Ел. инструментите. Консумативи.
iivanov - майстор
Това е положението според Бритиш петролиум .
At BP our fuels are manufactured to rigorous quality guidelines. In addition, the fuel in the underground tanks at our
petrol stations is replenished so regularly that storage problems rarely occur. However, in smaller storage containers such
as drums, storage problems may occur. This fact sheet contains useful information to help you maintain the quality of
fuels away from the petrol station.
For domestic use, fuel should be stored in steel cans of 2.5 litres, 5.0 litres or in 25.0 litre jerry cans. Plastic containers of
the approved type with the Australian Standards mark (AS2906-1991) on the bottom can also be used. Please note that
the storage of fuel in any quantity is hazardous and this fact sheet does not include safety and legislative guidelines for
fuel storage. For details on these safety and legislative guidelines for fuel storage please refer to the Australian Standard
AS1940.
Petrol
Petrol is a mixture of many components with different properties that contribute to the performance of the fuel. When
petrol is kept in an open container where it is exposed to the air, it will - in time - completely evaporate. As it evaporates,
the composition and properties will change because different components evaporate at different rates. This is a normal
feature of petrol and helps describe the process which takes place when it is stored in equipment fuel tanks.
Petrol in sealed containers
The storage life of petrol is one year when stored under shelter in a sealed container. Once a seal is broken the fuel has a
storage life of six months at 20°C or three months at 30°C.
Petrol in equipment tanks
The storage life of petrol in equipment fuel tanks is one month. This can be extended by topping up with one third of
fresh fuel, which restores the volatile components that have evaporated.
Topping up with fresh fuel will help, however it is not a foolproof strategy for engines that are used only intermittently.
The following principles may also help:
> Keep the tank half full to stop water vapour from being sucked in and condensing.
>
Consider using a fuel that contains anti-oxidants, metal deactivators and corrosion inhibitors to protect metal surfaces;
such as BP Ultimate.
> Use a hotter spark plug to help to reduce carbon deposits.

Шест месеца при 20 градуса , три при 30 . В резервоара месец . Ами при 40 през лятото , мистър Джак ?!! :wink: Толкова за държавния резерв . Навремето съм влизал с вагони във военовременен резерв , та там разполагаха с присадки за баене на горивото .
fore - майстор
Незнам какво пише на теория, но на практика, бензина в тубата в гаража на вилата стои близо година без да му става нищо. Бил той 2 или 5 литра. Само по дъното на тубата се виждат по някога разни черни частици. Вероятно отлагащи се тежки фракции и катрани.
Бензина в шишето до тубата -смесен вече и недоизполван който стои от 1 година мирише точно като ацетон. Стои си зелен.

Видях преди доста време една Хуска с пълен резервоар при майстора за ремонт. Бензина в нея беше престоял почти година. Там където минаваше бензинопровода от резервоара към карба сега имаше нещо като прозрачна дъвка.... мембраните на карба бяха и те на дъвка- теглеха се като сополи.........

При мене от неползване на 36-цата и от старост пък се начупи бензинопровода-силиконовият. Оригиналният. Мембраните ми бяха добри. Въпреки това се научих да ги сменям заедно с бензинопровода и регулирането на машината от мене. Сега като я дръпна и пали чук....

Та извода ми е- ако машината стои суха -след 15 години ще се смени силиконовият бензинопровод. Ако обаче стой пълна без да се ползва ще се сменя всичко след около 6 месеца примерно. Да не говориме че ако се отложат катрани в карба ще трябва и да се кисне и пордухва от тях.

Така че на теория е едно, а на практика е по различно.
Вярно е че Летливите флуиди- бензин, спирт, ацетон и тем подобни с времето изветряват, но ако се съхраняват по правилен начин-точна температура и затворени херметино могат да запазят качествата си с години.

Двутактовото за резачките е доста специфично масло, което има за цел да маже бутало цилиндър на доста високооборотна машина и то машина само с въздушно охлаждане и при това по време на изгарянето му в цилиндъра заедно с бензина.
Няма как такова масло да не е агресивно при смесването си с бензина и да не започне да го разгражда с времето ако не се ползва.
Незнам защо пак намесихте мотоциклетите. Те работят на други обороти, макар и да имат прилика по начина си на смазване с резачките. При тях се ползват съвсем различни смазочни масла.
koveslav - майстор
Ако машината е на хладно,да не стои покрай някой прозорец на слънце,белите не стават за няколко месеца.След като купих електрическата,бензиновата стоя почти две години с пълен резервоар.Само че от време на време като минех през гаража и я мернех на рафта,припомпвах ръчната помпа с идеята карба да не стои празен.Просто не смеех да я паля с престоялото гориво,а ме мързеше да забърквам смеси,да поработи,да я оставя да изгори бензина от карба..... Когато се наложи да я ползвам просто източих старото гориво,налях прясно и след кратко зачудване от страна на двигателя всичко си дойде на мястото.Сега и аз я държа празна и с изгорен от карба бензин,след като слушах полемиките тук.Факт е обаче,че на машината нищо и няма.Докато например колегата Иванов сподели,че след престой на машината му с празна горивна система,имал чувството че след това имало разлика в работата.Сухите платна също могат да създадат проблеми.Просто горивната система веднъж заработила с гориво си иска работа,припалване,използване а не престой с години.Ако е проблем-електрическата е решението.Но не и да робуваш на тази парпаретка.
На мотофрезата пък абсолютно никога не съм си правил труда да точа горива и т.н.Да сменя старото гориво с ново да,но само ако не работи добре.Така си е стояла винаги от сезон до сезон и не е имала драми с платна и т.н........
vlax - майстор
Имам Хускварна 236.При работа ми се саморазвиват болтовете, които държат ауспуха.
Някаква идея.
dragozow - майстор
Сложи им по половин капка лепило за резби.
fore - майстор
Пак тази 236........ :prayer:

То ще е окаже че 236 е по калпава от чистите Китайци на пазара.
И започвам да го вярвам, защото и хубавите машини от високият клас на Шведите имат разни дребни косури, че и заместителя на Моторната коса Р 323 бил доста калпав......
dragozow - майстор
236 има 5 различни ревизии, последните са ок. Сменени са спусъка, един винт на спирачката, нещо по биелата два пъти, пак винтове по спирачката, горивен маркуч, тризъбеца и стартерната пружина. Ние също не я харесваме и предпочитаме да предлагаме 135.
fore - майстор
135 е почти аналог на старата 36. С тази разлика че картера и е от ПВЦ и лагерите са със собствен семеринг мисля. Но като цяло е качествена и яка машина.

Изобщо не може да се сравнява с 236. То и цената на 135 е двойна.
vlax - майстор
Да напиша какво стана,бях писал отатък ,но явно не всички четат и двата форума.
Да обясня на практика какво се случи.
Оказа се, че отвора за болта/на изхода на алуминиевия цилиндър/края му завършва с по-малък диаметър.Резбата не е направена до края умишлено,защото като погледнах началото на болта е с форма на триъгълник и се вклинва в края на отвора при завиване.
При мен в случая резбата в алуминия беше леко развалена,отворите на защитната пластина и на ауспуха бяха се разширили малко вследствие на вибрациите,късно видях саморазвиването на болтовете,чак когато машината си промени звука.
Какво направих.Донарязах с метчик резбата до края и смених болтовете с малко по-дълги.Идеята беше да сложа контра гайка,но няма място нея,трябва да я пиля гайката.Затова сложих назъбена шайба.
Изображение
Довечера ще пробвам,ако се саморазвият пак ще слагам контра гайка.
Извинявам се че много сложно го обясних.

Вчера вечерта нарязах 5 кубика и не са мръднали болтовете.
Аз съм доволен от нея.
koveslav - майстор
vlax написа:
......Резбата не е направена до края умишлено,защото като погледнах началото на болта е с форма на триъгълник и се вклинва в края на отвора при завиване.
При мен в случая резбата в алуминия беше леко развалена.....
Резба изобщо не е нарязвана,за да има какво да и се разваля.Болта сам си навива резба в предварително гладкия отвор,а болта е направен със триъгълно сечение,за да има къде да бягат стружките при първоначалното завиване.При развиването същите тези стружки правят навивките в отвора да изглеждат като развалена резба. Това е винтово съединение за еднократно използване и говори доста за проектната ремонтопригодност на машината.Вероятно от този тип са и винтовете минаващи отдолу през пластамасовия корпус и картера на двигателя и навити в цилиндъра.Дано не се случва да се разхлабят някога и те.
Има все пак една голяма полза от този вид съединения-тотална автоматизация на производството и отпадане на машинни операции,като нарязване на резби.Но ползата не е за потребителя.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: