Ел. инструментите. Консумативи.
емовлаха - специалист
вт яну 24, 2023 2:38 pmпишман_майстор написа:
Веригите им свършват зъбите от рязане и точене , но звената им са добре , не са разпънати. Докато преди на три до шест вериги, една шина и един до два ринга водещи си ги знаех.
Всичко е относително като разход на консумативи. Определяща е средата в която работи машината
Indianec 2 - специалист
Едно е средата друго е на какви пари намираш маслата, някой път е по-на сметка да сменяш шина и верига по-често.
Само със трансформаторно масло не пробвайте, че не маже грам, една шина ми посиня есента, а купих количество, в последствие разбрах какво масло съм взел.
Soviet_Soldier - специалист
ср яну 25, 2023 10:17 pmIndianec 2 написа:
Едно е средата друго е на какви пари намираш маслата, някой път е по-на сметка да сменяш шина и верига по-често.
Само със трансформаторно масло не пробвайте, че не маже грам, една шина ми посиня есента, а купих количество, в последствие разбрах какво масло съм взел.
Ако е прекалено гъсто, разреди го с нафта.
Indianec 2 - специалист
ср яну 25, 2023 10:22 pmSoviet_Soldier написа:
ср яну 25, 2023 10:17 pmIndianec 2 написа:
Едно е средата друго е на какви пари намираш маслата, някой път е по-на сметка да сменяш шина и верига по-често.
Само със трансформаторно масло не пробвайте, че не маже грам, една шина ми посиня есента, а купих количество, в последствие разбрах какво масло съм взел.
Ако е прекалено гъсто, разреди го с нафта.
Бая рядко е, ама то като цяло няма смазочни свойства, целта му е да охлажда като се ползва по предназначение.
Купувах го за моторно, ама здраве да е, кой не гледа си е виновен...
Мислех на 10 кила нафта да слагам 2/3 кила от него и да си карам дъртия дизел така, ама все забравям да взема цедки за боя.
емовлаха - специалист
Мен маслата не ме вълнуват. Само спирачна течност и отработено масло не съм слагал. Интересува ме начина на смазване, доста време ми отне, но Някой помни ли марката Carlton :) За маслата каквото сложите това ще дишате, за двутактовите масла също.
пишман_майстор - майстор
Трансформаторно масло не става за смазване. Виж за гориво в стари дизели става с уговорка. Ако е ползвано , то е натрупало влага ( вода ) , а влагата е бич за елементи и помпа ( ГНП ) . Вероятно има начин да се изпари, но не съм се интересувал в подробности.
Това за отделните марки и смазването при тях. Не съм гледал клипчетата, ще говоря по памет как се развиваха през годините , когато аз се занимавах усилено с рязане на трупи.
Евтиния клас , някои модели на Партнер, имаха помпи задвижвани от КВ, имаха и серии с доп. ръчна помпа. Има ли такива все още? Аз вече не съм виждал.
По-скъпите класове резачки помпата се въртеше от КВ , без значение дали работи на ниски или високи обороти. В моментите когато имаше кратки паузи , маслото продължаваше да се впръсква в шината.
Дойде екологията , освен навлизането на супер калпавите био масла , навлезе и техническо решение помпата да работи само, когато машината е в режим рязане, т.е. "вързаха" помпата към чашката на съединителя. И вече се почна масовото купуване на шини и вериги . Няма лошо , бизнес стратегия и трябва се харчат продуктите. Само дето клиента го отнася накрая.
Каквито и решения да измислят , промени на канали, промени в шини и вериги . Всичко това води до оскъпен продукт с "доброто" намерение за екология и неясен краен резултат.
Типичен пример в обратен еко аспект е премахването на оловосъдържащите бензини и преминаването към безоловни. В много сфери в живота стана така.
bigdragon - майстор
Маслото се суши като го вариш на котлона при температура над 100 градуса, докато спре да чвърчи (пука).
Добре е да не вдигате много висока температура, над 180...200 градуса, защото започват едни други процеси - крекинг и т.н.
емовлаха - специалист
пет яну 27, 2023 9:25 amпишман_майстор написа:
Трансформаторно масло не става за смазване.
В случая при мен, спре ли водещото колело спира и маслото. Ако погледнеш клиповете ще намериш отговора кое как маже. При стандартна шина 50см ползвам 40см, по- бързо си заточвам веригата и триона е маневрен като играчка. Картера при мен не е пластмаса та топлина отделя, ауспуха е над резервоара за масло, гъсто масло не ме вълнува. Като казвам работната среда това е едно от важните неща каква дървесина сечеш, мека/мека смолиста/твърда/суха. Начина на сечене - технологична ли е, метровки ли са, или на парчета за огрев. Това масло организма ми го отхвърли и до там с него. За съжаление си прав за технологийте, трябваше да си останем с Дружбата и Урала, а вече със Тайгата черешката на сладоледа
пишман_майстор - майстор
емовлаха написа:
За съжаление си прав за технологийте, трябваше да си останем с Дружбата и Урала, а вече със Тайгата черешката на сладоледа
Не ти се удава иронизирането :wink:
Аз не съм имал посочените от теб машини . Започнах директно с Партнер ( модела вече за съжаление не го помня ) , след това хуск 265 и различни модели на долмар . Но са ми носили всякакви за ремонт , дори и чат-пат все още в днешно време.
Soviet_Soldier - специалист
пет яну 27, 2023 9:25 amпишман_майстор написа:
Евтиния клас , някои модели на Партнер, имаха помпи задвижвани от КВ, имаха и серии с доп. ръчна помпа. Има ли такива все още? Аз вече не съм виждал.
При някои електрически китайки все още има ръчна помпа, но това е неудобно и непрактично решение.
пишман_майстор написа:
По-скъпите класове резачки помпата се въртеше от КВ , без значение дали работи на ниски или високи обороти. В моментите когато имаше кратки паузи , маслото продължаваше да се впръсква в шината.
Дойде екологията , освен навлизането на супер калпавите био масла , навлезе и техническо решение помпата да работи само, когато машината е в режим рязане, т.е. "вързаха" помпата към чашката на съединителя. И вече се почна масовото купуване на шини и вериги . Няма лошо , бизнес стратегия и трябва се харчат продуктите. Само дето клиента го отнася накрая.
И каква е ползата помпата да блъска масло, което изтича по земята, когато веригата не се движи? Не виждам нищо лошо в това помпата да се активира от чашката на съединителя, а не да е постоянно включена и да хаби масло постоянно. А колко добре ще се смаже режещата гарнитура зависи от много неща, най-вече от качеството на маслото. При читавите верижни триони, помпата се регулира според дължината на шината, и гъстотата на маслото. Като е настроено и функционира всичко правилно, подобни проблеми със смазването не би трябвало да има.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: