам "О" пръстена да го подменя на ускорителната помпичка ...Мерси.
vlax - майстор
ср окт 07, 2020 2:04 pmKaloqnIliev написа:
вт окт 25, 2016 7:19 pmvlax написа:
turbocharged написа:

Искренни благодарности vlax...
Мерси за благодарято,и благодаря за мерсито има такъв лаф. :-D :partyman:
Радвам се, че поне малко съм помогнал да си ремонтираш резачката.
Преди да намеря случайно този клип на руснака,съм питал за консултация във сервизите и почти всички ми казваха,некачествен бензин,налепи в карбуратора,мембрани и тем подобни.Бях решил да купувам ремонтен комплект за карбуратор Husqvarna 236 или нов карбуратор,но след като видях клипа и реших да пробвам.Оказа се ,че руснака е прав.Размина се ,но интересно че в ремонтния комплект за карбуратор не фигорира този пръстен.
Със здраве да я ползваш и без аварии.
Здрасти, можеш ли да ме насочиш откъде бих могъл да си поръчам "О" пръстена да го подменя на ускорителната помпичка ...Мерси.
Ако питането е към мен,препоръчвам да бъде от магазин/фирма за пневматика и пневматични елементи,например КАТО
Viali70 - специалист
съб май 11, 2019 7:09 pmiivanov написа:
съб май 11, 2019 5:53 pmborchoyor написа:
... 2 кубика за 20 минути, моето бижу😁
Ти върви им набий канчетата на тия , дето ти карат дървата . Щото аз с 261 режа 2 за половин час .
Аз,за 25 минути режа 2куб. с ms 211 вчера ги засичах . А -10 куб. със същата резачка за 2 ч. и 20 м. без почивка , почивам докато доливам гориво.
За рязане на трупчета става на въпрос .
Индианец - специалист
съб окт 31, 2020 12:09 pmViali70 написа:
съб май 11, 2019 7:09 pmiivanov написа:
съб май 11, 2019 5:53 pmborchoyor написа:
... 2 кубика за 20 минути, моето бижу😁
Ти върви им набий канчетата на тия , дето ти карат дървата . Щото аз с 261 режа 2 за половин час .
Аз,за 25 минути режа 2куб. с ms 211 вчера ги засичах . А -10 куб. със същата резачка за 2 ч. и 20 м. без почивка , почивам докато доливам гориво.
За рязане на трупчета става на въпрос .
Аз като невежа да се изкажа:
Не си мъчи машинката.
Не е толкова голяма, за да бързаш и да я зориш.
Давай и почивка на половин кубик.
Soviet_Soldier - специалист
Почивка се прави, като свърши горивото. От съображение за безопасност се препоръчва преди зареждане да се остави машината да поизстине. Бензинът е лесно възпламеним, и ако по невнимание се разлее, попадайки на горещите детайли стават бели.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: