Писали сме почити заедно. Нема да си стривам мнението доста се потих да сричам над него
Има тема де съм си описал проблемите с един полски акумулатор. "Обслужваем ли е необслужваемия акумулатор".
Разполагам с 2 лидълски и още 2 автоматични зарядни (некакви четайчета) и установих, че "поляка" им се опъна на автоматичните зарядни. Имаше достатъчен капацитет, стартов ток, върти пали по нищо не се разбира, че не е зареден. И ако немаше очо да сигнализира така щех да го возя, доде спре да върти, но очото почерня. Акумулатора необслужваем, но на тапи и гъстотата на електролита го издаде. Та го мериха с товарна вилка, там де продават акумулатори и те се заблудиха и отсякоха очото се е повредило, карай си колата. Но като ги накарах да проверят електролита и 50% заряд, требва да се дозарежда. Стартовия ток премериха 600А, вместо 900 по каталог, ама казват, то по каталога лъжат, да ама гъстотата не лъжеше.
Та за тоя акумулатор автоматичните ми зарядни се оказаха провал. Правих разни експерименти, включително го държах към стабилизиран токоизправител на 14,6 V сумати дни. Качва се напрежението на акумулатора, а гъстотата не. Това се случва с автоматичните зарядни - спират заряда по напрежение, а гъстотата на електролита почити не нараства. Наложи се да ползвам старото, ръчно, сделано в СССР зарядно. Напрежението на заряд уйде към 16V при ток доколко помня 6А при допустим 10А за 100 А часов акумулатор (1/10 от капацитета).
По принцип целата случка с поляка бе на дъртото пежо 305Д, де това му бе 4 акумулатор по спомени. Зарядно за акумулатори бях ползвал когато акумулаторите почваха да сдават. Понеже се бях заблудил от записките си, писах за рекорд 13 г с монтански акумулатор, но се оказа, че не съм си дочел записките, защото за тези години били два еднакви акумулатора. Обаче с поляка проблемите почнаха още в гаранционния му срок.
Има тема де съм си описал проблемите с един полски акумулатор. "Обслужваем ли е необслужваемия акумулатор".
Разполагам с 2 лидълски и още 2 автоматични зарядни (некакви четайчета) и установих, че "поляка" им се опъна на автоматичните зарядни. Имаше достатъчен капацитет, стартов ток, върти пали по нищо не се разбира, че не е зареден. И ако немаше очо да сигнализира така щех да го возя, доде спре да върти, но очото почерня. Акумулатора необслужваем, но на тапи и гъстотата на електролита го издаде. Та го мериха с товарна вилка, там де продават акумулатори и те се заблудиха и отсякоха очото се е повредило, карай си колата. Но като ги накарах да проверят електролита и 50% заряд, требва да се дозарежда. Стартовия ток премериха 600А, вместо 900 по каталог, ама казват, то по каталога лъжат, да ама гъстотата не лъжеше.
Та за тоя акумулатор автоматичните ми зарядни се оказаха провал. Правих разни експерименти, включително го държах към стабилизиран токоизправител на 14,6 V сумати дни. Качва се напрежението на акумулатора, а гъстотата не. Това се случва с автоматичните зарядни - спират заряда по напрежение, а гъстотата на електролита почити не нараства. Наложи се да ползвам старото, ръчно, сделано в СССР зарядно. Напрежението на заряд уйде към 16V при ток доколко помня 6А при допустим 10А за 100 А часов акумулатор (1/10 от капацитета).
По принцип целата случка с поляка бе на дъртото пежо 305Д, де това му бе 4 акумулатор по спомени. Зарядно за акумулатори бях ползвал когато акумулаторите почваха да сдават. Понеже се бях заблудил от записките си, писах за рекорд 13 г с монтански акумулатор, но се оказа, че не съм си дочел записките, защото за тези години били два еднакви акумулатора. Обаче с поляка проблемите почнаха още в гаранционния му срок.