Ел. инструментите. Консумативи.
Lisko - майстор
Откъм ремъчната шайба изглежда добре. Проблема е от другата страна (на снимката откъм нас).
Развърта се, набира скорост и след това целия лагер почва да подскача.
пишман_майстор - майстор
Лагерът или е изсипал съчмите или е затегнал и превъртял леглото . Оправията във втория случай вероятно не си струва, въпреки, че съм "поправял" такъв проблем с нов лагер, лента самовулканизираща около лагера , да уплътни в превъртяното легло . Това на едно зеге, уж времянка беше. Зегето още работи м/у другото.
kuger - майстор
Лагера ти се е разсипал, не пускай повече! Вероятно и четкодържатела с четките са дали фира.
Това лято имах идентичен случай с ел фрезичка /играчка/ на Парксайд :-D Само къде беше разсипала преден лагер.
Оправихме я, но трябваше направата на специална скоба за сваляне на турбинката :wink:
За благодарност собственика ми прерови една леха за проба на машинката. Все едно котки драскали :-D
Lisko - майстор
Прави бяхте, а не ми се вярваше. Лагерът се разбрицал. Като извадих ротора заедно с тоя лагер и установих че почти не се върти. Отворих го - вътре пластинките дето държат съчмите смачкани безобразно.
Четките, намотките и всичко друго изглежда без проблеми. Поръчах нов шлайф ще чакам да го достави куриер. Лагерът вътрешния му пръстен не разбрах как се сваля от оста, а дори и да се смени лагерът, остава проблема че леглото в пласмасата е толкова разбито че и нов лагер ще подскача в него.
Дано не са променили дизайна че си бях направил установка където да работи като "стационарен". Малък е, ама и не съм усетил нужда от по-голям.

Хм, тоя лагер се пада отдолу - възможно ли е от аксиалното усилие да се е скапал? Ма то пък колко усилие - тежестта на един ротор я има полвин кило я няма.

Изображение

Прикачен файл

IMG_2876.jpg
пишман_майстор - майстор
Надали. Просто се наблъсква с фин прах и лагера явно не е качествен, затова. В скъпите марки и модели от този род машини имат специфичен екран ( представлява шайба с особен профил към гнездото на лагера ) , също и отворите за завихрянето, както и самият поток въздух около лагерното гнездо са премислени .
Но при теб вероятно има пръст и самата стойка, "спомага" за по-скорошното задръстване с финия прах.
ESPACE - майстор
ср дек 01, 2021 4:37 amLisko написа:

Хм, тоя лагер се пада отдолу - възможно ли е от аксиалното усилие да се е скапал? Ма то пък колко усилие - тежестта на един ротор я има полвин кило я няма.
Не вярвам. Като завърти двигателя магнитното поле центрира ротора към статора.
kuger - майстор
ср дек 01, 2021 12:02 pmESPACE написа:
Не вярвам. Като завърти двигателя магнитното поле центрира ротора към статора.
По скоро го залепя за статора.
ESPACE - майстор
И как го "залепя"? Естествено че го дърпа радиално към статора въртящото се магнитно поле но и го центрира аксиално. Двигател с нефиксиран аксиално ротор след старт ротора се самоцентрира по статора.
kozl - майстор
чет дек 02, 2021 7:53 amESPACE написа:
И как го "залепя"? Естествено че го дърпа радиално към статора въртящото се магнитно поле но и го центрира аксиално. Двигател с нефиксиран аксиално ротор след старт ротора се самоцентрира по статора.
Съгласен от опит с малки двигателчета. При тях има пластмасова шайба, която да поеме триенето при първоначален старт и развъртане.
Ако я нямаше тази сила тези шайби няма как да оцелеят.
Това което го залепя статора към ротора е от радиални сили.
Аз имах такава любопитна среща с центробежен вентилатор от фурна за вграждане. Лагерните втулки износени и ротора опира в статора. Ама това се вижда чак като се откачи ел. двигателя от турбината. Иначе лагеруването на турбината поддържа центрована оста и на двигателя.
На ръка се върти, подаде ли се напрежение - спирачка. Магнитната сила преотдолява радиалните усилия на лагеруването на турбината и ротора яко се залепя към статора. Като няма напрежение, няма магнитна сила, вентилатора се врътка леко и меко и така се заблудих, че лагерите са добре. Да, да ама не.
kuger - майстор
чет дек 02, 2021 7:53 amESPACE написа:
И как го "залепя"? Естествено че го дърпа радиално към статора въртящото се магнитно поле но и го центрира аксиално. Двигател с нефиксиран аксиално ротор след старт ротора се самоцентрира по статора.
Не знам :? Не знам и защо се налагаше да се настройва с луфтомер въздушната междина в големите машини :?
пп: Забравих да поясня, машини със стол /отделно лагерно тяло и асинхронна машина/.

Тема "Машината ви е повредена- попитайте ТУК." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: