• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Ел. инструментите. Консумативи.
от dragozow » нед дек 11, 2016 6:06 am
Не само на битови, но и на професионални компресори възвратният клапан го има. За това е желателно да спирате компресора от пресостата, за да освободи въздуха по системата и следващият път мотора да тръгне леко.
от preslav » нед дек 11, 2016 7:39 am
dragozow написа:Не само на битови, но и на професионални компресори възвратният клапан го има. За това е желателно да спирате компресора от пресостата, за да освободи въздуха по системата и следващият път мотора да тръгне леко.

Драгозов, напълно си прав за спирането от пресостата и това е добър съвет към питащия (начинаещия). В случая обаче аз говоря за нормално отворен електромагнитен клапан монтиран на изхода на бутилката за източване на конденза. За битовите компресори не е проблем, че в края на деня ще източиш 10-20-30-40-50 литра въздух, за промишлените този подход не е добър поради огромните обеми въздух т.е. загубите за да го произведеш на следващия ден отново. Само информативно, на промишлените инсталации се монтират автоматични кондензоотделители, има и механични, но аз предпочитам електронни програмируеми.
от bulhomes2 » нед дек 11, 2016 8:23 am
preslav написа:Зависи от много фактори!
Първо - редно е да изпуснеш поне част от въздуха, по този начин изгонваш конденза - говорим за най-ниската точка на ресивера (балона за въздух).
Това е съвсем различно. Питането беше за въздуха, не за конденза.

preslav написа:Второ - за какво ти е съд под налягане ако няма да го ползваш следващите дни?
За да имаш въздух, когато ти потрябва. А не да чакаш да го напомпи отново и после пак да изхвърляш излишния.

preslav написа:Трето - въпрос на личен избор е, но "празна пушка гърми сама веднъж на 100 години", какво да кажем за пълната, а манометрите, а редуцирите, които са под излишно напрежение.
Моя избор и на всички, които познавам с компресори е да си стоят с налягането. По този начин лесно можеш да разбереш дали имаш проблем в уплътненията и да го поправиш.

preslav написа:Четвърто - на много битови компресори е монтиран ФАБРИЧНО клапан, който след изключване на компресора разтоварва системата и отделя конденза, дали случайно някой е вложил още едни 50-70 лева за този клапан?
Този разтоварващ клапан изпуска налягането между главата и бутилката. Без такъв клапан тръгването на мотора с глава под налягане е доста по-трудно и затова се слага. Но бутилката си остава под налягане и нищо не се точи от нея. Камо ли конденз. Вероятно има автоматични клапани за източване на конденза, но тъй като казваш "много битови компресори" е ясно, че си мислиш за разтоварващия.
от dragozow » нед дек 11, 2016 9:36 am
Нищо не изпускайте, дръжте си ги с въздух. Ние внасяме и продаваме компресори, за над 20 години знаете ли колко гръмнали бутилки имаме? Николко. Не че не може, но трябва да се постараете доста за това. Конденза си е конденз, има си инструкции колко често да се източва и начини за улавянето му преди инструментите.
от preslav » нед дек 11, 2016 5:42 pm
bulhomes2 написа:
preslav написа:Четвърто - на много битови компресори е монтиран ФАБРИЧНО клапан, който след изключване на компресора разтоварва системата и отделя конденза, дали случайно някой е вложил още едни 50-70 лева за този клапан?
Този разтоварващ клапан изпуска налягането между главата и бутилката. Без такъв клапан тръгването на мотора с глава под налягане е доста по-трудно и затова се слага. Но бутилката си остава под налягане и нищо не се точи от нея. Камо ли конденз. Вероятно има автоматични клапани за източване на конденза, но тъй като казваш "много битови компресори" е ясно, че си мислиш за разтоварващия.

Всеки има пълното право да си полива ягодите с каквото си поиска, нямам компресор (личен) и нямам намерение да споря с когото и да е било!
Имам някакво понятие от бутални компресори, макар че основно съм се занимавал с винтови - въпросният разтоварващ клапан е интегриран в пресостата и изобщо не визирам него, Драгозов също си мисли за разтоварващия клапан и правилно дава съвет компресорът да се изключва от пресостата, а не от щепсела, но ако пресостатът е сработил и компресорът е в покой няма проблем да се дръпне щепселът - това е обаче друга бира. Скромният ми опит във Варна сочи, че в определени дни (обикновено през лятото) компресорите натрупват по 2-3 литра конденз за денонощие - питащият не е на ТИ с тези неща, вероятно компресорчето му е с десетина литрова бутилка, което означава, че след седмица ще има конденз и в пресостата (виждал съм го с очите си).
Какво повече да коментирам, в Троян може и да не се отделя толкова конденз, но си е цяла наука кога и колко, а най-важното е, че е непредвидимо.
Допускам ти да се занимаваш професионално със сгъстения въздух и да ти е ценно времето, в което ще го имаш отново, но питащият си има една занимавка и не го подвеждайте с професионлните си мнения - на него не му е нужно да установява вероятни пропуски в системата (той просто няма такава)! Не бъркайте професионалното с любителското, ти (вероятно) ползваш въздух всеки ден, а той веднъж в месеца - ваша воля, но аз не бих държал балона си под налягане един месец щото щяло да ми се наложи да го ползвам сега и на секундата!
Със здраве и си купи винтак, че да се родиш!
от bulhomes2 » нед дек 11, 2016 7:04 pm
Нищо не разбрах. Нямаш компресор и не си запознат кой знае колко с устройството му? Че какви съвети даваш тогава? И как разбра, че в Троян не се отделяло конденз?!? Набутал съм се значи, че си играх да правя тоя кондензоуловител...
от themask » нед дек 11, 2016 8:13 pm
Компресорът си го взех от Драгозов - 90 литров ABAC (едвам го вкарахме на задната седалка :) )
Ако под клапан визирате изпускането на въздуха при спирането на мотора - да, има го :wink:

И моля ви, не се карайте - в конструктивния спор се ражда истината. Ясно е, че за такива въпроси може да има повече от един верни отговори.
от bulhomes2 » нед дек 11, 2016 8:40 pm
Аз не се карам. На всяко твърдение съм дал отговор. Ако за нещо не съм прав ще се радвам някой да ми обясни защо. Нещо, което не виждам в постовете на preslav. 100 пъти съм казвал, че много неща съм научил от форумите, но такива подвеждащи мнения са в минус на търсещите информация.
от themask » нед дек 11, 2016 9:07 pm
bulhomes2 написа: На всяко твърдение съм дал отговор.


За което благодаря, както и на всички останали, взели отношение. Аз също избягвам да споделям мнения, за които не съм убеден, че са истина, защото това наистина е лоша практика (да не кажа и опасна).
от preslav » пон дек 12, 2016 7:30 am
bulhomes2 написа:Аз не се карам. На всяко твърдение съм дал отговор. Ако за нещо не съм прав ще се радвам някой да ми обясни защо. Нещо, което не виждам в постовете на preslav. 100 пъти съм казвал, че много неща съм научил от форумите, но такива подвеждащи мнения са в минус на търсещите информация.

Ами приятел, мога ли така да се обърна към теб, подвеждащ е твоя разбор на това, което съм казал. Не искам да изпадам в подробности но казаното от мен не е научено във форумите, а на фирмените обучения на един от водещите производители на компресори. Това, че нямам личен компресор не ми пречи особено да поддържам десетина други от различен калибър. Последното малоумие, с което се сблъсках е, че работния въздух се взима точно от мястото, от което ти си източваш конденза, а после се разчита на механичен кондензоотделител интегриран в първия редуцир-вентил. Сам виждаш каква тиня излиза от въпросната пробка и можеш да си представиш как надеждно се е справял кондензоотделителя че да се стигне до там, че пилотните вентили да се напълнят с конденз. Точно същата като твоята пробка беше монтирана (фабрично) и на един ABAC, само че явно на италианците им са много нежни ръчичките и могат да си ги наврат навсякъде, но моите оператори престанаха да точат конденза, за да не се дупят ежедневно и да си чупят пръстите. Един съвет от мен, това което направих е да сложа сферично кранче на мястото на пробката, а конденза след крана отведох в канала. Още нещо, което ми направи впечатление в клипчето ти - да, напразно си си играл да правиш кондензоотделител, ако този кондензоотделител си вършеше работата всичката вода щеше да е в него, но уви ти имаш и в бутилката. Не знам с какво се занимаваш и колко са чувствителни инструментите ти към влагата във въздуха, но имам клиенти, които се занимават с прахово боядисване и при тях отделянето на конденза само в ресивера не е достатъчно, трябва им и осушител, но това е друга тема.
Та приятел, опитвам се да бъда максимално кратък, но не ми се получава защото специално по темата знам малко повече, но не искам да показвам рунтави гърди, че ще ме бият за износ на фирмени тайни.
Вместо да се ядеш с мен да беше казал нещо много важно на питащия, да си смени маслото точно както е по инструкция, да не икономисва от масло за бутални компресори, че и там какви филми съм виждал и т.н.
Със здраве на всички и както се казва по 10 бара в бутилките!
от bulhomes2 » пон дек 12, 2016 9:29 am
Мнението е цензурирано от администратор
от iva6ki » пон дек 12, 2016 9:54 am
Аз мога да споделя лични наблюдения когато е на топло (темп. над 10 градуса) не източвам въздуха, ако ми е в гаража и няма да го ползвам деня повече задължително си го източвам, изхождам от презумцията че на ниска температура маслото е втърдило и да му е лесно да включи. За конденза когато се сетя профилактично отвивам пробката (винаги има-колко зависи къде и колко съм го ползвал) :wink:
от themask » пон дек 12, 2016 10:02 am
Не знам защо винаги се създава такъв проблем, когато някой пита подобен общ въпрос. Според мен в такива случаи знаещите хора би трябвало да отговорят по следния начин: 1. Прави се така-и-така, защото... 2. Прави се така-и-така, защото... Иначе информация в нета много. Колко от нея е вярна е друг въпрос. Затова човек трябва да се научи да отсява... и също така да не пише просто, за да убие малко време. То има и много хора, които вярват в хомеопатията, но никой не може да обясни защо.
Preslav, извинявай, но какви са тия фирмени тайни? Аз зададох най-базов, тъп въпрос :) В една друга тема на друг мой тъп въпрос започнаха да ми говорят за разработки на военните. #-o
от themask » пон дек 12, 2016 10:12 am
iva6ki написа:Аз мога да споделя лични наблюдения когато е на топло (темп. над 10 градуса) не източвам въздуха, ако ми е в гаража и няма да го ползвам деня повече задължително си го източвам, изхождам от презумцията че на ниска температура маслото е втърдило и да му е лесно да включи. За конденза когато се сетя профилактично отвивам пробката (винаги има-колко зависи къде и колко съм го ползвал) :wink:


Това ми е другата чуденка. Имам една стаичка в гаража, в която в момента е 10 градуса (може да падне до 8 ). Мислех да сложа там компресора и да пусна тръби насам-натам из гаража. Въпросът е дали е удачно на такава температура да го държа.
Последна промяна от themask на пон дек 12, 2016 11:11 am, променено общо 1 път.
от bulhomes2 » пон дек 12, 2016 10:44 am
Прочети темата отначалото! Там съм описал как ми се запали един замръзнал компресор. Лошото не е толкова в замръзването на конденза (който е в бутилката), колкото в замръзването на маслото. Всички заводски са с разтоварващ клапан и пресостат и останало налягане в бутилката няма да попречи на мотора да развърти компресора, но замръзналото масло е проблема. Затова не повтаряйте грешката ми да оставате включен компресор в студовете!
от themask » пон дек 12, 2016 11:29 am
bulhomes2 написа:Прочети темата отначалото! Там съм описал как ми се запали един замръзнал компресор. Лошото не е толкова в замръзването на конденза (който е в бутилката), колкото в замръзването на маслото. Всички заводски са с разтоварващ клапан и пресостат и останало налягане в бутилката няма да попречи на мотора да развърти компресора, но замръзналото масло е проблема. Затова не повтаряйте грешката ми да оставате включен компресор в студовете!


Да, видях, но не мисля, че при 7-8 градуса ще замръзне маслото (на предишния пост беше сменило осмицата и скобата с емотикон). Другото е, че през зимата надали ще го ползвам изобщо.
от iva6ki » пон дек 12, 2016 3:11 pm
themask написа:
iva6ki написа:Аз мога да споделя лични наблюдения когато е на топло (темп. над 10 градуса) не източвам въздуха, ако ми е в гаража и няма да го ползвам деня повече задължително си го източвам, изхождам от презумцията че на ниска температура маслото е втърдило и да му е лесно да включи. За конденза когато се сетя профилактично отвивам пробката (винаги има-колко зависи къде и колко съм го ползвал) :wink:


Това ми е другата чуденка. Имам една стаичка в гаража, в която в момента е 10 градуса (може да падне до 8 ). Мислех да сложа там компресора и да пусна тръби насам-натам из гаража. Въпросът е дали е удачно на такава температура да го държа.

Зависи колко време искаш да го имаш ( в книжката на моя пише да не се използва при темп. под 5 градуса). По малките бензиностанции компресори бол малки на снега и леда и си работят ама не изкарват дълго. Идеята на източването е първото включване при студено масло и околна температура да му е възможно най лесно, натам нема спирачки ;). За конденза в бутилката нема спасение (капки да са ама има колкото и малко). Въпроса е за какво го ползваш и с какви инструменти от там и до колко трябва да се намали влагата към уредите. За домашни цели и ползване има кондензоуловител за 9лв или Пневмоподготвяща група за пневматична система RAIDER RD-AF02 40-50лв и си решаваш проблема, за професионално нещата са доста по сложни.
от preslav » пон дек 12, 2016 5:13 pm
Мнението е цензурирано от администратор
от bulhomes2 » пон дек 12, 2016 6:51 pm
Най обичам анонимни отворковци. Като си толкова мъж си посочи координатите и има вариант да ми кажеш "глупак" в очите.
от lov » пон дек 12, 2016 6:56 pm
Чисто приятелски не е лошо малко да смениш тона мисля че никой не е ползвал чак толкова груби изрази.
А щом толкова много тропаш за тези винтове компресори я вземи че обясни на аудиторията тука колко струва подмяната само на един сепаратор и то не на 100 киловатов компресор а на нещо по мъничко. Да не забравиш и да кажеш на колко време се сменя той. А също не е лошо да да споменеш и как става осушаването на въздуха. Сам каза че си нямаш компресор ма има хора дето имат и то няколко включая и винтови. Па им се е случвало да пипат и по такива за които ти споменаваш, а и такива дето не си и виждал щото са по дърти от тебе. :-D
Апропо тука е форум за направи си сам а не за промишлени компресори и всеки сам си решава до каква степен му е необходимо очистване. Така че всякакви методи и начини за тази цел са допустими. И след като си толкова компетентен в место да плюеш да беше обяснил как да си направи колегата по удачна конструкция на кондензоуловителя. Не е лошо да покажеш черно на бяло къде в инструкциите е записано че трябва след всяка работа в края на деня или при какъв по дълъг престой системата да бъде спирана с изравнявания на налягането. :? А не да обясняваш как някой ти го е казал по време на обучението.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Ел. инструменти”