• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
gogo7777 - майстор
Може да се остави 5мм несрязани
kozl - майстор
Въпроса е САМО 5 мм сряз. При запълване с горещ метал и след охлаждането му шината ще се натовари на опън в тази страна. Аз така съм изправял рамка на врата и то само като съм отнемал по около до 2 мм от материала и съм запълвал със заварка. На няколко места докато получа необходимото изправяне. Заварките после ги шлайфах, защото бяха от видимата страна.
В случая аз обаче не съм наясно на къде се е изкривил капака.
Примерно като се гледа от лицевата част на леген ли мяза или на топка :?
Ако погледнато отгоре кривината прилича на топка заварките на шините ще влошат положението.
В тоя ред на мисли дали си заслужава изправянето на капака :? Дори да се подпре с някоя гайка това не е ли достатъчно за случая :?
fill - специалист
На където и да се е изметнал капака,нещата се оправят без рязане.С 3 т крик и няколко трупчета.Ние на село ги изправяме и с инструмент № 8 ,ма в града може да няма такива.
Към дървения философ:Извинявам се.Равнината е една,векторите са четири.Ма кат гледам може да ги докарате и повече.
arxd129 - специалист
Чувствам се в някаква степен виновен, задето се изпокарахте. :sad:
Ако знаех, че е толкоз трудно да се направи капак на шахта - едва ли щях да се захвана!

Всъщност... щях.
Защото, това второ, ходих при едни майстори - дето ми поискаха 140 кинта за направата на някакъв капак. За мен са много тез пари. За вас - незнам.
А първо - били утрепани от работа... чак в края на ноември щяли да имат свободни заварчици и тогава щяли да ми обърнат внимание. А пък аз трябваше, добре-зле, да "затворя", макар и временно, шахтата най-късно до края на октомври.

А проблемът с почти озянения капак възникна заради това, че заварявах /т.е. святках с електродите/ безразборно шината по рифела - както ми бе удобно на ръката. Без да предвидя температурните разширение на шините и рифела. Както и да е: Имам огромна обеца на ухото. :sad: Огромна!
Hoвoceлckи написа:
Аз от картинките даже изобщо не съм сигурен, че виждам изкривяването. Да попитам: в ъгъл "А" ли е повдигнато с толкова (и при настъпване поддава)? ....Пантата в ъгъл "D" също ми се струва с "милимунда" по-висока. Дори и да не е, след срязване и сваляне с "толкова", срещуположния ъгъл ще слезе и легне. Това ако фантазията ми съвпада с действителното изкривяване :-D
Прикачен файл:
капак.jpg
Ами да обясня. Че от снимките наистина не се вижда изкривяването. Което изкривяване наистина съществува - 6-7 мм е.
Обяснявам: Точка А и точка С са легнали добре върху леглото от (забетонирания) винкел. А точките В и D са във въздуха. Толкова са във въздуха, че временно върху леглото, но под капака (в точките В и D), съм поставил сърцевина от електроди 3 мм в т. В и 4 мм в т.D. Заради това подлагане, пантата в ъгъл D е по-висока.

За рамката на капака: Сложил съм рамка от кух профил 20/20/2 не за заздравяване, а за да ми "повдигне" целия капак почти до нивото на горния ръб на леглото му от винкел. Тази рамка я направих преди да започна да разкроявам и да заварявам шината. Едва ли деформацията е възникнала заради тази рамка. Ама знам ли!!

Да се върнем на последователността на заваряване. Това, което разбрах за последователността е.

1. Прикапваме на местата им двете дълги шини;
2. Прикапваме четирите къси шини;
3....
И възникват въпроси:
1. В каква последователност заваряваме шините за рифела?
2. Кога заваряваме шините една за друга (А трябва ли да ги заваряваме една за друга, изобщо)?
3.Трябва ли след след всеки 4-5 сантиметров шев да го чакаме да изстине?
4. Като направя заваръчен шев 4-5 см от лявата страна на шината, веднага ли трябва да направя съседен шев на 6 мм отдясно? Или трябва да чакам "левия" шев да изстине и чак след изстиването на левия шев следва да правя съседния "десен" шев? Или съседни (от двете страни на шината) заварки може да се правят без да се чака изстиване?
5. В местата на "пресичане" на шините трябва ли да им се прави заваряване и за рифела? Или точно в тези места на "пресичане" шините не се заваряват за рифела?
6.Кога следваше да направя "повдигащата" рамка с квадрат 20/20/2?

Бих бил много благодарен, ако споделите опита си.
kozl - майстор
kozl написа:
В случая аз ПАК обаче не съм наясно на къде се е изкривил капака.
Примерно като се гледа от лицевата част на леген ли мяза или на топка :?
Ако погледнато отгоре кривината прилича на топка заварките на шините ще влошат положението.
В тоя ред на мисли дали си заслужава изправянето на капака :? Дори да се подпре с някоя гайка това не е ли достатъчно за случая :?
Обяснението в точки не ми дава отговор, защото през две точки минава и то само една права. През три точки минава и то само една равнина.
Капака вече е загубил равнината и е добил кривина. Ние мое много да си спорим за вектори и равнини, ама ти си ги затрил. Останалото е спор.
По схемата на gogo777 ти е предложил начин, по който да извиеш висящия диагонал на капака. Дали ще изправиш повърхнината в равнина :? , но поне ако уцелиш извивката няма да се клати капака. Аз срамежливо попитах дали няма да се получи желания ефект без да се прерязват целите профили, а само да се отнеме към 5 мм от крайната част противоположна на гофрираната ламарина и да се запълни със заварка.
Що се касае за криковите съвети на fill то с трупчета и крикове съвсем не ми е понятно как се изправя изкривено джелезо, най-малкото щото аз си представям и друго нещо - един слон например, оти къде че го запиняш капандурнико та да го напрегаш с криковете :? Виж големия съветник - варията мое да догоди форма, но пък ще има белези :roll:
Hoвoceлckи - майстор
arxd129 написа:
За рамката на капака: Сложил съм рамка от кух профил 20/20/2 не за заздравяване, а за да ми "повдигне" целия капак почти до нивото на горния ръб на леглото му от винкел.
За "това легло от винкел" питам дали е в една равнина?! Сигурен ли си, проверил ли си? Има, макар и малка, вероятност "то" да е криво.
Вместо електроди би могъл да подложиш малки парченца шина съответно с дебелина 3 и 4 мм, като ги фиксираш с по 2 точки заварка. В крайна сметка самолет няма излта предполагам по този капак :)
arxd129 - специалист
kozl написа:
... обаче не съм наясно на къде се е изкривил капака...
Примерно като се гледа от лицевата част на леген ли мяза или на топка :?
Обяснението в точки не ми дава отговор, защото през две точки минава и то само една права. През три точки минава и то само една равнина.
Обяснявам наново: Точка А и точка С са легнали добре върху леглото от (забетонирания) винкел. А точките В и D са във въздуха. Толкова са във въздуха, че временно върху леглото, но под капака (в точките В и D), съм поставил сърцевина от електроди 3 мм в т. В и 4 мм в т.D. Заради това подлагане, пантата в ъгъл D е по-висока.
И допълвам: Щом точките B и D са във въздуха и в тях съм подложил сърцевина на електрод - означава, че ... е леген. Леген, обърнат с отвора нагоре. Съжалявам, че в предния пост на направих това пояснение.
kozl написа:
По схемата на gogo777 ти е предложил начин, по който да извиеш висящия диагонал на капака. Дали ще изправиш повърхнината в равнина :? , но поне ако уцелиш извивката няма да се клати капака. Аз срамежливо попитах дали няма да се получи желания ефект без да се прерязват целите профили, а само да се отнеме към 5 мм от крайната част противоположна на гофрираната ламарина и да се запълни със заварка.
Разбрах препоръката Ви. Благодаря. Кой диагонал трябва да срязвам в случая ми. Ако срежа стърчащия B-D, ще се получи, нали? Или греша?
Hoвoceлckи написа:
За "това легло от винкел" питам дали е в една равнина?! Сигурен ли си, проверил ли си? Има, макар и малка, вероятност "то" да е криво.
Не съм проверявал специално. Това легло ми го прави професионален заварчик. Доверих му се. Не съм проверявал специално легловата равнина. Идната събота и неделя - ще я проверя. Благодаря Ви за съвета да огледам проблема и в този аспект. Но дори и да има малка кривина и в леглото от винкел - има кривина в капака. И е видима с просто око. Съжалявам, че на снимките не съм "уцелил" ъгъла на снимане така, че да Ви покажа кривината на капака.
kozl - майстор
По пътя на логиката капака трябва да ти се е изкривил като топка, а не като леген. Или може би като захлупен леген :lol:
Немаш ли мастари? Но това какъв леген ти е капака не е толкова вълнуващо щото тебе те дразни туй що се клати. А спрямо рамката надстърча ли щото от снимката не мой се види?
А върте ли го капака без панти и да видиш па така ли клапче или има в луфтовете му промяна :?
Са кое е A, B, C и D като на снимката капака ти се завърте :? Но за да наведеш ъглите В и D в посока към шахтата то на схемата на gogo7777 B и D трябва да са м-у 7 и 8 и 3 и 4.
arxd129 - специалист
kozl написа:
По пътя на логиката капака трябва да ти се е изкривил като топка, а не като леген. Или може би като захлупен леген :lol:
Капакът е изкривен като леген. Не е като захлупен леген.
Моля да ме извините, но по силата на каква логика следва да е захлупен леген. Обяснете, моля.
kozl написа:
А върте ли го капака без панти и да видиш па така ли клапче или има в луфтовете му промяна :?
Въртях го. Клапче!
kozl написа:
Са кое е A, B, C и D като на снимката капака ти се завърте :? Но за да наведеш ъглите В и D в посока към шахтата то на схемата на gogo7777 B и D трябва да са м-у 7 и 8 и 3 и 4.
Да. 7-8 са най близо до т.В. А 3-4 са в ъгъл D.

Да режа ли?
fill - специалист
arxd129 написа:

Да режа ли?
Категорично не.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Тема "Капак на водомерна шахта /и лека кола върху него/." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: