• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Zoro5 - специалист
edemy2001 написа:
...По съвсем груби сметки мощността на пламъка, който използвам е не по-малко от 2,5 - 3,5 киловата.
По-скоро е 25-35 киловата. В 2кг стопен до 750оЦ алуминий, "влизат" 0.6кВтч енергия - всичко останало до 10-15квтч, което изгаряш, е за компенсиране на загубите. 1кг пропан-бутан (около 1.8 литра) при изгаряне теоретично отдава 13.9кВтч. За нафтата дават 11.3квтч/кг (при олиото предполагам е подобно).

Пробвал ли си восъка да го фрезоваш? Идеята е да се получи директно формата от компютър, с рутер например.
edemy2001 - специалист
Zoro5 написа:
...
Пробвал ли си восъка да го фрезоваш? Идеята е да се получи директно формата от компютър, с рутер например.
Шпиндела на тази турбина http://forum.napravisam.bg/viewtopic.ph ... 40#p726249 е стърган на струга, а лопатките са отливани в силиконов калъп и след това с приспособление са "запоени" към шпиндела. Така че до някъде е възможно да се прави восъчния модел с машини. Проблем ще е за тънки детайли, че восъка не е много здрав материал и лесно се чупи. :-D Обикновено когато ще изливам единични детайли със сложна форма правя модела от дърво, гипсокартон, талашит, пластмаси, МДФ и всякакви други лесни за обработка материали, лепя ги едно за друго, пиля, фрезовам, струговам и лея в леярска пръст. А, когато ще се прави дребна серия правя модел по същия начин, отливам от него силиконов калъп и в него отливам восък и след това лея в гипсова форма. В пръстта обикновено стават малко по-груби отливките, а в гипса са доста по-фини. И в двата случая се налага последваща механична обработка на отливките, но в гипса обикновено е минимална.
stan73 - майстор
Благодаря много за инфото ! :)
И на мен ми се наложи да си отлея няколко неща досега, но не бях наясно как се прави, така, че засега чакат. В тубата бях видял как един пич стопява кутийки от бира и безалкохолно и си прави малки кюлчета от които после да си отлее нещо (за пота ползваше стар пожарогасител). Даже почнах и аз да ги събирам, вместо да ги хвърлям... (а ти щом лееш толкова много явно има и откъде да се купи алум.)
По-горе друг колега дава идеята да се ползва идукционен котлон. Мерил съм консумацията на 2 такива - Аляска от Метро (за 120 лева) и Есперанца от Кауфланд (за около 40 лева). И на двата консумацията е около 1750 до 1900 вата. При КПД около 80 до 90 процента (а дано да е и повече) мощността в изхода трабва да е доста повече от 1000 вата.
Относно магнитните свойства на неръждаемите сплави - ако има добавен Хром, без Никел - има магнитни свойства, а сплавта е по-твърда. Ако има добавени и Хром и Никел - няма магнитни свойства (сплавта не я лови магнит и е по-мека).
edemy2001 - специалист
stan73 написа:
Благодаря много за инфото ! :)
И на мен ми се наложи да си отлея няколко неща досега, но не бях наясно как се прави, така, че засега чакат. В тубата бях видял как един пич стопява кутийки от бира и безалкохолно и си прави малки кюлчета от които после да си отлее нещо (за пота ползваше стар пожарогасител). Даже почнах и аз да ги събирам, вместо да ги хвърлям... (а ти щом лееш толкова много явно има и откъде да се купи алум.)...
Алуминий винаги има от къде да се купи. Дори от пунктовете за вторични суровини. Но винаги може да се намери и за без пари. Срещу ПО две бири например, които изпихме с приятел получих от него две спукани алуминиеви джанти, които са доста материал. :partyman: Това с кутийките съм го пробвал. Не е рентабилно. Ако горивото за пещта ти е безплатно горе - долу става. Проблема е, че кутийките са двустранно елоксирани, т.е. имат слой окис още фабрично направен, като стопиш се окислява още. И в крайна сметка изхвърляш около 50% от материала във вид на шлака. Начин да се намалят загубите е предварително да се пресоват кутийките на блокче, но пак не са малки.
Между другото да поясня още нещо - за отливане не всеки алуминий е подходящ. Не е подходящ за леене прокатния алуминий. Това е примерно отпадъци от алуминиева дограма, тънкостенни тръби от мек алуминий. Най-подходящия за леене материал е този, който вече е бил лят - алуминиеви джанти, части от двигатели и др. подобни. Специално за частите от двигатели трябва да се проверяват да не са със съдържание на магнезий. Проверката става със силен оцет. Излъсква се местенце с шкурка и се капва капка оцет. Ако потъмнее в рамките на една минута, значи съдържа голямо количество магнезий и може да се запали стопилката, което е изключително опасно.
stan73 - майстор
Отново много полезно инфо ! :partyman:
А как познаваш, че джантите са ляти, може например да са фрезовани от монолитен блок (по скъпите така ги правят доколкото знам). А ако се случи да са от авиационен алуминии (т.е. с добавен Титан) - пак ли стават за нашите цели ? И дали температурата на топене на тази сплав ще е същата ? Сетих се и за друго - а дали става и стар блок от бензинов трион Хускварна (има вид на ал.) ?
edemy2001 - специалист
stan73 написа:
Отново много полезно инфо ! :partyman:
А как познаваш, че джантите са ляти, може например да са фрезовани от монолитен блок (по скъпите така ги правят доколкото знам). А ако се случи да са от авиационен алуминии (т.е. с добавен Титан) - пак ли стават за нашите цели ? И дали температурата на топене на тази сплав ще е същата ? Сетих се и за друго - а дали става и стар блок от бензинов трион Хускварна (има вид на ал.) ?
Не съм попадал до сега на скъпи джанти. Също и на авиационен алуминий. За последния - ако е бил лят, значи пак ще се лее! :wink: Може и да е по-висока температурата на топене, но ако си лял вече няколко килограма алуминий няма да сгрешиш с момента на леенето. То си личи кога е достатъчно втечнен материала.
За блока - пробвай с оцета въпреки, че не вярвам Хускварна да слагат магнезий в материала. По-скоро би било сплав ЦАМ (цинк алуминий мед). Той реагира също с оцета, но дори на "око" е значително тежък, докато сплавта с магнезий е лека "като перце". Имам един слитък ЦАМ и когато търся добра обработваемост на стуга добавям до към 30% към стопилката от него. Сплавта която се получава има в пъти по-малко шупли и на струга се получава много гладка и блестяща повърхност. За съжаление бързо потъмнява, но ако се търси декоративен ефект може да се лакира.
stan73 - майстор
Чух, че за блоковете им имало специална рецепта, която се пазела в тайна. Освен това трябвало да са и много здрави, та вероятно няма да е ЦАМ. Ще се опитам да се сдобия с такъв блок...
edemy2001 - специалист
ОФТОПИК:
Уважаеми форумци, да ви кажа сбогом! Повече няма да влизам и съответно да пиша в този форум!
stan73 - майстор
Жалко, научихме ценни неща от теб. Да не би някой да те засегна с нещо ?
bigdragon - майстор
stan73 написа:
....... Да не би някой да те засегна с нещо ?
Ха, здрасти!
Прегледай темите от последните три дни....
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Отливане на алуминий" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: