Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
[-X Най- не харесвам хора, които ми обясняват как няма да стане , обаче в този случай ще го направя с цел да спестя разкарване , разход за материали и пр. на автора . Не смятам да отговарям на въпроси от рода: защо , таблици , нютОни :rolleyes: и т.н. темата е направи си сам .
Опитах се да намекна по-горе , че на триосов вал изпълнението на този детайл е мисия невъзможна .
С показания вал на снимките няма да стане исканата огъвка . Размера на вала е поне 50 мм а искания размер е по-малък .
Няма как на вал да се огъне само дъга , точно 180 градуса с този размер . Даже и да се намери 40 или 30 мм вал, пак трябва огъвката да е повече от 180 градуса и после да се напасва с флекс или друго .
Има и друго , колкото по-малък е радиуса на огъване при работа с вал се получава , ще го нарека "насичане" на материала по дължина , което няма да свърши работа в този случай . Има и още един факт , който ще е труден за изпълнение - заваряването на "тапите" към дъгата . Инокса, особенно листовия материал има едно станно поведение при заваряване - усуква се на където си иска .....
Има дебелостенни SS тръби , които биха могли да се обработят на струг до нужния размер , после е лесно.

п.с . каналите на вала се ползват за съвсем друга операция от тази , която се изисква в темата .

Поздрави и успех
имам го същият рунд вал
диаметъра на валците е 50 мм
Няма как да сгъне ламарина с диаметър 42 мм, още повече неръждавейка, която е люта и пружинираща ламарина.
От снимката не става ясно какъв е размера на валците. Лаик съм относно машините за огъване, но ако са 50 мм наистина няма как да се постигне диаметър 42 мм. Относно заваряването нямам притеснения - тапите могат да бъдат от по-дебел материал - да кажем 1 или 1.5 мм. При една фина заварка нещата се получават. Има немалко фирми, които изработват разни съдове и гребки за ХВП, които работят с инокс на тези дебелини и правят такива заварки. Просто удрям на камък с огъването. Иначе имам вече две оферти като при единия вариант е огъване с абкант с повече сгъвки - т.е. вместо дъга ще се получи някакъв многоъгълник с тези размери. При другия огъването на материала е до някаква дъга ок. 100 градуса и след това ръчно доогъване около тръба с диаметър 40 мм. Но и двете са компромисни и не особено добри на вид затова "окнах" тук за помощ.

Иначе благодаря на lov за съдействието и снимките на машината.
от fill » пет дек 09, 2016 4:59 pm
Това нещо се огъва на престилков абкант,но трява да се прави приспособление.Не е чак свръх сложно,но отнема време.Трябва да може на две стъпки да подминеш 180 градуса,без да освобождаваш детайла.Варианта огъване до 100 градуса и доогъване на ръка води до яйцевидна форма,корем,конус и т.н.
Ако до 20.12 не намериш решение,мога да се заиграя.Но до тогава е изключено.
Тука правят всичко от инокс http://istra-luxe.com/bg/#.WErw1pdAbfI
Обади им се.....вероятно твоята поръчка /понеже е малка/ ще се изработи в учебния център от ученици :wink:
Това ако Своге те устройва като дестинация.....мога да съдействам, но едва ли ще те върнат.... :)
Значи отиваш в някой железарски цех и ги кандардисваш временно да заварите една тръба с вътрешният диаметър към ножа :axe: :axe: после вече е лесно :supz: :supz:
Монтажник написа:Значи отиваш в някой железарски цех и ги кандардисваш временно да заварите една тръба с вътрешният диаметър към ножа :axe: :axe: после вече е лесно :supz: :supz:


Абе, като пишете- четете ли после какви сте ги написали?
Кой нормален собственик ще се съгласи да заваряват, пък било то и временно тръби към инструмента ???
После тоя нож трябва да го хвърлиш, освен ако не го искаш със заварена тръба...
Гост написа:
Монтажник написа:Значи отиваш в някой железарски цех и ги кандардисваш временно да заварите една тръба с вътрешният диаметър към ножа :axe: :axe: после вече е лесно :supz: :supz:


Абе, като пишете- четете ли после какви сте ги написали?
Кой нормален собственик ще се съгласи да заваряват, пък било то и временно тръби към инструмента ???
После тоя нож трябва да го хвърлиш, освен ако не го искаш със заварена тръба...


Колега и за малко дете е ясно, че се шегувам, но всъщност ето и доводите ми :weedman:


1.Никога не чета какво съм написал тъй като съм наясно :finga:

2.Не съм твърдял, че собственика трябва да е нормален 8-[

3.Вероятно собственика няма да е в цеха в понеделник сутрин :partyman: ;)

4.Аз искам ножа със заварената тръба - Моля не го хвърляйте!
Успех с кандардисването тогава.
Весела тема :)


Първо да обясня на всички изказали се експерти по металознание че термините - неръждавейка, инокс, медицинска стомана, еделщал, пасламаз, ростфрай не означават различни марки неръждаема стомана, а са навлезли в езика ни като обозначение на неръждевейка. Всеки ги използва как му е кеф, и влага различен смисъл. Включително и алпака съм чувал да се ползва за неръждавейка, ввъпреки че е съвсем друго нещо.
Различните марки неръждавейка се обозначават с комбинация от букви и цифри, показващи основно съдържание на легиращите елементи. Масово се ползват означения по DIN, но има и по БДС.
Ако съм запалил нечие любопитство - гугъл може да му разкрие необятния свят на марките неръждавейка.

Сега моите 5 стотинки по темата.

Безумно е да се търси за този детайл изпълнение от листова ламарина. Безумни са и идеите за изпълнение на ролкова машина или абкант - не че е невъзможно - но на стандартните машини резултатът няма да е нито точен, нито перфектен визуално. Ще се получи нещо една идея по добро от очукана войнишка манерка. От листова ламарина този детайл може да се изготви на преса, като изготвянето на матрица не е финансово изгодно нито за 10, нито за 100, нито за 1 000 броя.


Сега ще се опитам да открия топлата вода.
42мм диаметър е познат у нас като цол и четвърт :)
Има неръждаеми тръби с този диаметър , перфектно полирани и с дебелина на стената 1мм. Ползват се за направата на парапети. Гугъл знае откъде могат да се закупят.

После за изработката - важно е първо да се заварят капачетата и тогава да се пререже тръбата. Ако първо се пререже - материалът малко ще поддаде и ще отвори диаметъра. Заварката трябва се изтърка и полира с подходящите за целта материали. Ако се върти на струг става лесно, без струг е по голяма играчка

С какво да се отреже - ако гоня точност и добър вид аз бих заложил на фреза, с циркулярен диск на главата. Модерна машинка с ЦПУ ( СНС център) също може да се справи перфектно с тази задача.

Ако е фатална разликата от 0,8 мм в проекта и 1мм на тръбата - също е възможно да се намали, но като гледам детайла ми се струва че няма голямо значение и не си заслужава.
MASTER написа:Весела тема :)


Първо да обясня на всички.........

.... няма голямо значение и не си заслужава.

Който може, го може! :supz:
bigdragon написа:

Който може, го може! :supz:


Хвърляйки по един поглед на форума, твърдо се убеждавам, че съм един от малкото хора ( меко казано) които могат нещо.

И то не защото имам високо самочувствие, а защото голяма част и от запитванията които чета, и отговорите им са неадекватни.

Всъщност на мен не ми пречи изобщо да изпия още една бира, вместо да си правя труда да пиша отговори :D
MASTER написа:
bigdragon написа:

Който може, го може! :supz:


Хвърляйки по един поглед на форума, твърдо се убеждавам, че съм един от малкото хора ( меко казано) които могат нещо.

И то не защото имам високо самочувствие, а защото голяма част и от запитванията които чета, и отговорите им са неадекватни.

Всъщност на мен не ми пречи изобщо да изпия още една бира, вместо да си правя труда да пиша отговори :D


Ама въобще нямаш високо самочувствие !
Дано да има някакво покритие.
Биричка можеш да си пийваш без да пишеш- наздраве от мен :partyman: , но пък така няма да си вдигаш самочувствието и да си начесваш егото...
Бъди все така скромен =D>
Много характерно за тоя форум . Питаш за акъл а като ти го дадат -колко си проЗт. Като си такъв многознайко що не си реши проблема сам?
tsenkov написа:Много характерно за тоя форум . Питаш за акъл а като ти го дадат -колко си проЗт. Като си такъв многознайко що не си реши проблема сам?

Много характерно за всички форуми е да пишеш, без да си прочел внимателно кой какво е писал...
Питащия не само, че не се прави на многознайко, а дори благодари на отговорили му.
Дебелината на стената не е проблем. Намираш безцентрови шлайф и кеф ти размер (клас на точност), кеф ти клас на грапавост (полиране). Предлагам безцентрови заради дебелината на стената. Размерът ще бъде с точност до 0,01 мм, а класът на грапавост спокойно ще достигне 0,63 или дори 0,32 по Ra.
Проблемът идва после. По-горе бе споменато за ползване на диск за рязане на фреза. Aз бих избрал фрезова глава. Е те тук вече дебелината на стената ще изиграе мръсен номер. Има начин
за решаване и на този проблем, но като цяло никак няма да ти излезе евтино. Няма да е чак толкова скъпо в сравнение с изработване на щанца за огъване.
Гост написа:..................
Много характерно за всички форуми е да пишеш, без да си прочел внимателно кой какво е писал...
Питащия не само, че не се прави на многознайко, а дори благодари на отговорили му.

Преди да сипеш морални оценки, излез от анонимност, иначе си едно анонимно нищо, притесняващо се от своята идентичност...
bigdragon написа:
Гост написа:..................
Много характерно за всички форуми е да пишеш, без да си прочел внимателно кой какво е писал...
Питащия не само, че не се прави на многознайко, а дори благодари на отговорили му.

Преди да сипеш морални оценки, излез от анонимност, иначе си едно анонимно нищо, притесняващо се от своята идентичност...


Що не си гледаш работата?
Не съм в анонимност.
Никнейма ми е "Гост"
Цък
Каква е разликата дали ще избера никнейм pxv, abv, jcb или някакво друго буквено съчетание?
Още повече е и на кирилица!
М'даа. Проблемът е решен.
Прикачен файл:
Vana1.jpg
Георги М. написа:М'даа. Проблемът е решен.
Прикачен файл:
Vana1.jpg


Браво ! Добре изглежда . Може ли да разкажеш , как стана "нещото"

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Металообработване”