Ел. инструментите. Консумативи.
dragozow - майстор
Нарушил си условията по гаранцията, зависи от майстора.
peter_m - специалист
Ето и резултата от моя случай:
1. В магазина след много спорове и наприказвани глупости от тяхна страна в крайна сметка си тръгнах с писмен !!! отказ за рекламация (не я вписаха в книгата за рекламация). от там - в комисията
2. след точно 1 месец (ама последния ден от срока) излезна решението) отивам лично да си го взема (тъй като реших, че са забравили да го пратят по пощата). Публикувам го и него. И като го прочетох останах втрещен. Първо от една тяхна тетрадка ми прочетоха, че рекламацията ми е неоснователна (а те изобщо не я бяха приели и ми я отказаха). Второ - цитирам "след извършена документална проверка" - каква документална проверка, като единствените документи съм представил аз - от магазина нямат документи, тъй като не записаха нищо при посещението ми там. Трето - според написаното като отговор рекламацията ми е неоснователна защото:
1. не съм носил машината в сервиз (Аз си признавам, че не съм и че съм загубил гаранцията след 6-тия месец, но в закона пише, че независимо от гаранцията имам право на рекламация 2 години !!!)
2 Не съм предявил рекламацията в сервиза !!! - което пък преля чашата.

Директора лично се е подписъл на това решение !!! от предния ден, въпреки че не знаеше нищо по случая и говореше сума ти време по телефона с проверяващия случая и ми обясняваше, че имало изключения някакви и е трябвало да правя рекламацията в сервиза, защото така се били разбрали фирмите !!!

Как така се е явил представител на магазина, наговорил им е някакви глупости противоречащи на закона и те са ги написали и са се подписали ?

Спора отиваше към караници и аз се отказах (ама не трябваше). Обясниха ми, че мога да пусна нова жалба или да заведа иск ... съответно още не знам колко месеца щях да ходя по мъките , а машината ми да стои повредена. И реших, че няма смисъл. Оправиха ми я в сервиза за 5 минути , даже ми подписаха и профилактиката (респективно гаранцията си остана валидна), освен това не ми взеха нито стотинка (без да споменавам решението на комисията).

Но все ме човърка, как така аз съм виновен, рекламацията ми е неоснователна, загубил съм гаранцията, но въпреки това ремонта ще ми е безплатен ... "има нещо гнило в тая работа". На мен лично тази история ми звучи като - ти си виновен, но ние нали сме добрички ще ти оправим машината безплатно, само спри да се оплакваш от нас, че току виш се намерил някой кадърен служител, който ще ни направи проблем.

Та въпроса ми е някой знае ли къде мога да се оплача от комисията за защита на търговците (както е по-правилно да я наричат) и по-точно от директора и, който ми наговори (и се е подписал на) куп глупости. Кой е по-висшестоящият орган.

Прикачен файл

1.jpg
1.jpg (84.73 KиБ) Видяна 4961 пъти

Прикачен файл

2.jpg
2.jpg (105.6 KиБ) Видяна 4961 пъти
mitko64 - майстор
Консуматив ли е стартера на моторен трион или моторна коса, или консуматива е само въжето? От Валерййй груп най- упорито твърдят, че целият пакет бил консуматив.
dragozow - майстор
Консуматив е, Husqvarna, Stihl, Honda, разни знайни и незнайни също не признават стартерен капак и го броят за консуматив. Неговата дълговечност зависи от работата на потребителя. Има нещо което повечето търговци спестяват на клиентите. Като дърпаш въжето преди това обирай празния ход, гарантирано няма да ти се счупи стартера. Ако дърпаш хамалската се къса въжето, чупи се пластмасовата ролка, палците или превърта пружината. За някои машини се продават отделно компонентите и излиза евтино, за други се продава целия капак.
petkov_75 - специалист
dragozow написа:
Консуматив е, Husqvarna, Stihl, Honda, разни знайни и незнайни също не признават стартерен капак и го броят за консуматив. Неговата дълговечност зависи от работата на потребителя. Има нещо което повечето търговци спестяват на клиентите. Като дърпаш въжето преди това обирай празния ход, гарантирано няма да ти се счупи стартера. Ако дърпаш хамалската се къса въжето, чупи се пластмасовата ролка, палците или превърта пружината. За някои машини се продават отделно компонентите и излиза евтино, за други се продава целия капак.
+1
На моята машина за 5 години загубих броя на въжетата и пружините!Отидох с нея при майстора да видим дали има комплект за нея и след монтажа ми вика -Пали! Дърпам аз, както обикновено,а той крещи да спра! :? Та този беше първият човек,който ми каза как да я паля и да щадя стартера!Е,черпих го една бира! :partyman:
mitko64 - майстор
Дефекта няма нищо общо с начина на запалване, нещо за което веднага се зацепиха да ме убеждават и от сервиза, явно си им е стар номер. Просто стартера е направен да издържи стотина дърпания- на пласмасовата ролка, където се навива пружината бързо и се износва борда и пружината се саморазвива между двете ролки при всяко дърпане.Добре поне че стартера е само 18лв. Говоря за моторна коса RTR Max. Най- лошото е че изкара 7-8 часа безаварийна работа и я препоръчах на още двама да си я купят. Очаквам скоро да ме запсуват. Тази коса я взех за тъста да коси 5-6 пъти в годината, иначе аз съм с щил FS 350 и там изненади няма- направена е да косиш до насита. При китаеца половината време отива в ремонти и побългаряване- сега пък жилото се отскубна от пласмасовия спусък и го вързах с тел- нямам нерви да се разправям по сервизи да ме убеждават в несъществуващи мои грешки при експлоатация.
dragozow - майстор
В случая стартера никой не го признава, както и жила, кордови глави и т.н. Аз също имам две китайски моторни коси и моторен трион Partner, обирам луфта и нямам проблеми. Иначе и двете китайски коси имат един и същи проблем, развиват им се болтовете/гайките от вибрациите. Китайците не са се сетили да ги направят с контра. С лепило за резби ги оправих. Едната имаше такива вибрации че по време на работа се развиха шпилките на ауспуха и той се откачи, резбите бяха заминали. Та навивах новах нови резби, нови шпилки, лепило и заспа. На тези моторни коси проблемите са едни и същи, като ги постегнеш работят. Редуктора много често свършва и то защото никой не се сеща да му сипе малко грес. За толкова пари са си прекрасни, аналогична такава коса 40-50 см3 на Husqvarna или Stihl струва поне от 850 лв, там няма да имаш подобни проблеми. Моделите на големите фирми по 500-700 лв са мъка за работа защото са много слаби, който е работил с голяма коса като хване малка му е като играчка. Отделно голямата коса е като голямата кола, може много и малко.
mitko64 - майстор
Това със саморазвиването го установих още на третото косене. Оказа се че карбуратора прасто виси и не ще да запали по никъкъв начин. Но затягането на всички болтове преди всяко косене си е нормална практика- свикнал съм още от една чешка палцова косачка. За гресирането също. Но в случая си трябва такламит с пробка мисля 5мм, докато при щил са се сетили тубичката да я направят със същата резба като пробката на редуктора. Проблема бече, че натоварихме косата в едно тракторче заедно с всички консумативи, пътувахме десетина километра до някаква люцерна и кога да запалим, от първото дърпане въжето си остана отвън. Всякакви опити за полеви ремонт останаха напразни( въпреки че носех една торба инструменти) и се прибрахме побеснели. Между другото тези от сервиза имаха един кашон(поне 0.5 кубика) с разервни стартери, така че досетете се къде е проблема.
Прочетох статията и коментарите ви,та ме налегна една мисъл ако всички бюрокрации не помогнат.Не може ли да си вземеш едно столче,да си направиш няколко транспаранта и да се нанесеш пред съответния магазин, или има някакви законови забрани и ако пишеш например,че са мошеници или измамници,могат ли след това да те съдят за клевета? :-D
iivanov - майстор
Аз пък оставам с впечатлението, че се чете само големия шрифт. А с него се изписва само"ГАРАНЦИЯ". :-D

Тема "Как да отправите рекламация за дефектна стока?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: