Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
kalin7 написа:
Да споделя, че към момента нямам успех с пробиването на дупките :(
Пробвах със стъпаловидното свредло и успях да направя една дупка до около 20мм и до там ... не иска и не иска повече. То и тези 20мм ги достигнах с голяма мъка. А имам да правя общо 4 дупки по 25 и една около 50мм.
Пробвах на едно парче 2мм неръждавейка да направя дупка директно с аргоновия апарат, и там нямах голям успех. Предполагам, че тук нямам достатъчно опит, защото до сега не ми се е налагало да правя дупки с него. Другото, което ми направи впечатление с този метод, е че доста от материала се нагрява излишно, което би довело до влошаване на характеристиките му в последствие.
С една дума ... всякакви съвети са добре дошли, защото съм в задънена улица към момента. Не мога да ги пробия тези отвори и това си е...
Понеже имаше питане за точността на тръбите. Оказа се, че 3 от тръбите могат да мърдат сериозно (почти +/- 2см във всяка посока). Т.е. не се изисква голяма точност. Стига дупката да е достатъчна да мине тръбата, и да е горе долу където трябва ще стане. Останалата 4-тата тръба, е по-статична +/- 5-7мм. То аз и от тази дупка почнах, защото е и най-сложната в кривината на дъното. Другите дупки ще се паднат в почти хоризонтална равнина.
Та започвам да си мисля, все повече за плазма.
5-7мм вече е много по-лесна за целене. Обикновенно на око 1-2мм се уцелва без проблем. Пък за сантиметри ...
Хромникела си е труден за рязане и обработка. Носили са ми всякакви трудни за пробиване материали и лазера ги е хапвал за закуска.
Най-обичам такива задачки, дето са почти невъзможни.
Плазма - не те съветвам. Аз не съм доволен от нашата.
Варианти:
1. Може да маркираш центрите колкото може по-точно и след това залагането на дъното да е под ъгъл, така че мястото на рязане на отвора да е хоризонтално спрямо машината. Така ще трябва да се режат елипси разбира се. Ряза ще е най-чист, но посоката на ряза ще е некоректна. По-лесно ще е рязането, програмата ще е малко по-трудна и залагането ще е по-трудно.
2. Да измериш междуцентровото разстояние между тръбите(поглед отгоре) и да се заложи хоризонтално. Програмата ще е лесна, точността най-голяма, залагането лесно. Ряза няма да е много чист, но посоката ще е много добра. Трябва да се реже много бавно.

Най-големият проблем е проблема със височината на дъното. Трябва да се пъхне под машината все пак.
При вариант 1. всеки лазер би се справил. Може и на плазма.
При вариант 2. трябва лазера да е със следене на ламарината във височина и да е много ниска скоростта на рязане.

Бавното рязане при плазмата е сериозен проблем, влошава точността и следенето на височината на ламарината и става едно подскачане нагоре-надолу, абеее боза.
kalin7 - специалист
Какво мислите за Водно рязане? Виждам, че има и фирми които го предлагат.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
kalin7 написа:
Какво мислите за Водно рязане? Виждам, че има и фирми които го предлагат.
Амии, при нас няма водно рязане. Виждал съм в една съседна фирма, ама беше машина с малки габарити и няма да се побере твоят детайл.
Принципно водното реже дебело. Нямам представа как се справя с рязането под ъгъл.

Така, сега ходих да гледам пак и забелязах друг проблем при ъгли по-големи от 37гр. Дюзата следи ламарината и трябва да реже 1мм над ламарината. Обаче горната част на дюзата ще опре при това положение и спира доста по-високо. При ъгъл 45гр., ще е на разстояние 6мм и да реже още 5мм и то хромникел - не мисля че ще стане на която и да е машина.
При 35гр. нещата са доста по-поносими 3мм към 3,7мм.

Можеш ли да измериш ъгъла спрямо хоризонтала на най-външният отвор?

Ако е по-голям от 37гр, ще минеш на другият вариант - елипси. Но за да се начертаят ще трябва да кажеш пак какъв ъгъл сключва всеки отвор спрямо хоризонталата. За най-външните де. При вътрешните - разликата е минимална.
Това пък след себе си води по-голям проблем - още по-голямо разстояние под машината. При 45гр. ще трябват 366мм вместо 150мм !!!
Трябва без маса да се прави - може да стане, играчка ама ...
Прикачен файл:
45VS35gr.PNG
45VS35gr.PNG (32.54 KиБ) Видяна 815 пъти
kalin7 - специалист
Довечера ще измеря всичко възможно най-прецизно, колкото ми позволяват условията и инструментите.
Lisko - майстор
Пробиваш дупките горе долу и после разширяваш финно с дремел докато опреш в предварително очертаният с фулмастер диаметър.
kalin7 - специалист
Ъгъла, под който попада най-външния отвор е около 50 градуса...
Намерих една фирма с голяма фреза, която могат да ми ги пробият отворите ... но там ще хвърчат глави :(
Но пък май нямам голям избор.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
kalin7 написа:
Ъгъла, под който попада най-външния отвор е около 50 градуса...
Намерих една фирма с голяма фреза, която могат да ми ги пробият отворите ... но там ще хвърчат глави :(
Но пък май нямам голям избор.
Залагането как ще е? Хоризонтално ли?
Ако залагането е отвор по отвор, ще трябва да са по-сложна форма отворите. Ако ти трябва чертежи на елипсите(не са точно елипси де)- нямаш проблем.
Какво значи ще хвърчат глави в цифри?
При 50гр. и рязане при хоризонтално залагане на отвора, без никакво пилене от твоя страна трябва да изглеждат така: Зеленият контур е истината, червения е начертан само от една елипса, синият е от 2 елипси и е много по-близко до истината.
Прикачен файл:
50gr_razlika.PNG
50gr_razlika.PNG (79.26 KиБ) Видяна 768 пъти
Ако не намериш друг начин ще трябва да дойдеш към Горна Оряховица.
kalin7 - специалист
Фрезата позволява детайла да се сложи хоризонтално и ще пробиват директно отгоре, както ще влизат тръбите.
Предполагам, че ще е отвор по отвор, тъй като искат да маркирам центровете на отворите и директно отгоре да ги разпробиват.
Имайки предвид точността, която ми трябва, метода е достатъчно точен и приемлив. Така че предполагам, няма да им трябват елипси и подобни чертежи.
За тази работа ще ми искат по около 120-150лв. което поне на първо четене ми се струва доста.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
kalin7 написа:
Фрезата позволява детайла да се сложи хоризонтално и ще пробиват директно отгоре, както ще влизат тръбите.
Предполагам, че ще е отвор по отвор, тъй като искат да маркирам центровете на отворите и директно отгоре да ги разпробиват.
Имайки предвид точността, която ми трябва, метода е достатъчно точен и приемлив. Така че предполагам, няма да им трябват елипси и подобни чертежи.
За тази работа ще ми искат по около 120-150лв. което поне на първо четене ми се струва доста.
Даа, така няма да ти трябват елипси, посоката ще е най-добрата възможна.
Добре си ценят труда в София, няма спор.
:partyman:
Фитилчо - майстор
Бе пробии я с пласма бе момче.

Тема "Пробиване на дупки в елиптично дъно." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: