• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Ел. инструментите. Консумативи.
от lov » пон дек 12, 2016 6:59 pm
bulhomes2 написа:Най обичам анонимни отворковци. Като си толкова мъж си посочи координатите и има вариант да ми кажеш "глупак" в очите.


Ааа.. недей тъй с рогите :) че после ще има да пишат по вестниците някакъв си майстор на вентилатори не издържал на близка среща и минал в нелегалност. :lol:
от preslav » пон дек 12, 2016 7:41 pm
lov написа:Чисто приятелски не е лошо малко да смениш тона мисля че никой не е ползвал чак толкова груби изрази.
А щом толкова много тропаш за тези винтове компресори я вземи че обясни на аудиторията тука колко струва подмяната само на един сепаратор и то не на 100 киловатов компресор а на нещо по мъничко. Да не забравиш и да кажеш на колко време се сменя той. А също не е лошо да да споменеш и как става осушаването на въздуха. Сам каза че си нямаш компресор ма има хора дето имат и то няколко включая и винтови. Па им се е случвало да пипат и по такива за които ти споменаваш, а и такива дето не си и виждал щото са по дърти от тебе. :-D
Апропо тука е форум за направи си сам а не за промишлени компресори и всеки сам си решава до каква степен му е необходимо очистване. Така че всякакви методи и начини за тази цел са допустими. И след като си толкова компетентен в место да плюеш да беше обяснил как да си направи колегата по удачна конструкция на кондензоуловителя. Не е лошо да покажеш черно на бяло къде в инструкциите е записано че трябва след всяка работа в края на деня или при какъв по дълъг престой системата да бъде спирана с изравнявания на налягането. :? А не да обясняваш как някой ти го е казал по време на обучението.

Много си прав, изтървах си нервите защото един реши да ме дърпа за опашката, че и не престава. Уважавам мнението ти, но явно не са ти стигнали нервите да прочетеш цялата тема - никъде не съм споменал, че в инструкциите пише да си разтоварваш системата в края на работния ден, писах, че има ФАБРИЧНО монтирани нормално отворени клапани, които я разтоварват и едновременно с това отделят конденза. Писах също, че е нецелесъобразно да източваш 10-20-30 кубика въздух, защото това са пари, но в случая говорим за домашни условия, а не за отворковски изцепки.
В отговор на въпроса ти за сепараторите - от доста време не се занимавам с промишлени, винтови компресори, но следвайки пътя на логиката отдавна нямаше да има такива ако цената на един сепаратор ги затрудняваше - сам виждаш, че се опитвам да се придържам към темата и никъде не съм бил тъпана колко съм знаещ и можещ, избухнах едва когато някакъв си от някъде си ми се нахвърли как така съм разбирал от компресори след като нямам собствен. На всичкото отгоре въпросният си позволи да използва изрази от рода на "ба си тъпнята", "словоблудство" и т.н.
Аз не успях, но явно ти си на ТИ с компресорите, опитай се да му обясниш къде е ключа за бараката, масла, филтри, сепаратори, инвертори, осушители (изсушители), точката на оросяване, пневмо-подготовки и т.н.
Искрено съжалявам, че се включих в темата, мисля си дори, че с питащия си писахме на лични, исках на него да съм му полезен, а не на някой си дето ми показва рунтави гърди, а си точи конденза като примат (дали приматите са имали компресори).
Обърнах се към примата с "приятел", ама той нещо не ме разбра, сега ме пита за координатите ми, ще идва да ме бие ли или да ми носи троянска сливова? Приемам и двете, нося и на бой, и на сливова - мисля, че някъде пише, че съм от Врана, точен адрес ли да дам, ЕГН ли, телефон ли? Нека ми пише на лични щом е толкова отворен, ама не би, само се пени, а мен това ме дразни, че май вече споменавах, че сме 9 братя, аз съм 120 кила и съм най-хилавият от тях!
Извинявам се, че ти окаках поста, ама трябваше да отговоря и на двама ви!
Иначе ти благодаря за добрия тон, винаги съм настоявал за това, ама някои индивиди го тълкуват като малодушие, а аз съм един кротък, кротък!
от bulhomes2 » пон дек 12, 2016 8:10 pm
preslav написа:... има ФАБРИЧНО монтирани нормално отворени клапани, които я разтоварват и едновременно с това отделят конденза. ...
Айде покажи ги тия клапани де и ще реша какво да ти нося!
от dragozow » пон дек 12, 2016 8:50 pm
Има по-редки зимни масла, които няма да замръзнат при ниски температури. Колкото до това дали да е на топло компресора, ако е възможно е по-добре. Не говоря да е на 30 градуса, но е добре да е над нулата.
от lov » пон дек 12, 2016 8:54 pm
Ами никак не са евтини сепаратори и филтри то на малък компресор. Сепаратор 600-1000 лева според марката и модела. Маслените филтрите малко по евтинки :lol: кат сложиш и масълце и труда аиде 2 хилки. :x И това за един мъничък компресор. Щот нагоре цените скачат а и бройките елементи също. Обслужване на около 3 000 часа задължително щото после има скубане на косите. Понеже пропусна да споменеш осушителната инсталация си е цял хладилен модул с фреонов компресор. За цени на винтовите двойки не ми се говори както и за инверторите. Само силовия модул беше май към 15 хилки. Но иначе не мога да си кривя душата хубава работа ама да има производство си избива парите и си заслужава инвестицията дори само от разликите в разхода на ел. енергия спрямо бутален компресор.

Относно ел. клапаните. Най обикновенни пневмо вентили само че нормално отворени. Не ми се рови сега да диря но преди русенци ги правеха. И номера за управлението много елементарен. На силовия контактор се добавя едно пневмо време реле. След включване то има забавяне няколко секунди. Така хем развърта на празен ход хем и системата се продухва всеки път. При спиране от пресостата контактора заедно със време релето изключват заедно и ел. вентила отваря и конденза изтича. При някои компресори производителите пропускат да слагат от икономия време релето.Връзват го директно на помощните контакти на силовия контактор. Разчитат на по якия двигател да развърти главата.
от themask » пон дек 12, 2016 8:55 pm
Хора, моля ви, успокойте се :)
Никой не е безгрешен и никой не се е родил научен. Затова си споделяме мнения тук. Ако preslav може да даде идея на bulhomes2 как да си подобри системата, нека даде, пък bulhomes2 ще реши дали да я приложи или не. Но да се джавкате няма особена полза.

А между другото си взех 90 литровия компресор с този дебит, защото искам и да боядисвам с него :partyman: Айде на троянската!
от dragozow » пон дек 12, 2016 9:04 pm
Тук едва ли много хора имат винтови, това са инсталации за хиляди пари и обикновено са в цехове на фирми, които изкарват пари с това.
от dragozow » пон дек 12, 2016 9:06 pm
Не разбирам защо се дърляте.
от bulhomes2 » пон дек 12, 2016 9:52 pm
lov написа:... Относно ел. клапаните. Най обикновенни пневмо вентили само че нормално отворени. Не ми се рови сега да диря но преди русенци ги правеха. И номера за управлението много елементарен. На силовия контактор се добавя едно пневмо време реле. След включване то има забавяне няколко секунди. Така хем развърта на празен ход хем и системата се продухва всеки път. При спиране от пресостата контактора заедно със време релето изключват заедно и ел. вентила отваря и конденза изтича. При някои компресори производителите пропускат да слагат от икономия време релето.Връзват го директно на помощните контакти на силовия контактор. Разчитат на по якия двигател да развърти главата.

lov на мен ми е ясно как да го направя. Имам и един кашон с магнет вентили и няколко с контактори. Не ти разгадах много поста, но не съм се и мъчил. Трябва да има реле за забавяне. Всъщност айде да обясня как виждам нещата. Магнет вентил, но нормално затворен на пробката за конденза. Когато пресостата включи и завърти мотора, подава ток и към време релето, което отваря за секунда-две магнет вентила и изпуска конденза. Но сега нали чакаме учения да ни покаже такъв клапан, фабрично монтиран на МНОГО компресори, който хем конденза изпуска, хем разтоварва системата за лесен пуск.

themask написа:...Ако preslav може да даде идея на bulhomes2 как да си подобри системата, нека даде, ...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
от lov » вт дек 13, 2016 12:14 am
Магнит вентила е нормално отворен И е сложен на мястото на оня сферичен кран дето си го показал на клипа и точиш водата.На силовия контактор се закача една такава хуйня.
Прикачен файл:
shop220.ru.jpg
shop220.ru.jpg (59.54 KиБ) Видяна 522 пъти

Пневматично реле за време. Или някъде му викат пневмозадръжка. Тая от картинката е с големи времена първата която ми попадна. Ползва с друга времена от 1 до 10 секунди примерно. Произвеждат се в много богата гама. Та кога пресостата подаде и включи контактора котвата му дърпа и неговата контактна система само че тя се задейства със закъснение заради една мембранка вътре и малко отворче през което излиза въздуха. И чак след като мине зададеното време неговите контакти сработват и подават напрежение на бобинката на ел. вентила и той затваря. Редно е да спомена че тези задръжки са изключително надеждни и учудващо прецизни по време. Та през това време компресора развърта и в место да помпа в бутилката и да се тормози от нейното налягане той духа в атмосферата.Така и допълнително се продухва и кондензното гърне от остатъчния конденз вътре. И след като изтече зададеното време вентила сработва и главата почва да помпа въздуха в ресивера.
На един мой компресор за високо налягане ползвам такава глава с двойно предназначение тъй като те имат даже по няколко групи контакти нормално затворени и отворени. Та понеже двигателя е трифазен и го пускам на монофазно ползвам и времето на задръжка да ми включва и пусковия кондензатор.
Та много хубав гъдел са ама не са за твоите дърти контактори дет ги изкупуваш по битаците. :lol:
Я огледай тука и дано захапеш. hhttp://www.tashev-galving.com/301145-20-1/0/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8

п.п.Чакай че на края видях цените на Ташко и се уплаших :-D

https://vikiwat.com/product/13161/vremezakasnitelen-blok-la2-dt2-dpst-no-nc-6a-500vac-0.1-30s.html
от bulhomes2 » вт дек 13, 2016 7:40 am
Да ама като е нормално отворен трябва да стои под напрежение за да държи въздуха в бутилката. Затова казвам, че ако ще си го автоматизирам ще е с нормално затворен вентил. Първоначалното развъртане на компресора си е решено с разтоварващия клапан и пресостата и него няма какво да го мислиш.
от lov » вт дек 13, 2016 10:50 am
Ти пак май не разбра. Този вентил работи точно като разтоварваш клапан той си е именно и такъв. Единствено когато помпа главата му се подава напрежение. Другата разлика е това дето се опитвам да ти го обясня че по време на развъртането с това време реле се забавя времето на затваряне и компресора духа в атмосферата без да се натоварва. Също така не е сложен на самия пресостат а на подходящо място така че конденза да се източва при всеки запуск.
от preslav » вт дек 13, 2016 6:42 pm
Здрасти!
"ученият" съм - ето първото нещо, на което попаднах в нета http://www.zita-ruse.com/ALL/0920000.pdf ама има и по-компактни, и по-скъпи, и по-евтини. За любителите на джаза има и с хром-никелов корпус. Вариантите за бобини също са разнообразни 5-12-24-220 волта, постоянно токови, променливо токови, 6-14 ватови, със светлинна индикация, без такава - каквото душа ти сака!
Та Ловчанлията хубаво ви казва, ама требе и малко на горния етаж за да се проумее. Това, което LOV казва има смисъл, но аз не съм се заглеждал в такива детайли - фабричните като им дръпнеш щепсела и източват све що има, въздух, конденз, л..на, помия, монтират се точно на мястото на гнусната пробка, гнуста се отвежда в канал и точка на мизерията.
Нямам право да публикувам няколко "словоблудства" едно след друго и за това се опитвам в един пост да отговоря на всички - Драгозов, напълно съм на ясно, че тук говорим за битови компресори, точно за това и не се изхождам особено силно по въпроса, но който разбрал-разбрал. LOV имам някакъв спомен за цените, но ти сам каза, че целта оправдава средствата - проблемът е, че в БГ няма производство, а домашни майсторчета и въпреки всичко, онези които не искат да си плюят на занаята си купуват осушители (хладилни машини от всякакъв калибър) и не се занимават със самоделки които сам си видял на клипчето. Всичко зависи от това за какво ще се ползва сгъстеният въздух, примерно в пречиствателните станции за битови отпадни води не ти е нужен нито ресивер, нито осушител, но ако ще боядисваш или ще обдухваш боядисаното не е лицеприятно да имаш капки роса върху боята.
Същата работа е с инверторите, между другото не съм чувал за бутални инвертори, но ако ще инвестираш в инвертор, който е на цената на компресора не си заслужава, ако обаче имаш нужда от дебит и то променлив си заслужава да се замислиш за икономията на ток, особено ако говорим за 90 и повече киловата. Още малко инфо, че да си заслужа поне троянската, а не боя - винтовите двойки не са със съвсем кратък живот, важното при тях е, че могат да работят 24 часа, 365 дни в годината, а на такава експлоатация няма нито един бутален, който да издържи - въпрос на нужди, разчети и знания.
Та троянски, не е нужно да ми се дървиш, ако исках да те подведа щях да те хързулна така, че дори и да не се усетиш, ама не искам, а пък не си ми и важен, по-важен ми е питащия, който много бързо ни оцени кратуните, дървим се тук за глупости, показваме си окосмеността, а в същност нещата са известни и не е нужно пак да откриваме топлата вода.
С най-топли чувства към всички участници в дискусията!
Пропуснах да кажа и за едни такива джаджи https://vikiwat.com/tsiklichen-taymer-bg.html предполагам е същото, което съм виждал в действие, сам определяш през колко време, за колко секунди да се отвори кондензоотделителния клапан, тогава и нормално-затворен клапан ти върши работа, ама пак е въпрос на вкус.
от bulhomes2 » вт дек 13, 2016 8:33 pm
К'во ми показаш вентили и релета? Нали много компресори бяха оборудвани фабрично с такива вентили. Тях чакам да ми покажеш. И адреса...
от magnate » вт май 02, 2017 5:28 pm
Обмислям закупуването на компресор за въздух за любителски цели.
Всичко което за което може да се използва един компресор :)
От прочетеното тук и там разбирам, че дали 24 или 50 литра за боядисване не става.
За малки детайли не може ли да се използва, четох че някой бой при 2.5-3 бара дават хубаво покритие.
Гледам клипчета в ютуб как боядисват с подобни компресори да кажем, един калник, джанти или единични детайли.
Аз лично съм се спрял на Einhell TE-AC 270/50/10, 50 л, 1.8 kW, 10 бара и искам да попитам, дали някой ползва нещо подобно.
Има ли смисъл да взема 50л или да взема 24 л ?
Гледам предимно компресорите в емаг, защото от черният петък ми издадоха валчер за 300 лв при върнат дефектен лаптоп и не ми възстановяват парите и без друго в друг вид. (Купувате от емаг - гаранция франция, въртели)
Иначе щях да си купя от dragozow защото имам закупен от него един отличен китайски инверторен електрожен за което съм му благодарен. - за непрофесионални цели 4-6 пъти годишно :)
от bagera1 » пон май 15, 2017 10:00 pm
с 24 съм боядисвал джанти и отделни детайли - няма такава мъка
имам 100 за детайл върши работа, което ме наклонява на мисълта че 50 ще ти малее
от lov » пон май 15, 2017 11:31 pm
То става но ти трябва много голям по обем ресивер. На времето от зор за да боядисам една жигулка ползвах 4 балона от бойлери. Ма компресора го включих преди да претъркаме боята на вода. :lol: И после пак почивки и при условие че пръсках с много хубав пистолет и пак даже имаше почивки. :)
Та правиш си сметката какво и колко и дали можеш да добавиш по голям ресивер ако ти се налага.
от dragozow » вт май 16, 2017 6:12 am
Хоби компресор и боядисване са различни неща, но за целта ти трябва нещо с по-голяма бутилка и дебит. Повечето 24/50 литра са с дебит до 250 л/мин, което е крайно недостатъчно. Отделно, че не са за голямо натоварване и като почнат да работят повече отколкото почиват в интензивен режим не изкарват много. Та в този ред на мисли като си харчиш ваучера гледай да има наблизо сервиз и провери продават ли части. Питай имат ли бутало, биела, статор на склад. Ако нямат, това означава, че след като ти изтече гаранцията ако се счупи го хвърляш.
от bulhomes2 » вт май 16, 2017 6:49 am
Боядисва се на 3-4 бара и всеки компресор може да го постигне. Но това не е фактор и не бива да те радва. Опитвал съм се да лакирам труп на едно изсъхнало дръвче с 50 литров китаец - работеше почти непрекъснато и през повечето време го чаках, защото както ти казаха колегите - няма дебит. Считай какво ще стане, ако почнеш да боядисваш голям гладък детайл и ти свърши въздуха на средата!
от cholev » вт май 16, 2017 7:50 am
Французина обаче не чел форума и боядиса кокошарник с 24л без спирка:
https://www.youtube.com/watch?v=UV3b3v9fGfg&t=40s
Мене ме чака същото упражнение със същите инструменти, само че около 20м2.- защитно на сачак (от задната страна) и след това вътрешно и външно на общо около 50м2
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Ел. инструменти”