Ел. инструментите. Консумативи.
stamenov1 - специалист
Лиско, пробвай да уплътниш леглото на разбития лагер с тези двукомпонетните лепила дето са като пластелин, но намажи новия лагера с масло да не залепне към лепилото.
koveslav - майстор
ср дек 01, 2021 12:02 pmESPACE написа:
ср дек 01, 2021 4:37 amLisko написа:

Хм, тоя лагер се пада отдолу - възможно ли е от аксиалното усилие да се е скапал? Ма то пък колко усилие - тежестта на един ротор я има полвин кило я няма.
Не вярвам. Като завърти двигателя магнитното поле центрира ротора към статора.
Забравяте радиалното натоварване, което прилага върху ротора ремъчната предавка. Колкото е по-голямо натоварването на ремъчната предавка, толкова по-голямо е и това натоварване. Иначе на свободен ход на ротора, без предавка сте прави.
stefanjor - специалист
Здравейте,
Да се "похваля" каква я свърших.
Днес за сефте този сезон паля бензиновата коса.
Беше с празен резервоар и след като я заредих и припомпих малко гориво запали без проблем.
След 10-15 мин косене изведнъж спря. Беше се извадил маркуча за връщане на гориво към резервоара. Оправих го и косенето продължи... 5 мин и пак спря.
Маркуча си беше ОК. При опит да запаля връвта излезе 5 см и до там- нито на вътре, нито навън.
Имам съмнение, че буталата са блокирали ...
Причината според мен е, че къде от мързел къде от не знам какво заредих косата с гориво от миналия сезон. Тогава бях направил сместа с масло, но ми беше останала и налях от нея.
По тези обяснения дали може някой да каже какъв може да е проблема и дали нещата отиват към най- лошото... нова коса.
Тримера е взиман втора употреба TITAN 530 gbc 42 cc и косих с корда ако има някакво значение.
Soviet_Soldier - специалист
пет май 06, 2022 4:52 pmstefanjor написа:
Здравейте,
Да се "похваля" каква я свърших.
Днес за сефте този сезон паля бензиновата коса.
Беше с празен резервоар и след като я заредих и припомпих малко гориво запали без проблем.
След 10-15 мин косене изведнъж спря. Беше се извадил маркуча за връщане на гориво към резервоара. Оправих го и косенето продължи... 5 мин и пак спря.
Маркуча си беше ОК. При опит да запаля връвта излезе 5 см и до там- нито на вътре, нито навън.
Имам съмнение, че буталата са блокирали ...
Причината според мен е, че къде от мързел къде от не знам какво заредих косата с гориво от миналия сезон. Тогава бях направил сместа с масло, но ми беше останала и налях от нея.
По тези обяснения дали може някой да каже какъв може да е проблема и дали нещата отиват към най- лошото... нова коса.
Тримера е взиман втора употреба TITAN 530 gbc 42 cc и косих с корда ако има някакво значение.
Варианти много. Може карбуратора да се е развил, по тази причина от вибрациите да са тръгнали маркучетата. Върнали сте ги обратно, продължили сте да работите с развит карбуратор на бедна смес и сте убили двигателя.
Друг вариант е просто да се е скъсало маркучето в резервоара и да не смуче гориво, а стартера от дърпане да сте го прецакали.

Разглобете я полека и вижте какво ѝ има. Уверете се че маркучетата са цели, че карбуратора стои плътно на мястото си, свалете стартера и вижте защо засича. Може също така да свалите свещта или заглушителя и да погледнете в цилиндъра, дали не е прегрят и надран.
ulieliadi - специалист
Е освен и аз да се похваля, друго не ми остава.
Имам едно пдч изостанало, и вчера викам да го нарежа за да си направя рафтове в гаража. За целта имам диск с много зъби и мисех че за пдч-то е перфектен. Та вадя един циркуляр на Девалт, развивам диска и дядов, централния отвор е по голям. Нищо, вадя Макитата, тръгвам да отвивам и прас, винта се скъса. Той бил с обратна резба.
Та сега си търся М6х25 за циркуляр с лява резба...
stefanjor - специалист
пет май 06, 2022 5:03 pmSoviet_Soldier написа:
работите с развит карбуратор на бедна смес и сте убили двигателя.
В смисъл двигателя да е заминал безвъзвратно?
Оф, аз ще я разглобя, но така и се нервирах, че я оставих на вилата.
Ще я разглобя и ще пиша, но само да ми мине кръста, че като се прецака тримера и развъртях ръчната коса...
Soviet_Soldier - специалист
пет май 06, 2022 9:25 pmstefanjor написа:

В смисъл двигателя да е заминал безвъзвратно?
Оф, аз ще я разглобя, но така и се нервирах, че я оставих на вилата.
Ще я разглобя и ще пиша, но само да ми мине кръста, че като се прецака тримера и развъртях ръчната коса...
Не е безвъзвратно, има си ремонтни комплекти по 40-50лв цилиндър с бутало. Модела и марката нищо не ми говорят, най-вероятно са от китайските под 3456890 бренда, дето ги продават. За тях части има много и евтино. Ако е това за което си мисля, 42,7куб. (водят ги 43 кубика) ремонтен комплект за китайските мотокоси е 20-50лв. и ги има в много магазини.
https://tehnika-instrumenti.com/rezervn ... kubsm.html

https://toolbg.com/spare-tools/5c93659a1860993564952ff5

https://rezachki.com/tsilindar-s-butalo ... kosa-40-mm

При китайските мотокоси между цилиндъра и карбуратора има един бакелитен преходник с гарнитури, който умишлено не го затягат в завода силно, че се пука, а като е слабо завит с времето от вибрациите се доразвива, ако не е поставен на подходящ фиксатор за резби. Като се развие карбуратора горивната смес става бедна, а двутактовия двигател от нея се смазва. Като не постъпва достатъчно смазка цилиндъра се прегрява, появяват се драскотини, губи се компресия или направо блокира двигателят.

Това е само предположение. Трябва да я видите за да се разбере какъв е реално проблемът. Може да е нещо съвсем дребно, като скъсано маркуче, и от многото напразно дърпане прецакан стартер.
stefanjor - специалист
Успях да подкарам тримера.
Отворих го. Буталото беше блокирало в цилиндъра.
Първо му сипах малко гориво с масло и успях да го раздвижа леко. След това му сипах малко само от маслото. Раздвижих го добре, сглобих го и след 5-6 дърпания припали.
Ще видим колко ще изкара. Сякаш има малко по- силни вибрации от преди инцидента.
Ще му добавям една идея повечко масло в бензина пък да видим...

Прикачен файл

trim_blok.jpg
Soviet_Soldier - специалист
пон май 16, 2022 8:29 amstefanjor написа:
Успях да подкарам тримера.
Отворих го. Буталото беше блокирало в цилиндъра.
Първо му сипах малко гориво с масло и успях да го раздвижа леко. След това му сипах малко само от маслото. Раздвижих го добре, сглобих го и след 5-6 дърпания припали.
Ще видим колко ще изкара. Сякаш има малко по- силни вибрации от преди инцидента.
Ще му добавям една идея повечко масло в бензина пък да видим...
И каква бе причината буталото да блокира в цилиндъра? Изскочила зегерка и/или Наранено хромирано покритие? Ако покритието е сериозно наранено, нито ще има достатъчно компресия да реализира цялата си мощност, нито ще изкара дълго преди да блокира отново.
stefanjor - специалист
пон май 16, 2022 2:44 pmSoviet_Soldier написа:
И каква бе причината буталото да блокира в цилиндъра?
Както бях писал- според мен причината за блокирането е, че използвах гориво от миналия сезон.
Или маслото е паднало на дъното или си е изгубило от качеството за 1 г.
И за това от тук насетне- само фреш бензин :cool:

Тема "Машината ви е повредена- попитайте ТУК." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: