Ел. инструментите. Консумативи.
8180 - майстор
sstefanov написа:
Какво става, ако стоката се разваля няколко пъти по един и същи начин и в сервиза я оправят, но безуспешно?
На мен ми казаха, че не мога да направя рекламация. Щели да си я ремонтират.
Но гаранцията ми изтича след 2 месеца, а после?
В линка е дискутиран този случай. Първо времето на ремонта (до 1 мес.) по Закон трябва да удължи гаранцията. Обсъждат се две гаранции - Търговска (от гаранц. карта) и Зоконова. Последната не може да бъде под 2год., независимо от Търгоската (поне така го разбрах). Спорад автора, ако се документира изрядно всяка рекламация (че дефектът е един и същ) по-сериозните магазини ще се съгласят на замяна или връщане на парите, особено след намеса на Комисията, защото не могат да си изпълнят ангажимента с ремонта.
Има и доста "по-тънки" моменти с глоби за търговците.
Заслужава си да се прочете линка СЪС коментарите.
Нататък съд, което едва ли е далавера.
Дано "се пропуква леда".
Щайгаджия - специалист
Това с "трите пъти " май не важи.Много внимателно да се чете гаранционната карта,а след това...комисията за защита...тя ми свърши работа за една кафемашина.Иначе бях си изгорял.И според мен няма"сериозни"вериги.Четете си гаранционните карти ВНИМАТЕЛНО.Това за "три еднакви и пет различни" отдавна не е в сила..
dragozow - майстор
Ако е три пъти едно и също трябва да заменят стоката. Друг е въпроса че винаги могат да те врътнат.
galin.com - специалист
Няма законово ограничение за броя ремонти, пък било то и за един и същ дефект. Повреди ли се и в гаранция ли е трябва да се оправя. Нещо повече, при успешен ремонт от сервиза не са длъжни да ти дадат обяснение какво е сменено и с какво. Дори в повечето случаи има клаузи в гаранционната карта, че повредения модул е собственост на сервиза, а новия може да бъде чисто нов, поправен като нов или дори стар, но годен за целта.
Всичко това важи за гаранционна поддръжка. Извън нея сериозните сервизи записват всичко в детайли, дори и времето за извършване на манипулациите, а също така контролен талон от тест.
Niky77 - специалист
dragozow написа:
Ако е три пъти едно и също трябва да заменят стоката. Друг е въпроса че винаги могат да те врътнат.
Къде го пише това, че не съм го срещал?
dragozow - майстор
Сега прегледах закона тук:
http://www.kzp.bg/download.php?mode=fil ... ile_id=150
наистина това го няма.
Когато си търсех малък ъглошлайф реших да е спарки.Отидох в магазина на томика в пловдив на ул.Георги Груев.Избрах 850 ватов.Вътре една госпожа нервак дума не дава да и кажеш (май не и беше пуснал някой същия ден) тя го пробва пред мен прибра го в кутията.като си отидох хвърлих стария вднага награбих спаркито (работех с гранитогрес- Не е удобен за работа с една ръка) та с ужас установих че диска ми бие разочаровах се от марката -при работа с 2мм диск прави следа 5-6 мм. След проби се установи че шайбите държащи диска са криви.
Отидох в магазина тая същата госпожа ми каза че това точно не го покривала гаранцията.теглих и една ............. и без да знае тя отидох отзад в сервиза им.Там обясних на един майстор добра душа да е жив и здрав , той отви от един друг шлаиф и ми даде стари но прави аз му дадох кривите като ми каза че е незаконно ама той го прави щото е готин пич.
На пловдивския панаир на щанда на спарки им обясних тая същата работа, веднага извикаха идин възрастен господин шев някъв. Та той отви едни шайби там от щанда и ми ги подари. Пак върнах доверието в марката и ми стана кеф че ги правят в БГ.

На магазините томика--да си пратят някои служители на курс за вежливост.Аз лично повече там няма да влезна.

иначе какво му се зададе на тва куче не се спира пред нищо реже наред.
torbalan - Дървен философ
в техномаркет се опитаха да ме правят на маймуна...
купих прахосмукачка за тъщата... тя (тъщата) искаше да е възможно най-евтината, та купих една елит, нео или нещо подобно...

като стигнахме у тях - сглобих я, но маркуча изобщо не ще да се сглоби с тялото...
отивам аз и кротко искам да ми дадат друг маркуч или друга прахосмукачка...
а един дебил от техномаркета "гаранции за аксесоари не даваме"
аз кротко му казах, че аксесоар не съм купувал, а прахосмукачка... оня не, та не...

цитирах му закона за защита на потребителите, а той "такова нещо не пише там, сега ще ви донеса закона"
аз прихнах да се хиля, и му казах че не искам закона, а маркуч за прахосмукачката...и че закона си го имам на лаптопа в колата...
а той "да не искате да кажете, че сме подменили текстове..."
аз пак кротичко - "ако наистина ми покажете текст, в който цитираните от мен членове ги няма - да подменили сте нещо..."

по едно време имаше и лафове от рода на "за толкова пари - такава прахосмукачка"... горкия не знае, че имам приятели в ръководството на КиК Електроникс и за това изказване щяха да го уволнят още същия ден, ако им се бях оплакал :) ма нали съм добра душа - направих се че това не съм го чул ;)

бързо ми писна да се разправям с въпросния служител и демонстративно му обърнах гръб... казах, че искам да говоря с дежурния управител и повече не проговорих...:)

управителя явно ни гледаше от някъде и секунда - две по-късно беше при нас... грамотно и свясно момче...
отне му една минута да види, че маркуча не влиза в прахосмукачката и прати служителя за нов маркуч...

изглежда това си е политика на магазините - имат си такива служители, които правят всичко възможно за да те откажат от рекламацията :)
жена ми после каза "ако бях аз, щях да се откажа"... срам я било да си търси правата :)
peter_m - специалист
Развали се перфоратора Спарки след 8 месеца след закупуването му (не работи изобщо - никаква реакция при натискане на копчето). Утре ще го нося в магазина. Обяче сега прочетох в гаранцията, че 6 месеца след закупуването му трябвало да го нося на преглед (кой да чете при закупуването му). Ако не бил занесен при разваляне се плащало. Въпроса е имат ли основание да ми искат пари за ремонта. Какво е по-добре да кажа в магазина - че му правя рекламация(това смятам да кажа) или че разчитам на гаранцията.
pavkatay - майстор
pavkatay написа:
........ -лятото ми се наложи да ходя до ловеч, за ремонт на винтоверт, защото се оказа, че тук няма сервиз. ходенето ме остави с приятно впечатление- докато разглеждах стоката(там е и магазин за продукти на 'спарки') за около 20мин. ми отремонтираха уреда и най-важното ми уважиха гаранцията, въпреки ,че по мое мнение имаха ПОНЕ три основателни причини да не го правят(на база гаранционни условия). .....
това го писах в една тема за сервиз на спарки. всичко е до човека в сервиза :) . аз истина имах поне три нарушения на гаранционните условия-едното е твоето. успех

Тема "Как да отправите рекламация за дефектна стока?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: