• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
lov - майстор
Та днеска от нямане на работа и провокиран от една друга тема във форума ''какво може да се направи от амортесьор''. Потърсих темата с търсачката и се оказа че и тя не става за чеп че и чичо гошо не помага и може да е изтрита.
Отдавна ме дразнеха едни длъбнатини по ламарината. Нищо че кочината на пролет заминава за моргата ама е таман пък за проби.
Е амортисьорчето е газово от задна врата и отдавна ми се въргаляше из гаража. И за да не скучая докато си тествах печката му извадих стеблото. Две резбички в двата края. На стругчето стръгнах два накрайника и цилиндричния чук. И се получи ето това.
Прикачен файл:
P1010927.JPG
По нашия край му викаме обратен чук.
За гъбки щото и китайците ги продават на дебела цена лека идейна кражбичка на високотехнологично оборудване от руски форум :lol: Дюбели за бетон. И за да има за какво да ги закачам на опашката навих по една нит гайка М8.Гайката се навива директно на пластмасата докато стегне здраво. Каквото надстърчаше се реже с макетния нож. Поради това че ми трябваха с различна форма и понеже са много скъп консуматив :) ги резнах направо с ножицата за ламарина.
И така Колата е освинена яко и аз като Тинки пари на халост не давам :) Реших да се пробвам да тези двете. То не че има други.
Прикачен файл:
P1010919.JPG
Тази е малко по кофти защото на колата се стовари една метална врата която се откъсна от пантите.И боята е леко напукана.
Прикачен файл:
P1010921.JPG
Не съм се занимавал да чистя мястото освен като циганче сопол с ръкава. Горещ силикон какъвто имах зареден в пистолета. Не е от най подходящия за тази работа. Не се сетих да снимам как са залепени гъбките ама в тоя студ мерака да бързам даде предиство. Та малката ямка изкочи от първия път без да се опъва.
Прикачен файл:
P1010922.JPG
Може още един път да се дръпне и ще излезе на нула ама си иска топло помещение щото силикона изтива докато река да залепя.
И втората не се опъна много
Прикачен файл:
P1010924.JPG
но има какво да се желае още. Леко трябва да се изтегли точно зоната на пречупване на ламарината с продълговата гъбка. Но и това им стига ще почакаме да се стопли малко времето.
Но така ми хареса че кат ударих две рИкии тая вечер и се замислих да сменям занаята. :razz: :lol:
kozl - майстор
Браво от баклуци в инструмен се превърнало =D> Днес слушам реклама по радиото за обучение по тоя занаят. Таквоз устройство видях в един занаятчия, ама купежко. Не беше дружелюбен и не издаде с какво лепило лепи, но не успя да се справи с кривината, за която го бяха извикали.
Дали лекува поражения от градушка :?
Andri01 - майстор
И стана с лепен с горещия силикон? Браво! Ще го пробвам номера. Аз имам от времето на соца една полуоска преработена в "обратин чук". Дай малко инфо обаче за тези дюбели-как ги измайстори,че на снимката не се вижда хубаво/ то и аз съм си с 4 очи,ама/ :). Сега май видях-това не са ли вид дюбели за изолации?
lov - майстор
Е няма да си кривя душата че съм открил америка. Една вечер ровене по руските форуми и в тубата и ми се изясниха много неща. :) Те барем не крият много и не придават чалъми. То за някои неща си иска и майсторлък. Говоря за по тежките кривини дето бъркат с дългите щанги от вътре ама ние няма да стигаме чак до там. А и този инструмент си струва пара а и иска много най различни по форма кривундели за да се стигне определено място. И освен бройката си иска да е от яка стомана. Та който се захване си трябва капитоловложение и ръчичка.
Та да започна със силикона. Гледах тестове с различни видове от този който се продава по железариите и такъв продаван уж точно за тази цел. Оказа се че няма разлика единствено този черния има малко по голяма здравина на залепване ама то като не изскочи от първия път може да повториш потретиш докато стане. Не си на норма а и лепилото не струва пара че да се притеснява човек. Тая малката ямка изскочи от втория а на голямата три гъбки на 2 пъти и после още две.
Относно разтворителя дето го ползват за отлепянето на силикона и за предварително обезмасляване на мястото и бил уж специален. Нищо не му е специалното най обикновен изопропилов спирт ама майсторите предпочитат да работят с най обикновен етилов че поне не е отровен и да му дишаш парите е като да си ударил една малка водка :) В тубата имаше тестове с всякакви възможни химикали разтворители и спиртове дето се намират по железариите и кой знае каква разлика няма. Всичките се указаха удачни за тая работа.
Относно гъбките да точно дюбели за изолация за бетон. Само гледай опашката да не е много тънка и кекава и самата пластмаса да е еластична щото съм попадал на едни трошливи дето не ставаха и за по предназначение.
Първоначалния вариант за захващане бяха едни удължени гайки М8. Опашката на дюбела се завива до средата на гайката а оста на чука с резба 8мм си я навиваш на гайката. Но рових по долапите и ми изкочиха тези нит гайки и продължих на татък да го направя както е в оригинала със закачане. И с резбата става но е по пипкаво па и кат ще е гарга да е рошава :) . Даже днеска минах през магазина за крепежите и си купих още такива гайки да има.
И на последния въпрос за лекуването от градушки да точно за това се представя най добре. Както писах по горе едната ямка голямата е от врата. При нея няма спасение щото боята е наранена но ако се прави по който и да е начин без кит няма да мине. А малката е от удар с глава. едно дете на двора се блъсна с колелото там. най обикновенно хлътване без разтягане на ламарината. Те снимките са ми много заблуждаваща но колата е мръсна до безобразие и тези белите черти са от солта и химикалите по пътя. Таман бях се прибрал и врътнал към 500 километра по магистралите. Повече беше бяла от колкото черна както е оригиналната боя.
И последното което е че трябва да се работи в топло помещение едно е че боята да е еластична и да не се пука и същото важи и за силикона. Както правих случая не се залепва добре към ламарината. При отлепването винаги оставаше захванат към дюбела което в клиповете дето гледай е точно обратното. Кат ми остане време мисля да си стъкна и едни клещи за изтегляне. Те са точно за удари от градушки че с тях става по лесно. Правят ги от пистолет за санитарен силикон дето струва 2 лева. Все някой приятел ще почерпи една бира дет съм го спасил да не ходи при тенекеджия :razz:

п.п. Топуза е към 500 и нещо си грама. Заготовката преди да я стържа беше 600 та не съм отнел много стружка. В марковите чукове за тази цел гледам че пишат че били 400 ама каквото толкова няма да ходи зян материала.
caribi - специалист
Моля снимай лепилото :prayer:
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
caribi написа:
Моля снимай лепилото :prayer:
Не го ли прочете?

lov, добре описано, Благодаря!
шоп - майстор
:partyman:
браво!
точно в десятката и в духа на форума!
lov - майстор
caribi написа:
Моля снимай лепилото :prayer:
Най обикновен силикон дето вече го има по всяка железария и книжарница.

https://www.google.bg/search?q=%D0%BF%D ... 36&bih=722

п.п. В неделя тоест утре ще се пробвам на един много крив капак дето го бях отписал щото е доста крив а и преди това е ремонтиран яко с кит. Та ще има още нагледен материал. :)
А докато търсех да покажа силикона ето какви пари търсят за консумативите и инструмента.
http://olx.bg/avtomobili-i-avtochasti/a ... ivi/q-pdr/
http://olx.bg/ad/pdr-glue-tabs-gabki-ID ... 6;promoted
http://olx.bg/ad/pdr-pdr-pinove-5-br-v- ... c480f520f6
http://olx.bg/ad/pdr-pdr-pinove-5-br-v- ... c480f520f6
Държа да спомена че това не е реклама и няма нищо общо с никоя от показаните обяви.
Последна промяна от lov на съб яну 23, 2016 4:46 pm, променено общо 1 път.
caribi - специалист
n_a написа:
caribi написа:
Моля снимай лепилото :prayer:
Не го ли прочете?

lov, добре описано, Благодаря!

Прочетох го :snakeman: :razz:

Сега виждам че има обяснение от LOV с линкове и т.н. , получило се е недоразумение от моя страна.
Последна промяна от caribi на съб яну 23, 2016 6:15 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2

Тема "Изправяне на тенекета с лепило или както модерно му викат PDR" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: