Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
koveslav - майстор
За да се справи автора с такава задача,трябва да има понятие от терминологията "сглобка с гарантирана стегнатост","сглобка с гарантирана хлабина","ходова сглобка" и т.н..В зависимост от диаметъра на детайлите и желания вид сглобка се подбират по таблици и препоръчителните допуски на "вала" и на "отвора"(това са условни понятия),но и за да е ходова има изисквания и за грапавост и за вид на материалите които ще работят (плъзгат).Не можеш просто да плъзгаш един върху друг два детайла от неизвестни стомани и да очакваш на късмет те да не задират,да не повлича материал и т.н. Най-малкото,за да се използват еднородни материали при плъзгане,те трябва да имат определена разлика в твърдостите си и трябва да се спазват определени условия на мазане. Освен това 150мм линейна дължина на аксиално лагеруваща втулка изисква тотална праволинейност на направляващата по която ще се плъзга.При малки работни хлабини "втулката" ще затяга дори и само при няколко стотни отклонение от праволинейността на "тръбата".За да се избегне това,ако плъзгащия детайл се конструира правилно,той би трябвало да се направи с триещи работни повърхнини с необходимата дължина(в зависимост от желаната товароносимост) само в двата края на отвора му,а вътре между работните повърхнини диаметъра трябва да се освободи и да не контактува с направляващата. Единствения друг възможен вариант за нормална работа на такава сглобка е оставяне на огромна хлабина-за такъв диаметър наистина поне една десета и резултата по отношение на точността на работа на машината ще е плачевен.
ПП Ако въобще е машина,де.Човка може да иска да направи нещо съвсем елементарно и точност изобщо да не е необходима,а ние да му пълним главата с бръмбари... :partyman: :partyman:
MamaMy - майстор
Вие докато си премерите образованията и квалификациите, човека трета надцевка сглобява. Голям зор да ви каже далаверата, та да се накачулите и вие и да подбивате цените. Пък ония без лещата само това чакат. Прав си е човекот да се снишва. :lol:
gogo7777 - майстор
Christo написа:
gogo7777 написа:
15 сантиметрова втулка с висока точност се изработва безпроблемно и на най-разхлопаният струг.
Така и не се разбра, какво си намислил да правиш и за какво са тия точности след като търсиш тръба, която не искаш да обработваш допълнително.... :?
С второто изречение съм съгласен напълно. С първото не! Проблемът на дълго работилите стругове е, че се работи най-много в областта точно пред шпиндела. И понеже господин стругарят е бил най-вероятно нает, не е прекалявал с чистенето и смазването, паралелите са от чугун уж закален, та тези паралели са износени и стругът почва да прави конус. И няма оправия, освен тотално разглабяне, ново пришлайфане на паралели, напасване на шпинделна кутия, задно седло, изобщо голям ремонт. Така се правеше в Машстрой. Шлайф-хобелът е махина, дълга колкото два струга и малко отгоре. Минало свършено незабравимо!
Не е голяма тайна да се центрова струга да не прави конуси. Не е нужно подаването да става по паралелите.
amdatlon - специалист
Много ви благодаря на всички за дискусията!

Не бе , няма тайна :)

с риск да ме оплюете :)

Питането ми е провокирано от тази тема :
за Струга : ТУК
Успокоихте ли се :)

Това което го замислям да е по възможност по евтино и с достъпни материали.

https://youtu.be/YVoMmakkrF0?t=56

https://youtu.be/s41x7VUvtlY?t=22



Прътите/направляващите са от амортисьор на ... кола- 40 см дълги и Ф-20 мм
Супорта да се плъзга по тях с тези тръбни втулки.
Има лагери, има много варианти, но нали трябва да се проучи първо кое, как, що.


Аз просто пуснах едно питане, как стой въпросът с тези тръби, ако има такива ще ми е най лесно.
Но като няма минавам на други варианти.

М/у другото писаха ми от фирмата и казаха че нямат такива тръби с точни размери и да съм отидел на място да пробвам :)
koveslav - майстор
amdatlon написа:

Аз просто пуснах едно питане, как стой въпросът с тези тръби, ако има такива ще ми е най лесно.
Но като няма минавам на други варианти.....
"Напречните направляващите са от старите ми предни амортисьори на Омегата и 4 биели от Жигули на които използвах горните отвори......"
Моите уважения към хора като теб,пич! Аз също импровизирам постоянно и комбинирам разни техники при изработка и ремонт на машини,но бягане от принципите няма.Това по- горе е цитат от автора на онази тема и той ясно е показал какви "втулки" е използвал.Ще ти обясня и защо се е спрял точно на тях.Ширината на главата на ладовата биела е 20-на мм,диаметъра на отвора е съвпаднал с размера на амортисьорите.Далече са от 150мм дължина тези втулки,забележи.Но освен това има една друга много важна подробност- отворите на тези четири биели нямат отклонение помежду си повече от 1-1.5 стотни.Това е така,защото в този тип двигатели буталните болтове се монтират с горещо-пресова сглобка и работят неподвижно в тези отвори.Поради това дори и употребявани,тези отвори не са износени и са на практика еднакви.И "втулките" и "направляващите" които е избрал този пич в случая са произведени с висока точност и са повърхностно закалени и шлайфани.Човека според мен разбира от техника и това съвсем не е случаен избор на материали при тези импровизации.
С обикновени,,необработени и просто калибровани материали не си губи времето,приятел. Успех! И с каквото знаем ще помагаме,дерзай смело,но чети и между редовете-защо дадено нещо е направено точно по този начин!
amdatlon - специалист
Абсолютно си прав за всичко !
И много ти благодаря за търпението да обясняваш на аматьори като мен :)

Това го прочетох в неговите мнения, и му бях писал за подробности, но човека явно не влиза често и още си чакам.
Даже мислех да го помоля ако е наблизо да го посетя и да видя на живо :)

Едит: сега ми е отговорил, тъй че ще го питам.


А от какви други биели може да взема втулките, Жигули нямам наблизо и са кът.
Имам амортисьори 20 и 22 мм .
koveslav - майстор
За да ти отговоря какви биели да ползваш,освен двигателите в които се ползва този монтаж на бут. болтове трябва да ти посоча и диаметрите.Това е доста ровене и търсене на инфо и ще трябва да потърсиш сам.С такива биели са например старите Опели 1.0 и 1.2 до 90-та год.,също така и Форд 1.1 и 1.3 до тези години.Но точно с какви диаметри бяха..... Ладата е лиценз на Фиат,така че и Фиата е подходящ донор...Стъкмистиката е също сложна наука,спираш се на единия детайл и търсиш другия,пасващ с него.Но трябва да умееш да боравиш добре поне с шублера,не става само на усет.Желателно е и с микромер..
Има доста фирми който продават тръби за хидравлични цилиндри.
Стандартни са по вътрешен диамтър, точност H8, H9. Мисля че има и по H7.

Бентелер, Хидтек и други
amdatlon - специалист
Благодаря ти :)

вече си запълних 2 дни с обикаляне на скрап депата да търся биели, със шублера в "кобура".
Понеже си намерих няколко стебла от амортисьори : 20, 22, 28 мм с нужната дължина и си викам все някое буталце ще пасне.
Да ама не, все на камък. Биелите или са 21 мм или 25 или 18 .
Намерих само една 20 мм.

Свързах се с колегата от другата тема и се чухме, обсъдих доста въпроси които имах.
Беше много отзивчив, за което му благодаря !
Той ползва един трик за обиране на луфта м/у втулката и пръта.
Срязва надлъжно втулката на биелата и разпробива двете и страни. Нарязва резба и така с болт може да се пристегне втулката.

С шублер и микрометър работя, но второто го нямам пък и е по скъпичко. Но мисля да си взема за напред.

kaloqn1 написа:
Има доста фирми който продават тръби за хидравлични цилиндри.
Стандартни са по вътрешен диамтър, точност H8, H9. Мисля че има и по H7.

Бентелер, Хидтек и други
=D>
Браво , много добро първо вклюване,
Благодаря ти, ще ги разгледам сега !

Прикачен файл

22.jpg
Найденов - специалист
Към автора на темата: заел си се с нещо доста сериозно, което би трябвало дълго да ти служи. Според мен е най- добре с тези направляващи да се изработят регулируеми втулки - цели или с вложка от месинг, а най- добре от фосфорен бронз.

Тема "Калибровани тръби" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: