arxd129 написа:Гледайки снимката горе вдясно,виждам че си заварявал много неравномерно по конструкцията.В долната страна си опитал почти по цялата дължина на рамката да правиш някаква заварка,което поне според наггряването трябва да е "опънало" почти като цял шев и е достатъчно условие да ти изметне частично в тази зона.Да, има значение последователноста на стиковане и заваряване. Пусни една хубава снимка да видя какво толкова си окепазил за да ти помогна ако успея. Всичко се оправя.....железо е все пак.Ами... срам-несрам... Ясно е, че съм пишман-заварчик. За мое голямо съжаление.
Ето няколко снимки. Сега - като ги гледам - не съм успял с фотоапарата да намеря подходящ ъгъл на снимане, за да покажа притеснителната за мен /самопоявила се от нескопосаното заваряване/ кривина от около 5-6, а може би и 7 милиметра.Ами ... клапче капака по единия диагонал. Изметнат е.Прикачен файл:555.jpg
Какво съм оплескал в процеса на заваряването. Бихте ли споделили в каква последователност следваше да прикапвам и да заварявам шините. Благодаря.
Поне според моя опит,преди да започнеш да заваряваш,трябва геометрично да ориентираш и само с точковане да спънеш стабилно цялата конструкция и всеки неин детайл.Чак след това започваш същинското заваряване,като е добре и да се изчаква да изстине предишния шев и тогава на равноотдалечени разстояния правиш следващия.Или пък заваряваш в различни зони,отдалечени една от друга.Идеята ми е да нямаш в една малка зона няколко едновременно изстиващи и съответно опъващи шева,а и да не прегряваш локално материала.