Ел. инструментите. Консумативи.
lov - майстор
Късмет. :)
mitko64 - майстор
To ако е статор причината, при включване не дава признаци на живот. Роторите бучат, пукат, искрят но най- сигурно е замерването на стенд. Иначе досега само един път ми е горял статор на някакво менте бормашина, проводникът беше като косъм. От зор и презагряване, обикновено роторът дава фира. Имам същия модел Спарки 1200, но с реглаж за оборотите. По разгърнатите схеми които съм гледал, разликите са само в роторите, статорите и четките(при 1200).
BlackBox - специалист
mitko64 написа:
To ако е статор причината, при включване не дава признаци на живот. Роторите бучат, пукат, искрят но най- сигурно е замерването на стенд. Иначе досега само един път ми е горял статор на някакво менте бормашина, проводникът беше като косъм. От зор и презагряване, обикновено роторът дава фира..
Статорът е причината. Ще разкажа защо. Шлайфът е прегряван. Пластмасата от вътрешната страна на рамката на статора се е стопила. Пречеше на нормалното движение на ротора при включването на флекса.
Когато се опитах да почистя разтопената пластмаса, видях отдолу че част от намотката под разтопената пластмаса е с почерняла лакова изолация на проводниците. Когато съвсем леко я пипнах започна да се рони.
Тоя статор очевидно не го бива. Роторът не изглежда опечен и ще го проверя за късо съединение към оста, но между намотките..трудно, но според мен проблема е в следствие на прегряване. А е прегрял, защот някой го напъва да рече 5мм стомана и е натискал, при което шлайфът намаля обороти и трудно се охлажда в горещините.
Със стария статор флексът въртеше, но поради разтопената пластмаса имаше страшни шумове.
Последна промяна от BlackBox на пон юли 31, 2017 1:47 pm, променено общо 1 път.
BlackBox - специалист
lov написа:
За да са опечени пакетите има причина. По принцип те са доста по държеливи и много по рядко дават дефект. В повечето случаи котва с намотка на късо е първо източника на дефекта.Та първо си провери роторите на стенд и тогава се занимавай да купуваш. А кат гледам деругите по ротора не е от напъване ами от сринати лагери. Пък и външния вид съвсем не е цветущ и залагам почти на 100% че роторчетата са заминали.
Когато се е разтопил статора, се е търкал в пластмасата. Ако е статор/котва направо го хвърлям. Статор плюс ротор струват колкото втора ръка шлайф и то остава само корубата, която не е сменена. А лагерите ги гледах, не изглежда да имат значителен луфт, но сигурно и тях ще ги подменя.
mitko64 - майстор
Провери и лагерите. При мене блокира заден лагер, разтопи пластмасовата, лагерна втулка и да не казвам какво стържене и искрене беше, помислих че е заминал роторът. Иначе тези Спаркита са много държеливи на нагряване. Същият ъглошлайф, заедно с една дузина други Спаркита мина през пожар. Корпусът му е яко опушен, но всичко си бачка, само електрониката понякога се ебава. На две други Спаркита(циркуляр и бормашина) заминаха роторите от пожара, но статорите, които са външни в моя случай, за учудване са в ред.
BlackBox - специалист
mitko64 написа:
Провери и лагерите. При мене блокира заден лагер, разтопи пластмасовата, лагерна втулка и да не казвам какво стържене и искрене беше, помислих че е заминал роторът. Иначе тези Спаркита са много държеливи на нагряване. Същият ъглошлайф, заедно с една дузина други Спаркита мина през пожар. Корпусът му е яко опушен, но всичко си бачка, само електрониката понякога се ебава. На две други Спаркита(циркуляр и бормашина) заминаха роторите от пожара, но статорите, които са външни в моя случай, за учудване са в ред.
Задният лагер стърже малко, но няма луфт кой знае какъв. Предният лагер е здрав. Лагерите в редукторната кутия са здрави.
Вижда се как статорът е разтопен. Може и освен загряване, за това да е виновен лагер, който дава достатъчно луфт, че роторът да върви ексцентрично и да търка статор и от там статорът да се нагрявал.
Ако някой сподели как мога по-лесно да проверя самият ротор за късо съединение между намотките, ще бъда благодарен.
Аз мислих, че със смяна на статора ще се изчерпи проблема.
lov - майстор
Ей ама ти е дебела тиквата и не чуеш. Точно така става белята при тези машинки. Тръгва лагера и на вече задния. От там докато се усетиш и ротора трие по статора. Ма нали сме упорити давай да си досвършим работата. Какво вие като сирена нали не е затегнал, грее като печка ма си имаме ръкавици. И това само ти си мислиш че е от пластмасата я погледни пакета и там е същото.
BlackBox - специалист
lov написа:
Ма нали сме упорити давай да си досвършим работата. Какво вие като сирена нали не е затегнал, грее като печка ма си имаме ръкавици. И това само ти си мислиш че е от пластмасата я погледни пакета и там е същото.
Точно това е, че не е виел като сирена и не е греел като печка. Ако е затегнал, това е станало на момента.
Аз не съм казал, че лагерите са здрави, но те поне са универсални и струват стотинки.
Гледам, че пластмасата е разтопена на намотките статора.
И няма какво да ме упрекваш, това не е моя машинка. Аз имам едно малко флексче 115мм Райдер за 30 кинта ново, колкото да отрежа някаква ламаринка. Принципно с металорежещи инструменти не обичам да се занимавам.
lov - майстор
Мериш роторчетата и ако са здрави се радваш че си късметлия. Дори се съмнявам че ще ти поискат пари за услугата или поне ще е нещо съвсем символично. Сменяш задължително лагерчетата на ротора и гумения маншон от зад.
BlackBox - специалист
lov написа:
Мериш роторчетата и ако са здрави се радваш че си късметлия. Дори се съмнявам че ще ти поискат пари за услугата или поне ще е нещо съвсем символично. Сменяш задължително лагерчетата на ротора и гумения маншон от зад.
Не знам къде предлагат подобна услуга по мерене, което означава че ще трябва сам да си го направя.
Някой правил ли го е, да сподели информация?
А какви са тия роторчета? Нали ротора е един? Лагерите - да, ще ги сменя.

Тема "Помощ за установяване на модели на ъглошлайфи с изтъркан етикет!!!!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: