• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
koveslav - майстор
arxd129 написа:
Да, има значение последователноста на стиковане и заваряване. Пусни една хубава снимка да видя какво толкова си окепазил за да ти помогна ако успея. Всичко се оправя.....железо е все пак.
Ами... срам-несрам... Ясно е, че съм пишман-заварчик. :? За мое голямо съжаление.
Ето няколко снимки. Сега - като ги гледам - не съм успял с фотоапарата да намеря подходящ ъгъл на снимане, за да покажа притеснителната за мен /самопоявила се от нескопосаното заваряване/ кривина от около 5-6, а може би и 7 милиметра.
Прикачен файл:
555.jpg
Ами ... клапче капака по единия диагонал. Изметнат е.

Какво съм оплескал в процеса на заваряването. Бихте ли споделили в каква последователност следваше да прикапвам и да заварявам шините. Благодаря.
Гледайки снимката горе вдясно,виждам че си заварявал много неравномерно по конструкцията.В долната страна си опитал почти по цялата дължина на рамката да правиш някаква заварка,което поне според наггряването трябва да е "опънало" почти като цял шев и е достатъчно условие да ти изметне частично в тази зона.
Поне според моя опит,преди да започнеш да заваряваш,трябва геометрично да ориентираш и само с точковане да спънеш стабилно цялата конструкция и всеки неин детайл.Чак след това започваш същинското заваряване,като е добре и да се изчаква да изстине предишния шев и тогава на равноотдалечени разстояния правиш следващия.Или пък заваряваш в различни зони,отдалечени една от друга.Идеята ми е да нямаш в една малка зона няколко едновременно изстиващи и съответно опъващи шева,а и да не прегряваш локално материала.
Hoвoceлckи - майстор
Точно пантите. Трябва преди заваряването им срещуположната им страна да лежи плътно. При едната панта ще имаш леко повдигане, но то ще бъде фиксирано при заваряването й.
Отделно: дали рамката е в една правилна равнина? Дали при нея нямаш мръдване?
fill - специалист
koveslav написа:
arxd129 написа:
Да, има значение последователноста на стиковане и заваряване. Пусни една хубава снимка да видя какво толкова си окепазил за да ти помогна ако успея. Всичко се оправя.....железо е все пак.
Ами... срам-несрам... Ясно е, че съм пишман-заварчик. :? За мое голямо съжаление.
Ето няколко снимки. Сега - като ги гледам - не съм успял с фотоапарата да намеря подходящ ъгъл на снимане, за да покажа притеснителната за мен /самопоявила се от нескопосаното заваряване/ кривина от около 5-6, а може би и 7 милиметра.
Прикачен файл:
555.jpg
Ами ... клапче капака по единия диагонал. Изметнат е.

Какво съм оплескал в процеса на заваряването. Бихте ли споделили в каква последователност следваше да прикапвам и да заварявам шините. Благодаря.
Гледайки снимката горе вдясно,виждам че си заварявал много неравномерно по конструкцията.В долната страна си опитал почти по цялата дължина на рамката да правиш някаква заварка,което поне според наггряването трябва да е "опънало" почти като цял шев и е достатъчно условие да ти изметне частично в тази зона.
Поне според моя опит,преди да започнеш да заваряваш,трябва геометрично да ориентираш и само с точковане да спънеш стабилно цялата конструкция и всеки неин детайл.Чак след това започваш същинското заваряване,като е добре и да се изчаква да изстине предишния шев и тогава на равноотдалечени разстояния правиш следващия.Или пък заваряваш в различни зони,отдалечени една от друга.Идеята ми е да нямаш в една малка зона няколко едновременно изстиващи и съответно опъващи шева,а и да не прегряваш локално материала.

Е,,точно тва ме hidrазни в тоя форум.Изказва се koveslav правилно.Безразборно заваряване....После Новоселски ни облъчва с компетентност...Някъде споменах за вектор...
gogo7777 - майстор
Гледам не си ме послушал и си сложил шина и по краищата....няма лошо, но изпълнението е лошо, Ковеслав ти е обяснил накратко грешките :wink: . Заварявал си прекъснатият шев шахматно, което е грешно /сега капака е "вдървен" от заварка и няма динамика/. Все пак има лек......
На картинката съм ти отбелязал 8-те точки където да срежеш шината /с 2,5мм диск примерно/ и да завариш отново прорезите. Условно там където "куца" капака, там съм белязал. Следвай поредноста на заваряване. Първо режеш после заваряваш. Викни някой заврчик да свърши тая работа, защото като гледам ти не се справяш, а тия заварки трябва да се изпълнят "от раз". :wink: Пантите може да не ги режеш сега, ще прецениш това после.....
Прикачен файл:
555.jpg
555.jpg (26.83 KиБ) Видяна 980 пъти
Hoвoceлckи - майстор
arxd129 написа:
кривина от около 5-6, а може би и 7 милиметра.
За толкова все ми се струва, че не си заслужава операцията :? Аз от картинките даже изобщо не съм сигурен, че виждам изкривяването. Да попитам: в ъгъл "А" ли е повдигнато с толкова (и при настъпване поддава)? Ако (случайно) - да, що не навариш отдолу 5-6-7 мм (да стъпва като на токче) и да забравиш за проблема. Пантата в ъгъл "D" също ми се струва с "милимунда" по-висока. Дори и да не е, след срязване и сваляне с "толкова", срещуположния ъгъл ще слезе и легне. Това ако фантазията ми съвпада с действителното изкривяване :-D
Прикачен файл:
капак.jpg
fill - специалист
Ей тва са спИциалисти...първо ти обясняват как да се наакаш,после как да се наакаш още повече...
Пак да питам спИциалистите...Оти толкоз заварка,нали требе динамика...
Изкривихте капака в четирите равнини,а сега давате решения само за двете.Третата,компромис с пантите.А четвъртата...
Djack - специалист
Според мен, както ти е готово всичко, затваряй капака, бележи с тебешира там където ляга плътно, после отваряй, подлагай нещо на тебешира, стъпвай на високата страна от горе и ако устискат заварките, всичко ще се налади! ;) :partyman:
Гост - специалист
Верно, друго си е да си спЕцЕалист... :lol:
fill написа:
Изкривихте капака в четирите равнини
Къде ги намери толкоз равнини ???
А пък това, направо ме уби:
fill написа:
нали требе динамика...
Защо требе тая динамика в една напълно статична конструкция на някакъв прост капак за шахта? Е това не можах да разбера.
fill - специалист
Гост написа:
Верно, друго си е да си спЕцЕалист... :lol:
fill написа:
Изкривихте капака в четирите равнини
Къде ги намери толкоз равнини ???
А пък това, направо ме уби:
fill написа:
нали требе динамика...
Защо требе тая динамика в една напълно статична конструкция на някакъв прост капак за шахта? Е това не можах да разбера.
Другарю гостенин,не е лошо да попрочетеш темата...А за статична и динамична конструкция ич не отваряй дума,"и кола върху нея" е достатъчна динамика...
p.v.x - майстор
Всеки един метален(стоманен) детайл(конструкция) , подложен на натоварване , и с изискване да възвърне първоначалната си форма , се приема , че е динамичен(на) детайл(конструкция).
Стоманените мостове , са пример за такава конструкция.

Какво ли щеше да бъде , ако трябваше да се прави капак на подводница. :-D
Щяхте да се изядете живи. :lol: :lol:

пп.Това са мои съждения.
Може и да не съм прав.

:rock:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Тема "Капак на водомерна шахта /и лека кола върху него/." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: