• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
Ел. инструментите. Консумативи.
fore - майстор
stan73, само не можах да разбера къде е проблема, авторски права ли търсиш или има неточност ?
За мен в общият случай датчикът който мери температурата и си променя съпротивлението е термодвойка-изграден е от два различни метала. Всеки мултицет мерещ температура има сонда с подобен датчик. Има ги и в корпус като транзистри- за монтаж на радиатори. Брат ми е монтирал такива на усилвателят в нас.

Има и термистори- резистор с променливо съпротивление в зависимост от температурата. Има позистори и термистори в зависимост от пропорционалността на изменението им.
Те се изготвят от окиси или сулфиди на различни метали, полупроводници и редки химични елементи.
Сега надявам се е уточнено.
От кой вид датчици се ползват в батериите на вертовете, незнам и не мисля че е съществено. Ако има значение кажи ти stan73.

И се радвам че след като уточних това, колегите ще се отнасят по внимателно с тези батерии. Виждам и ти потвърди същото макар и след моето уточнение.
stan73 - майстор
Фори, ти ми изопачи думите ! За това става въпрос.
Конкретно попита имат ли термодатчик, а аз потвърдих, че има. Ти какво си написал после - че съм казал/писал, че имат термодвойки, но нищо такова не съм казал/писал. Проблемът си е твой ако не правиш разлика между различните термодатчици. И моля, не ми пиши повече нито на лични, нито в темите !
fore - майстор
Ок, нети е лесно да знаеш, но здраве да е.

Билсъм казал, пък ти неси казал.

Абе ясно.
Kirilpm - специалист
fore написа:
И се радвам че след като уточних това, колегите ще се отнасят по внимателно с тези батерии. Виждам и ти потвърди същото макар и след моето уточнение.
Е колега по ирония на съдбата,при мен се прееба литиева батерия точно след като спорихме с теб по въпроса.Пожар нямаше,беше доста топла батерияа,малко се подула и се разтекла,размириса се на ацетон,след парцалче с вода по корпуса на инструмента драмата приключи.Приеми,че производителите на батериите не са по прости от нас и нямат полза да произвеждат бомби.При мен батерията се беше нагряла от зарядното до такава степен каквато не може да я нагрее слънце,в който и да е багажник в смисъл че не можеше да се държи в ръка.
stan73 - майстор
И през ум не би ми минало да защитавам Фори (защото няма усещане за усещането (както казваше мой приятел)), но в някаква степен е прав. Температурите в колата е възможно да се вдигнат през лятото до около 70 целзиеви градуса ако е изложена на силно слънце. Ако не да гръмнат (литиево йонни или литиево полимерни акумулаторни батерии) - поне параметрите им биха се влошили. (и един жокер - напрежението им много силно зависи от степента на зареденост и от температурата)
Kirilpm - специалист
Аз не казвам че е хубаво да ги държим на слънце,просто не искам да вадим от мухата слон,един оловен акумулатор е много по-голяма бомба,ако се презареди.Но производителите на батерии взимат мерки,ако всяка батерия е като ръчна граната няма да остане кой да ги купува.
fore - майстор
Оловно-киселинните акумулатори при презареждане отделят отровни газове и водород, който при наличие на искра може да се взриви. Сам по себеси освен да разцепи кутията от създаденото налягане, друго едва ли ще стане. Конструкторите са предвидили отвори за удушници. Лично Аз имам два типа зарядни за оловни акута- импулсно, което не презарежда и постояннотоково което дъни с малък и по голям ток. Позволявам си дори когато зареждам с него акуто да не развивам клетките. удушниците вършат работа.
Много пъти съм виждал презаредени акута от скапано реле в автомобил. Освен липсата на електролит поради извиране през удушниците и покафевелите капачки показващи презаряда друго няма.

Случая с Литиевите клетки е друг- отделят се реактивни химикали в следствие на лавинообразни процеси вътре в клетката, особено когато електрониката не спре зарядното напрежение след минаването на граничното или когато пък батерията се разрежда много бързо поради несъобразен консуматор. Когато клетката не може да достига своят пълен капацитет по напрежение- тя пак става опасна и електрониката спира да я зарежда.
При подлагане на външна топлина и светлина също може да възникне проблем. Както разбрахме в зарядните схеми на литиевите клетки освен сложните процесорни контролери за следене на напрежението се слагат и термодатчици следящи температурата вътре.
Самостоятелните единични клетки имат елементарни защити-клапи и конструктивно отслабени места, единствено с цел при евентуален взрив налягането да се освободи по лесно през тях и да се намалят възможните осколки от корпусът на батерията.

Сами можете да прецените кои батерии са по опасни.
Kirilpm - специалист
Ами виждал съм 80Ач акумулатор гръмнал от презареждане,тоест с лека пукнатина в кутията и нацяло издута кутия,наоколо всичко опръскано със солна киселина и мирише на запъртъци(сероводород,силно отровен газ),а и киселината не е от най-приятните за кожата.А и двете литиево-йонни батерии,които преебах се подуха леко и изпуснаха.
fore - майстор
Сярна е киселината ! И тя отделя сероводород.

Фактите са че електрониката за ограничаване на напрежението е в повече при заряд на Литиевите клетки. При другите видове клетки няма такава просто.

А всеки е виждал най различни работи.
Даже някой са виждали извънземни и пътят към отвъдното, но това е друг случай. :partyman:
Kirilpm - специалист
Да,моя е грешката сярна киселина е.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Тема "Винтоверти Parkside от Lidl" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: