Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
nikolson - майстор
Замисляш ли се, че по-сериозна (механична и химична) намеса може да промени чувствителни размери. Според мене пипай само там, където има боя. Имам и едни съмнения, че фосфатираните на повърхности имат по-високо сцепление.
Колкото до последната снимка, това ми прилича на ново.
Фитилчо - майстор
Именно заради тези чувствителни размери питах и не искам да пробвам онова със солната киселина. Ортофосфорната не зная как ще подейства.
Ще пробвам начално със газ и нафта да видим.
За химично киселинно третираните повърхности си прав, тях трябва да ги полира после, и като цяло не мисля да ги кисна, но примерно патронника има ужасна нужда от това и челюстите му. След това се сатинира на скоч брайт.
Боята ще я сваля с терминатора на Боди.
Това няма как да е ново, след като е произведено в късните години на 50-те :-D
lov - майстор
Ми те валовете и универсала най добре ще се полират така както са на място като се въртят от неговото задвижване.. Най много двата вала да свалиш за да не ти пречат на боядисването. Зад зъбния гребен нямаш работа та и той не се налага да се сваля. След като го обезмаслиш и облепиш с тиксо лекичко с четката малко гресчица на проблемните места и толкова.
Универсала за да се почисти хубаво си иска разглабяне но то си е нормално дори и без да е реставрация и като държиш толкова на външния вид може да му се пусне една стружка и после яко полиране. Останалото наколко дена по за 2-3 часа работа и си готов. Машинката си е що годе добър външен вид. А тъкмо като я смажеш и почистих добре ще можеш да я подкара и да видиш дали няма скрито проблеми като лагери и втулки някъде. Щото ако се наложи да бъркаш по на дълбоко както си я боядисал ще сереш на убавата работа.
Почни я и ще разбереш чак тогава за какво имам на предвид. Това че ще свалиш някоя нониусна скала става ама по на вътре не тръгвай не си заслужава играта а и можеш да береш ядове.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Фитилчо написа:
Именно заради .....
Само гас и мас и търкане! Има си начини корпусът да стане като нов без разглабяне - маскираш нещата дето няма да боядисваш и яко шкурка, обезмасляване, гунд и боя. Не разглобявай, че с ползването всяко нещенце си е направило удобното и ще се видиш в чудо
Фитилчо - майстор
Отзад валове няма да вадя, но паралелите ще ги сваля, те са със фиксиращи щифтове, няма къде да идат!универсала ще се полира, то е ясно :wink:
Та така, скоростната кутия няма да разглобявам
lov - майстор
Да отзад валове няма. А паралелите можеш да ги свалиш само с флекса щото резака не може да реже чугун. :)
Ако на гребена викаш паралели там най малко имаш работа да пипаш.
Фитилчо - майстор
Напред си с материала, но ... не внимаваш в картината.
Паралелите са елктро закалени, за разлика от супорта.
Мойте са на болтове и се махат :wink: щото инглишмена за разлика от рушняка е терикат по целата глава :lol:
Като се износят, можеш да си ги смениш, вместо да хвърлиш целия супорт с паралелите :-D
Разгледай внимателно шпилките и гайките се виждат под паралелите.
http://www.lathes.co.uk/raglan/

Между другото през 71ва тези стругове са спрени от производство, защото са били твърде скъпи за направа. Купени са от конкуренцията и са ликвидирани в последствие- Mayford, Nottingam
lov - майстор
Чак сега ги видях. Ама там нямаш работа за нищо на света да пипаш ако не искаш окончателно да сереш на него. Разглобиш ли направо да хваща посоката към вторични суровини.
Тази сглобка след като се направи цялото тяло се фрезова и шлайфа на място. И след това че даже се чака и то доста време за да улегнат напреженията и ръчно се шабероват неравностите. Па у нас вече майсторите дето могат да го направят това нещо измряха.
Е може да се окажеш скрит талант :lol:
Фитилчо - майстор
Ще те послущам.
Все пак, само да поясня, че самите паралели имат фиксиращи щифтове.

НО НЯМА ДА ПИПАМ ТАМ ЗА НИЩО НА СВЕТА :-$ :2thumbs:
Те се облепват много лесно за да се боядиса базата, така, че не е проблем изобщо.
:wink:
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Сега да кажа за облепването и боядисването. На фините места можеш а си поиграеш с четчицата с грес и/или парафин (не течен) да маскираш. Естествено по тези места боя няма да хване, след изсъхване се отстранява лесно, пък и на никоя машина не е навредило грес и парафин

Тема "борба с ръждата (от stan73)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: