Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
stan73 написа:
Относно качествени ръждопреубразуватели (стана на въпрос по-горе) и борба с ръждата преди няколко години бистрихме въпросът във форума на Москвич Клуб България, та в известен смисъл ще се самоцитирам - има рецепта за качествен ръждопреубразувател на един култов руснак:

"
Неактивен stan2140d
Потребител
***
Дата на регистрация: Мар 2006
Публикации: 226

Re: Антикорозия
« Отговор #24 -: 01 Април 2013, 16:27 »
И аз преди имах проблеми със ръждясването (една, две или най-много три години след обработката и избиваше ръжда (става въпрос за Варна - влажно/солен въздух). Научих едва преди няколко дни с много четене и голяма доза късмет, че на практика не сме правили каквото трябва главно по инфото на един гениален руснак фен и химик.
Инфото е синтезирано от мен и е към всички, дано да Ви помогне (постнах го и в страница ни и във "фейса")

Правилната антикорозионна обработка трябва да представлява следното:
1. Почистване локално на корозиралото място с телена четка или ламелна шкурка с машина или поне на ръка (телената четка повече замазва)
2. Обработка с ръждопреубразувател (по-долу ще публикувам и рецептата за качествен ръждопреубразувател на ценният руснак)
3. След 24 часа - измиване на обработеното място с вода
4. Подсушаване
5. Обезмасляване
6. Грундиране с двукомпонентен реактивен грунд (в краен случай може и с двукомпонентен епоксиден грунд)
7. Боядисване поне 4 "ръце", като даже и сребърният феролит е доста добро и достъпно решение.

Ето и рецептата за качествен ръждопреубразувател на гениалният руски химик и фен:
Простой, но эффективный рецкпт преобразователя ржавчины:
1. Ортофосфорная кислота H3PO4 - не более 24% от массы всего раствора
2. Вода дистилированая H2О - 25-26%
3. Бутиловый спирт (н-бутанол) C4H9OH - 25%
4. Этано́л (эти́ловый спирт) C2H5OH или CH3-CH2-OH - 25%
после применения желательно смыть

етанолът в рецептата можел да се замени с изопропанол


П.П. Материалите от които синтезирах инфото са от форума на Офроуд България и от натрупани те от мен данни и опит и от други места.

П.П.2. В следващият ми пост има известна актуализация в технологията, съгласно новопостъпилите (вчера) данни - оставям и този пост за всеки случай
« Последна редакция: 13 Април 2013, 01:49 от Guest »"

и

"stan2140d
Потребител
***
Дата на регистрация: Мар 2006
Публикации: 226

Re: Антикорозия
« Отговор #27 -: 13 Април 2013, 01:43 »
Рецептата, която дадох в предният си пост за ръждоперубразувател на култовият руснак е добра.
А вчера разпитах една мацка, която се занимава с бои и антикорозионна обработка към 20 години вече, та тя ми каза, че истината според нея е следната (и ще допълня малко с натрупаните досега от мен данни и опит) :

Правилната антикорозионна обработка трябва да представлява следното:
1. Почистване локално на корозиралото място с телена четка или ламелна шкурка с машина или поне на ръка (телената четка повече замазва)
2. Обработка с ръждопреубразувател (по-горе публикувах и рецептата за качествен ръждопреубразувател на ценният руснак)
3. След 24 часа - измиване на обработеното място с вода
4. Подсушаване
5. Обезмасляване
6. Грундиране с двукомпонентен "Уош Прайм" (прайм=грунд) - та той реагирал химически с желязото и се захващал стабилно за него, но върху него боя не хващала и задължително трябвало да се грундира върху него с някой от изброените по-долу грундове
7. Грундиране с двукомпонентен епоксиден грунд, или двукомпонентен акрилен грунд или еднокомпонентен алкиден грунд - съответно се използва грунд с основа, като на боята, която мислим да положим по-късно (мацката не е чувала за двукомпонентен реактивен грунд - та май това засега отпада)
8. Боядисване поне 4 "ръце", съответно с боя с основа като предходният грунд - тя препоръчва двукомпонентни акрилни грундове и бои след уош прайма (а изпитано от мен в случай, че решите да минете "тънко" - най-евтини се оказват грундовете и автоемайл лаковете на алкидна основа -> една "ръка" грунд, две "ръце" сребърен феролит (доста бавно съхне, но си заслужава) и накрая 2 или 3 "ръце" алкиден автоемайл лак с нужният цвят - преди бях ползвал "Алкидем" на "Боди")
П.П. Мацката каза, че никой от много години насам не ползва за фабричното боядисване на колите материали на алкидна основа."

А нещата са публикувани в тази тема:
http://www.moskvich-bg.org/forum/index. ... 5#msg64527
nikolson - майстор
Лесно се намират и съставките, на достъпна цена.
Прикачен файл:
алкохол бутил.PNG
алкохол бутил.PNG (49.45 KиБ) Видяна 7948 пъти
Прикачен файл:
киселина.PNG
киселина.PNG (37.35 KиБ) Видяна 7948 пъти
Етанол (етилов спирт) в аптеките. 6-7 лева/л. Дестилирана вода-също.
stan73 - майстор
Химикалите за района на Варна вероятно ще могат да се намерят в склада на "Марвин" (в Западна Промишлена Зона). Купувал съм от там Етилов спирт за около 4 лв бутилката...
VLADO66 - майстор
Ето още един вариант върху който имам лични наблюдения за 4-5 години-стоманен резервоар пълнещ се непрекъснато с подпочвена вода.Нямаше никакво избиване на ръжда. http://napravisam.net/?p=11575
nikolson - майстор
Да, Zinga е един от начините и вай единственото "истинско" студено поцинковане, затова давам и таблицата за експлоатационната трайност.
Прикачен файл:
zinga.PNG

Горещото поцинковане е също отличен начин. Иван (ZEDICUS) беше поцинковал нещо. Цената беше 950лв/т, т.е 1лв/кг поцинкован детайл. Проверих в Ямбол, цената е същата. Явно има формиран пазар за тази дейност.
Ние споделяме "рецепти" за ръждопреобразувател направи си сам за малки количества, за домашна употреба.
lov - майстор
Накарахте ме да се поровя по руските сайтове у за разлика от нашите там е пълно със всевъзможни рецепти.
Те това са линкове които според моя преценка си заслужават да се разгледат. Първият съдържа също доста препратки по темата.

http://www.findpatent.ru/patent/214/2144933.html

http://www.idea-master.ru/o-borbe-s-rja ... chinu.html

http://www.ntpo.com/patents_building_ma ... _789.shtml
VLADO66 - майстор
Имайте впредвид че някои съединения които ги четете по руските сайтове са забранени в ЕС и е невъзможво да ги купите легално,други пък са силноотровни/те и първите са забранени заради това/.
nikolson - майстор
Въпросната рецепта е копирана от друг форум.

Вълшебната смес се прави от солна киселина, вода и уротропин. Количеството на уротропина не е критично - примерно 10..20 грама на литър разтвор е добре. Количеството на водата зависи от това колко бързо искаме да действа разтвора. Колкото повече вода, толкова по-бавно дайства.
Как се прилага разтвора:
Метод1: Просто потапяме ръждивото желязо в разтвора и чакаме. Ръждата пада и се разтваря, а разтвора става жълто-кафяв. В този случай може да се работи с по-разредени разтвори, защото можем да почакаме: примерно 2 части вода на 1 част киселина.
Метод2: Ако желязото е голямо, а ръждата не много дебела - хващаме четка и намазваме повърхността с разтвора - тънките слоеве ръжда просто се измива под четката, за останалото ще трябва да почакаме 20..30 минути. В този случай е добре да се работи с по-концентриран разтвор.
Метод3: Ако предмета е голям, а ръждата дебела, тънкият слой разтвор не може да разтвори цялото количество ръжда. В такива случаи аз правя следното - намазвам предмета с четка и след това, върху мократа повържност нареждам слой от 2..3 салфетки или тоалетна хартия. След това обилно намокрям салфетките с разтвор и оставям да действа до разтваряне на ръждата. Ако е концентриран разтвора, 20..30 минути са достатъчни.
Последваща обработка: След почистването на ръждата, измивам предмета обилно със студена вода и след това го напръсквам със концентриран разтвор на сода бикарбонат. Содата неутрализира киселината попаднала в разни процепи и пори по предмета и забавя ново ръждясване. Ако предмета не може да се измие обилно (примерно заради габаритите), тогава направо може да се намаже/напръска с разтвор на сода, докато спре да се пени и след това леко да се изплакне със студена вода и да се подсуши.

След тази обработка, предмета трябва да се предпази от корозия възможно по-бързо. Примерно да се грундира (и боядиса), или да се намаже с машинно масло, грес или др.под.

Техника на безопасност:

1. Винаги сипвайте КИСЕЛИНАТА ВЪВ ВОДА, а не вода в киселината.
2. Работете с ръкавици, предпазни очила и стари дрехи! Солната киселина не е отровна, но когато е концентрирана е разяждаща.
3. Както казах, солната киселина не е отровна и затова може да се изхвърля в канала, добре разредена с вода. А ако я неутрализирате със сода бикарбонат - продуктите са готварска сол и вода.
3. Работете на проветриво място или най-добре на открито - от солната киселина се отделя хлороводород, който дразни дихателните пътища.
4. При попадане на киселина на кожата ви - промийте мястото с много вода, разтвор на сода бикарбонат и накрая със сапун. При попадане в очите - продължително промиване с вода на чешмата и веднага на лекар за преглед.
hidrazin - майстор
VLADO66 написа:
Имайте впредвид че някои съединения които ги четете по руските сайтове са забранени в ЕС и е невъзможво да ги купите легално,други пък са силноотровни/те и първите са забранени заради това/.
И кои по-точно? Питам просто така, от интерес.
:partyman:
VLADO66 - майстор
hidrazin написа:
VLADO66 написа:
Имайте впредвид че някои съединения които ги четете по руските сайтове са забранени в ЕС и е невъзможво да ги купите легално,други пък са силноотровни/те и първите са забранени заради това/.
И кои по-точно? Питам просто така, от интерес.
:partyman:
В случая няма, но съм чел някои рецепти за растителна защита по тамошните форуми.

Тема "борба с ръждата (от stan73)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: