Ел. инструментите. Консумативи.
1st0r1k - специалист
съб дек 21, 2019 5:07 pmпишман_майстор написа:
Ако не забравя утре, като вляза набързо в гаража :) все ще имам някое , което съм сменял на някоя машинка.
П.п. сетих се за случай с подобно решение на маслената помпа като твоята. Познат ми носи машинка, носи си и камбана с ринг, такова са му дали за машинката. Отварям и виждам , че е като твоят тип и мазането на помпата е реализирано от движението на камбаната. Клиентът бърза , не иска да чува за чакане и поръчка на нови части. Ами "изчистих" перата дето са влизали в старата зъбчатка ( стария модел камбана ) , намерих едно подходящо откъм дебелина латунче , изрязах лентичка широка колкото е пластмасовата част , оформих нещо като втулка и набих пластмасата във вала. Стегнах му новата камбана с ринг и човекът си отиде. Бях го помолил да ми се обади ако има проблем с мазането, но разбира се нямаше :) просто помпата работеше още при запалването на машинката , имаше си плюсове и минуси тази операция . Плюса е , че мазането не се прекъсва в паузите на ниски обороти , но пък леко се качва разходът на масло ( минимално в интерес на истината ) . Това нещо е направено с цел екология , да има мазане само под напън, да не капе масло от нея при ниски и да не се зъмърсява излишно почвата . Старите машини нямаха такова решение, почти всички бяха с 'директни" помпи. Така, че и в твоят случай има решение и за такъв вариант за в бъдеще .
П.п. 2 случайно се наложи да влезна за малко в гаража, използвах и момента да щракна една фалшива снимка , но и на нея пак се вижда колко е износването и как има светло петънце в дънцето на зъбчатката, вече е почнало да подпира веригите . Това колело е на около 10-на - 12 вериги 3/8 стъпка.
Без име.jpg
Разбрах те. Другото,което искам да попитам е след като развия пак съединителя и като се уголи валът,добре ли ще е да му сложа отстрани малко грес?
пишман_майстор - майстор
Принципно може, но аз избягвам. Просто от самата работа се натрупват фини опилки , смесват се с греста и става проблем, запича чак.
При монтаж обилно слагам диф.масло. После от самата работа малко или много се омазнява от маслото за веригата. След работа , продухвам машината добре и капвам с масльонка м/у съединителя и барабана, в близост до вала, малко диф. масло. Също и откъм картера ( при мен може, шнека на помпата взима движение от вала) , завъртам няколко пъти камбаната, пак накапвам. Това е.
nautilus33 - майстор
От казаното по-горе, да считам ли, че това е за смяна. Веригата е нова. Смятам да го сменя с колело с ринг.

Изображение
vlax - майстор
пет яну 17, 2020 6:05 pmkr1100 написа:
може още да изкара
пет дек 20, 2019 5:46 pmпишман_майстор написа:
...Сменя се когато почне да опира в основата ( низката част ) зъба, или се прорежат самите зъби ...
nautilus33 - майстор
Ами зъбите не са се прорязали още, но както се вижда, веригата опира в основата на зъба. На снимката се вижда къде.
пишман_майстор - майстор
Леко пътник е. Имай си едно наум за смяна . Не е желателно да опира долу зъба, получава се подбиване, деформация и почва да разширява принудително канала в шината .
Все още е в начална фаза разбира се.
iivanov - майстор
Не е само това . Петите тропат , а това товари лагерите .
mgbagera - специалист
Имам един проблем с Husqvarna 61. При дърпане на въжето се получава едно затягане все едно че има много голяма компресия. Дърпаш 1-2 до 3 пъти нормално и после почва да затяга. Пак се дърпа въжето но е в пъти по трудно. Ако не си я настъпил с крак е почти невъзможно да дръпнеш въжето.
Вече втора стартерна ролка чупя, като втората не изкара и седмица. Без свещ въжето се дърпа и с малкия пръст.

Иначе пали и работи без проблем. Когато е загряла и подкачила гориво пали от раз без затягания.
Направен е основен ремонт след близо 30г работа: Бутало,сегмент,лагери,семеринги,тампони,филтри,гарнитури. Не съм сигурен но това затягане маи си го е имало и преди ремонта.

Някакви идеи от какво може да е проблема ?
koveslav - майстор
пет яну 17, 2020 3:18 pmnautilus33 написа:
От казаното по-горе, да считам ли, че това е за смяна. Веригата е нова. Смятам да го сменя с колело с ринг.

Изображение
Щом стъпката е 404,това е голяма машина,голяма кубатура.Малко са нещата които могат да я стреснат като натоварване.Колелото е пътник,обаче може да работи, не е нужно да спираш машината от работа.Просто го планувай,но и без излишни отлагания.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: