• 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 36
Ел. инструментите. Консумативи.
nautilus33 - майстор
Ами ако цената е като тази в магазина, или съвсем малко по-евтино, ще поръчам от магазин най-вероятно.
EDI - майстор
Всякаква нова ролка ще ти върши работа, вземи си което ти отърва.
unicata - специалист
Здравейте колеги, искам и аз да попитам нещо. Някой с опит може ли да каже кога точно се ползва махаловидното движение и при какви условия, също и освен за рязане на метал кога се ползват по-ниски обороти. Изчетох цялата тема, разбрах някой полезни неща, но за махалото и оборотите не видях информация. Имам някакво зеге McKelleer 800в(купувано втора ръка) с три степени на махало и шест степени на оборотите. Та ще съм благодарен ако разкриете тайната на махалото и оборотите.
Chefo77 - майстор
Махалото се използва за мека дървесина, когато срезът не трябва да е отговорен и точен, но пък ти трябва да е бързо. При метал, пластмаса и отговорни срезове, задължително изключвай махалото - при първите две дори има риск от отдскачане на детайла или ножа (машината), което е опасно. Отсъствието на махално движение ти позволява да контролираш машината по-добре и отчекването при дървесина, ПДЧ и т.н. е много по-малко.
За оборотите честно казано и аз нямам идея. Ползвам моите машини винаги на максималните и контролирам от спусъка, така че и на мен би ми било интересно да разбера при какви ситуации се използват ниските обороти. Предполагам пак има връзка с точността.
EDI - майстор
+1 Ниските обороти за пластмаси се ползват, да не се нагрява работното поле и при криви срезове и/или завои на по-дебел материал, да можеш да контролираш по-лесно машината и ножа.
redbox - специалист
По принцип, при високи обороти ножчето се нагрява повече.
Поради това, за пластмаси и меки материали се препоръчват по-ниски обороти с цел да не се прегрява материала.
От друга страна, при продължителни срезове в твърд материал също се препоръчва по-ниски обороти, защото ножчето много се загрява и това влияе на материала, а високата температура може да доведе до промяна на свойствата на ножа, деформация, даже счупването му.
Както каза Чефо и EDI, също така ниските скорости са свързани с по-голяма точност при водене.
В интерес на истината, при кратковремени срезове няма значение какво сме задали като обороти и няма как да се случи прегряване. Поради това, винаги се работи на максимални обороти и аз лично не съм сменял, нито виждал някой да тръгне да сменя оборотите според материала и прочие.
k0st4din - специалист
Здравейте на всички,
четох, четох - всичко изчетох, но и аз се обръщам към вас за някакъв съвет.
Преди доста време си закупих този модел зеге:
http://www.mashini359.bg/zege--proboden ... 0w-100-mm-
Изображение
В самото начало явно аз не знаех как да работя с него, при захвата на ножа, който е с една правоъгълно/квадратна пластина с 2 шестограмови болта - бях счупил нещо. Занесох го в сервиза и ми го смениха. Въпроса беше, че ми криви линията на срязване.
Когато смениха всичко, ми казаха че няма да имам проблеми повече, ноооооо какво ли не съм пробвал бавни обороти, силни обороти, различни ножове аз продължавам да имам проблем с рязането, който се състои в това, че когато започвам да режа, някак си зегето ми винаги трябва да го водя леко (не знам как да го кажа) изкривено, т.е имаме една права линия, ножа е точно на нея загето тръгва(повярвайте ми пробвал съм всякак си, бързо, бавно с натиск, без натиск), но за да реже право винаги трябва да го водя с лек ъгъл. За да стане ясно защото не се сещам за подходящ пример ще се опитам да го дам с часовниковите стрелки: Та, секундомера - е правата линия на 12 часа, малката стрелка (за часовете е ножа на 12 часа), минутната стрелка е ножа на жегето - та точно нея винаги ми се налага да я държа(т.е ножа) на 12 и 3-4 минути. Егати, не може да съм толкова прост, че да не се справя с едно зеге, та си мисля, дали нямам друг проблем с него, който да ми причинява това неудобство?
В ю-туб видях един човек как си е направил приспособление за зегето, което влиза в два канала (за да го държи право), ножа е точно по средата, което по никакъв начин няма как да позволи на зегето да криволичи. Направих аз двата канала, поставих зегето, направих една дупка с бургията за да пъхна ножа и по дължината да си направя правата линия по която ще върви ножа.
Е по всички правила, тръгна ножа, няма как да криволичи, защото от двете страни е идеално право, т.е страниците на основата на зегето са в права линия, е да, ама не - като ми тръгна този ми ти нож накриво(като този канал беше последната стъпка, за да стане готово приспособлението) и ми прецака всичко.

Та питам се аз - толкова ли съм глупав или зегето ми нещо не е наред, а нямам никой около мен, който да има друго за да пробвам.
Изпращам ви и линк към това, което си е направил човека, като моя проблем дойде - можете да се загледате след 6:20 минута натам.

Моя тъп резултат: сами можете да видите направеното изкривяване
Изображение
И един последен въпрос - ако реша да си закупя ново, моето първо изискване ще бъде да реже до 100 мм, какъв захват на ножа бихте ми препоръчали и защо?
Ще съм ви благодарен за някакви идеи.
Благодаря ви предварително на всички.
Christo - майстор
Имам и аз едно боклучаво зеге, което ползвам рядко, с ясната идея, че нищо точно не може да бъде изрязано с него. Режа правоъгълни(около) отвори После следва пилене, шкурене и т.н. и ако може да се прикрие сряза с друг детайл, най-добре. Идеята да се направят дърводелски приспособления от чам е тотална заблуда(да не кажа по-солена дума). По нашите земи не случайно рендетата ги правят от габър. Този приспособ има шанс да е горе-долу полезен, ако е от сух бук, дъб, габър, текстолит или нещо подобно. Водещият срез, който искаме да е супер прав, трябва да се направи не знам как. На хубав циркуляр срезът ще е прав, но широк. Трудно ще се намери тънък диск. Ако ще правим среза с кривото турско зеге, съвсем очаквано ще се получи каквото се е получило. Ако зегето е за сто и кусур лева, най-вероятно между ножчето и водещите ролки има луфт, ножчето сигурно и то е от "левчето", от каква стомана и как заточено, или направо от щанцата в пликче на тезгяха. А ножът дали върви успоредно на страните на основата? Щанцована ламарина със завити краища, да не се огъва, щото е 0.5 или по-тънка. Човекът работи с Макита.... Имам ъглошлайф макита, бормашини, доволен съм. Но имам и пендало....трагедия за сума ти пари. Мисълта ми е, че ако зегето е кофти, идеален приспособ да направиш, срезът много бързо ще се разбие, или ще се съсипват ножчетата, щото ще жулят странично в чапраза си, ако направиш воденето в нещо по-твърдо. Туй пък с 45-те градуса разби всичко детско в мен! И последно, поне шублер най-малко трябва, като мерим, пък било то и дърво.
k0st4din - специалист
Christo написа:
Имам и аз едно боклучаво зеге, което ползвам рядко, с ясната идея, че нищо точно не може да бъде изрязано с него. Режа правоъгълни(около) отвори После следва пилене, шкурене и т.н. и ако може да се прикрие сряза с друг детайл, най-добре. Идеята да се направят дърводелски приспособления от чам е тотална заблуда(да не кажа по-солена дума). ...................
Здравей, в общи линии така разчитам написаното: много думи, нищо в конкретика. Ако е чам, то този човек да не го прави от нещо друго?
Нямам случай в който да съм бил под 8 лв. на закупен нож, последният, който закупих предната седмица е на цена 9,20 лв. за дърво.
Казвате, че сто и няколко лева - не струвало, колко е сумата за да е качествено и да няма луфтове, т.е от коя цена всичко е точно с прободния трион? Да, съгласен съм, че не изисквам 101% да бъде право, но чаааак пък толкова големи отклонения, все пак - моля ви се.
Само да спомена - когато затягам ножа, е идеално прав, когато включа лазера и той сочи по начертаната линия, но когато започна рязането - какво да кажа "пияно зеге" :)
Chefo77 - майстор
Това, което виждаш на клипа, е едно от най-добрите (няма да кажа най-доброто) зегета на пазара. Разликата между него и твоето е покъртителна, за което предполагам си наясно. При теб проблемът не е отдолу (каквото се опитваш да направиш), а отгоре - в захващането на самото ножче, а най-вероятно и в горния край на захвата. Когато захватът е усукан по принцип, няма как да го изправиш. Проблемът не е в теб.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 36

Тема "Работа с прободен трион" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: