съб дек 21, 2019 5:07 pmпишман_майстор написа: Ако не забравя утре, като вляза набързо в гаража все ще имам някое , което съм сменял на някоя машинка.Разбрах те. Другото,което искам да попитам е след като развия пак съединителя и като се уголи валът,добре ли ще е да му сложа отстрани малко грес?
П.п. сетих се за случай с подобно решение на маслената помпа като твоята. Познат ми носи машинка, носи си и камбана с ринг, такова са му дали за машинката. Отварям и виждам , че е като твоят тип и мазането на помпата е реализирано от движението на камбаната. Клиентът бърза , не иска да чува за чакане и поръчка на нови части. Ами "изчистих" перата дето са влизали в старата зъбчатка ( стария модел камбана ) , намерих едно подходящо откъм дебелина латунче , изрязах лентичка широка колкото е пластмасовата част , оформих нещо като втулка и набих пластмасата във вала. Стегнах му новата камбана с ринг и човекът си отиде. Бях го помолил да ми се обади ако има проблем с мазането, но разбира се нямаше просто помпата работеше още при запалването на машинката , имаше си плюсове и минуси тази операция . Плюса е , че мазането не се прекъсва в паузите на ниски обороти , но пък леко се качва разходът на масло ( минимално в интерес на истината ) . Това нещо е направено с цел екология , да има мазане само под напън, да не капе масло от нея при ниски и да не се зъмърсява излишно почвата . Старите машини нямаха такова решение, почти всички бяха с 'директни" помпи. Така, че и в твоят случай има решение и за такъв вариант за в бъдеще .
П.п. 2 случайно се наложи да влезна за малко в гаража, използвах и момента да щракна една фалшива снимка , но и на нея пак се вижда колко е износването и как има светло петънце в дънцето на зъбчатката, вече е почнало да подпира веригите . Това колело е на около 10-на - 12 вериги 3/8 стъпка.
Без име.jpg
Принципно може, но аз избягвам. Просто от самата работа се натрупват фини опилки , смесват се с греста и става проблем, запича чак.
При монтаж обилно слагам диф.масло. После от самата работа малко или много се омазнява от маслото за веригата. След работа , продухвам машината добре и капвам с масльонка м/у съединителя и барабана, в близост до вала, малко диф. масло. Също и откъм картера ( при мен може, шнека на помпата взима движение от вала) , завъртам няколко пъти камбаната, пак накапвам. Това е.