• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 33
Ел. инструментите. Консумативи.
lov - майстор
bulhomes2 написа:
Най обичам анонимни отворковци. Като си толкова мъж си посочи координатите и има вариант да ми кажеш "глупак" в очите.
Ааа.. недей тъй с рогите :) че после ще има да пишат по вестниците някакъв си майстор на вентилатори не издържал на близка среща и минал в нелегалност. :lol:
preslav - майстор
lov написа:
Чисто приятелски не е лошо малко да смениш тона мисля че никой не е ползвал чак толкова груби изрази.
А щом толкова много тропаш за тези винтове компресори я вземи че обясни на аудиторията тука колко струва подмяната само на един сепаратор и то не на 100 киловатов компресор а на нещо по мъничко. Да не забравиш и да кажеш на колко време се сменя той. А също не е лошо да да споменеш и как става осушаването на въздуха. Сам каза че си нямаш компресор ма има хора дето имат и то няколко включая и винтови. Па им се е случвало да пипат и по такива за които ти споменаваш, а и такива дето не си и виждал щото са по дърти от тебе. :-D
Апропо тука е форум за направи си сам а не за промишлени компресори и всеки сам си решава до каква степен му е необходимо очистване. Така че всякакви методи и начини за тази цел са допустими. И след като си толкова компетентен в место да плюеш да беше обяснил как да си направи колегата по удачна конструкция на кондензоуловителя. Не е лошо да покажеш черно на бяло къде в инструкциите е записано че трябва след всяка работа в края на деня или при какъв по дълъг престой системата да бъде спирана с изравнявания на налягането. :? А не да обясняваш как някой ти го е казал по време на обучението.
Много си прав, изтървах си нервите защото един реши да ме дърпа за опашката, че и не престава. Уважавам мнението ти, но явно не са ти стигнали нервите да прочетеш цялата тема - никъде не съм споменал, че в инструкциите пише да си разтоварваш системата в края на работния ден, писах, че има ФАБРИЧНО монтирани нормално отворени клапани, които я разтоварват и едновременно с това отделят конденза. Писах също, че е нецелесъобразно да източваш 10-20-30 кубика въздух, защото това са пари, но в случая говорим за домашни условия, а не за отворковски изцепки.
В отговор на въпроса ти за сепараторите - от доста време не се занимавам с промишлени, винтови компресори, но следвайки пътя на логиката отдавна нямаше да има такива ако цената на един сепаратор ги затрудняваше - сам виждаш, че се опитвам да се придържам към темата и никъде не съм бил тъпана колко съм знаещ и можещ, избухнах едва когато някакъв си от някъде си ми се нахвърли как така съм разбирал от компресори след като нямам собствен. На всичкото отгоре въпросният си позволи да използва изрази от рода на "ба си тъпнята", "словоблудство" и т.н.
Аз не успях, но явно ти си на ТИ с компресорите, опитай се да му обясниш къде е ключа за бараката, масла, филтри, сепаратори, инвертори, осушители (изсушители), точката на оросяване, пневмо-подготовки и т.н.
Искрено съжалявам, че се включих в темата, мисля си дори, че с питащия си писахме на лични, исках на него да съм му полезен, а не на някой си дето ми показва рунтави гърди, а си точи конденза като примат (дали приматите са имали компресори).
Обърнах се към примата с "приятел", ама той нещо не ме разбра, сега ме пита за координатите ми, ще идва да ме бие ли или да ми носи троянска сливова? Приемам и двете, нося и на бой, и на сливова - мисля, че някъде пише, че съм от Врана, точен адрес ли да дам, ЕГН ли, телефон ли? Нека ми пише на лични щом е толкова отворен, ама не би, само се пени, а мен това ме дразни, че май вече споменавах, че сме 9 братя, аз съм 120 кила и съм най-хилавият от тях!
Извинявам се, че ти окаках поста, ама трябваше да отговоря и на двама ви!
Иначе ти благодаря за добрия тон, винаги съм настоявал за това, ама някои индивиди го тълкуват като малодушие, а аз съм един кротък, кротък!
bulhomes2 - майстор
preslav написа:
... има ФАБРИЧНО монтирани нормално отворени клапани, които я разтоварват и едновременно с това отделят конденза. ...
Айде покажи ги тия клапани де и ще реша какво да ти нося!
dragozow - майстор
Има по-редки зимни масла, които няма да замръзнат при ниски температури. Колкото до това дали да е на топло компресора, ако е възможно е по-добре. Не говоря да е на 30 градуса, но е добре да е над нулата.
lov - майстор
Ами никак не са евтини сепаратори и филтри то на малък компресор. Сепаратор 600-1000 лева според марката и модела. Маслените филтрите малко по евтинки :lol: кат сложиш и масълце и труда аиде 2 хилки. :x И това за един мъничък компресор. Щот нагоре цените скачат а и бройките елементи също. Обслужване на около 3 000 часа задължително щото после има скубане на косите. Понеже пропусна да споменеш осушителната инсталация си е цял хладилен модул с фреонов компресор. За цени на винтовите двойки не ми се говори както и за инверторите. Само силовия модул беше май към 15 хилки. Но иначе не мога да си кривя душата хубава работа ама да има производство си избива парите и си заслужава инвестицията дори само от разликите в разхода на ел. енергия спрямо бутален компресор.

Относно ел. клапаните. Най обикновенни пневмо вентили само че нормално отворени. Не ми се рови сега да диря но преди русенци ги правеха. И номера за управлението много елементарен. На силовия контактор се добавя едно пневмо време реле. След включване то има забавяне няколко секунди. Така хем развърта на празен ход хем и системата се продухва всеки път. При спиране от пресостата контактора заедно със време релето изключват заедно и ел. вентила отваря и конденза изтича. При някои компресори производителите пропускат да слагат от икономия време релето.Връзват го директно на помощните контакти на силовия контактор. Разчитат на по якия двигател да развърти главата.
themask - специалист
Хора, моля ви, успокойте се :)
Никой не е безгрешен и никой не се е родил научен. Затова си споделяме мнения тук. Ако preslav може да даде идея на bulhomes2 как да си подобри системата, нека даде, пък bulhomes2 ще реши дали да я приложи или не. Но да се джавкате няма особена полза.

А между другото си взех 90 литровия компресор с този дебит, защото искам и да боядисвам с него :partyman: Айде на троянската!
dragozow - майстор
Тук едва ли много хора имат винтови, това са инсталации за хиляди пари и обикновено са в цехове на фирми, които изкарват пари с това.
dragozow - майстор
Не разбирам защо се дърляте.
bulhomes2 - майстор
lov написа:
... Относно ел. клапаните. Най обикновенни пневмо вентили само че нормално отворени. Не ми се рови сега да диря но преди русенци ги правеха. И номера за управлението много елементарен. На силовия контактор се добавя едно пневмо време реле. След включване то има забавяне няколко секунди. Така хем развърта на празен ход хем и системата се продухва всеки път. При спиране от пресостата контактора заедно със време релето изключват заедно и ел. вентила отваря и конденза изтича. При някои компресори производителите пропускат да слагат от икономия време релето.Връзват го директно на помощните контакти на силовия контактор. Разчитат на по якия двигател да развърти главата.
lov на мен ми е ясно как да го направя. Имам и един кашон с магнет вентили и няколко с контактори. Не ти разгадах много поста, но не съм се и мъчил. Трябва да има реле за забавяне. Всъщност айде да обясня как виждам нещата. Магнет вентил, но нормално затворен на пробката за конденза. Когато пресостата включи и завърти мотора, подава ток и към време релето, което отваря за секунда-две магнет вентила и изпуска конденза. Но сега нали чакаме учения да ни покаже такъв клапан, фабрично монтиран на МНОГО компресори, който хем конденза изпуска, хем разтоварва системата за лесен пуск.
themask написа:
...Ако preslav може да даде идея на bulhomes2 как да си подобри системата, нека даде, ...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
lov - майстор
Магнит вентила е нормално отворен И е сложен на мястото на оня сферичен кран дето си го показал на клипа и точиш водата.На силовия контактор се закача една такава хуйня.
Прикачен файл:
shop220.ru.jpg
shop220.ru.jpg (59.54 KиБ) Видяна 2430 пъти
Пневматично реле за време. Или някъде му викат пневмозадръжка. Тая от картинката е с големи времена първата която ми попадна. Ползва с друга времена от 1 до 10 секунди примерно. Произвеждат се в много богата гама. Та кога пресостата подаде и включи контактора котвата му дърпа и неговата контактна система само че тя се задейства със закъснение заради една мембранка вътре и малко отворче през което излиза въздуха. И чак след като мине зададеното време неговите контакти сработват и подават напрежение на бобинката на ел. вентила и той затваря. Редно е да спомена че тези задръжки са изключително надеждни и учудващо прецизни по време. Та през това време компресора развърта и в место да помпа в бутилката и да се тормози от нейното налягане той духа в атмосферата.Така и допълнително се продухва и кондензното гърне от остатъчния конденз вътре. И след като изтече зададеното време вентила сработва и главата почва да помпа въздуха в ресивера.
На един мой компресор за високо налягане ползвам такава глава с двойно предназначение тъй като те имат даже по няколко групи контакти нормално затворени и отворени. Та понеже двигателя е трифазен и го пускам на монофазно ползвам и времето на задръжка да ми включва и пусковия кондензатор.
Та много хубав гъдел са ама не са за твоите дърти контактори дет ги изкупуваш по битаците. :lol:
Я огледай тука и дано захапеш. hhttp://www.tashev-galving.com/301145-20-1/0/%D ... 1%80%D0%B8

п.п.Чакай че на края видях цените на Ташко и се уплаших :-D

https://vikiwat.com/product/13161/vreme ... 1-30s.html
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 33

Тема "Компресор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: