• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
fill - специалист
fill написа:
arxd129 написа:

Да режа ли?
Категорично не.
Ще се обоснова.
Когато си постигнал някакво изкривяване,трябва да му противодействаш със същите сили.След като не си го постигнал с рязане,няма как да му противодействаш с такова.Тоест,след като ти го е "дръпнала заварката" трябва да я бутнеш...
Тва е кат да направиш окръжност от малки прави участъци и да очакваш да не друса при търкаляне
Hoвoceлckи - майстор
Фил, прояви разум. Това определено не е твоето поприще. Това, че си заварявал, че можеш да съобразиш и предотвратиш (д)ефекта от "дърпането" на заварката, не ми звучи като основание да те приема за голям специалист в металните конструкции. Всяко нещо може да бъде направено по много начини. Тук говорим за един елементарен капак. Ти по-назад ни убеждаваше, че по нашите начини няма да има и минимална товароносимост. Сега се хвана за допуснато дръпване. Аз даже бях обяснявал доста обстойно в един пост как да се внимава с това, но като теб го "изпуснах" при изпращането и ме домързя да го пиша отново.
Останах с впечатлението, че си вещ в летенето, самолетите ... Подкарай някаква тема в тази област. Аз ще съм от първите наблюдаващи с интерес!
fill - специалист
Ми да взема да продам цеха си за метални конструкции и да ида в манастир...Щом ти го казваш,трябва да е истина.
Нямам желание да се дърлям с никого.Не се имам за специалист по метални конструкции.Не съм инженер.Просто се дразня от менторския тон на някои съветващи.От собствен опит знам,че 15 минути мислене спестяват дни безсмислен труд.
През ръцете ми са минали хиляди тонове железа,все трябва да съм понаучил нещо.Иначе пазара отдавна да ме беше изхвърлил.
Летенето ми е просто хоби.Но и при него трябва да си наясно с "дърпането",щото постоянно дърпа към земята.
kozl - майстор
arxd129 написа:
Да режа ли?
Не знам какво стана, но явно нещо съм сгафил с телефона и отговорът ми от вчера е пропаднал някъде....
Ако имаш крикове и място където да запънеш капака пробвай с тях. Аз крикове имам, но изобщо не се сещам къде бих могъл да го запъна капака, за да го напрягам с крикове. И така идеята на fill аз лично нямам условия как да я приложа.
За това предлагам да решеш малко и не повече от 5 мм и почни в единия край. Срязаното запълваш със заварка. Горещия метал като изстине се свива и ще натовари зоната в заварката с опънни напрежения, които в сечението се явяват от долната страна на шината, спрямо нейната ориентация към рифеловата ламарина. Тези опънни напрежения ще се стремят да изкривят шината като лък със стрелата нагоре. Шината пък ще предаде огъването към ламарината и така. След като завариш срезовете побвай капака и проследи подобрението. Никой не може да ти каже с точност кое колко ще се изкриви. Това се постига с итерации. Дори и с крикове. Напрягаш, проверяваш и пак така докато добиеш желан резултат. Значи целта е да не го "предобриш", че после ще трябва да се чудиш как да връщаш на задна. За това предлагам да почнеш с малки срезове и ако е необходимо после да добавяш още. Аз примерно така изправих рамка на гаражна врата. Рамката е от два заварени винкела 50 мм в квадратно сечение. Изпилих към 2-3 мм от метала на винкела. примерно ако страната на рамката е като лък, пилих от другата страна на кордата и там заварка. И така няколко пъти и на места по преценка на око и рамката я изправих те така без крик или вария.
По принцип, когато си заварявал шината към ламарината, ламарината се огъва като легена с дъното нагоре, а шината обратно. Двата елемента си противодействат, но все пак ламарината се е оказала по-еластичния елемент и е приела формата на огънатите профили заварени към нея. Когато заваряваш тънка ламарина към корава рамка, резултата е къдрава ламарина.
fill - специалист
[quote="kozl"
По принцип, когато си заварявал шината към ламарината, ламарината се огъва като легена с дъното нагоре, а шината обратно. Двата елемента си противодействат, но все пак ламарината се е оказала по-еластичния елемент и е приела формата на огънатите профили заварени към нея. Когато заваряваш тънка ламарина към корава рамка, резултата е къдрава ламарина.[/quote]

Ся,по твоята логика,вратите които правя от 1,2 ламарина трябва да са къдрави...Ама не са.Даже не ги и китвам,щото не стават за прахово.Още Koveslav ви обясни къде е грешката,ама продължавате да търсите под вола теле.Безразборното заваряване е причината,а безхаберните ви съвети и липсата на опит от заварчика са условието за да се получи крива конструкция.

Конструкцията на тази кула https://www.google.bg/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8 е осмоъгълна пирамида от HEA 200 .Тежи близо шест тона и е монтирана точно за една машиносмяна на крана
gogo7777 - майстор
Ще се обоснова.
Когато си постигнал някакво изкривяване,трябва да му противодействаш със същите сили.След като не си го постигнал с рязане,няма как да му противодействаш с такова.Тоест,след като ти го е "дръпнала заварката" трябва да я бутнеш...
И кво предлагаш.... да прави нови по-големи катети ли? С крикове нищо няма да постигне освен ако не отгрее целия капак след това. Окантяването с шина на капака е голямата глупост, защото не е направено както трябва.....т.е. без последователност.
Рязането, което предложих освобождава напрежения след което се прилагат нови посредством заваряване на ВЕЧЕ СТУДЕНИЯТ ДЕТАЙЛ. Вектори....нали това подхвърли....ами ето ти вектори на прилагане на напрежения. Иначе да беше писал преди това да започне стиковането и заваряването от вътре на вън.
Чираче - майстор
fill написа:
Ми да взема да продам цеха си за метални конструкции и да ида в манастир....Не съм инженер.Просто се дразня от менторския тон на някои съветващи.През ръцете ми са минали хиляди тонове железа,все трябва да съм понаучил нещо.Иначе пазара отдавна да ме беше изхвърлил.
.
Продавай....
Като не си инженер, трай си там в ъгъла.....
Менторския тон има своите съображения....
Хилядите тонове желязо не е критерий за познания.....
Чудя се как още не си изхвърлен от пазара...

Иначе, като инструктор по летене ставаш. Там не се иска много акъл....
p.v.x - майстор
Тъй , тъй.
Виж аз като не съм инженер , как си трая. :lol: :lol:

пп.Добре , че не съм гледал как става.
Щото само толкова ми трябва , плюс обяснение.

:rock:
Чираче - майстор
p.v.x написа:
Тъй , тъй.
Виж аз като не съм инженер как си трая. :lol: :lol:



:rock:
И добре правиш. Когато нямаш нужните познания, най-добре е да си траеш.
fill - специалист
[quote="gogo7777"
И кво предлагаш.... да прави нови по-големи катети ли? .[/quote]

Ти някъде да чу от мен за последваща заварка.Това,че осъзнаваш изкривяването и го отдаваш на заварката,говори красноречиво за твоята компетентност.Защо говориш за катет,като не знаеш що е хипотенуза...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Тема "Капак на водомерна шахта /и лека кола върху него/." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: