Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
kalin7 - специалист
Привет,

Търся помощ/съвет съвет, как да пробия 5 отвора в елиптично дъно от неръждаема стомана с дебелина на стената 3мм.
В отворите, ще влизат тръби с диаметър ф25. А само в централната ще има заварен 2 цола фитинг.
Прилагам и чертеж, като ориентир.
Прикачен файл:
Дъно.png
Чертежа не е много коректен, тъй като проекциите на дупките (особено тези, които са по близко до стената)
не са изобразени на правилното място в напречния разрез отгоре. Реално, ще са по близко до стената.
Дъно.png (18.06 KиБ) Видяна 2067 пъти
Пробвах на лазер, но не става, тъй като дъното е изпъкнало, а аз нямам точен чертеж, по който да се движи лазера.
Питах и евентуално с плазма, да ми ги отрежат, но щяло да стане много назъбено. Не съм сигурен, дали после с аргона,
ще успея да запълня дупките без да пробия тръбите (1.5мм стена на тръбата).
Насочиха ме евентуално към фреза, като там все още не съм намерил кой да питам, дали ще може.

Всякакви идеи и предложения са добре дошли.
(Става дума за 1 бр. защото много фирми, като ги питам и разберат, че става дума за единична бройка направо ми отказват.)

Предварително Благодаря.
crez - майстор
Колонна бормашина и конусно свредло
Прикачен файл:
product_5615.jpg.png
kalin7 - специалист
Имам такова свредло, но имам съмнения, че ще изкара и 5-те дупки.
Другото което е, че малките дупки се падат в наклонена равнина и с това свредло дупката ще стане много голяма в горната си част докато достигна до необходимия размер в долната.
Прикачен файл:
тръбата.png
Ето така трябва да станат дупките.
Т.е. тръбата няма да влиза перпендикулятно на стената на дъното.
тръбата.png (3.94 KиБ) Видяна 2058 пъти
crez - майстор
Свредлото е много добро,от опит. Колкото до наклона,ами без да го споменавам смятам че ще се сетиш да компенсираш наклона при пробиването така че да застане точно хоризонталн При 3мм,дебелина наклона на стените на отвора въобще няма да се отрази.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Разстоянията между тръбите твърди ли са? Колко грешка се позволява (2-3мм)? Един по един отворите ако се пробиват ще има такава между тръбите.
Тръбите успоредни ли са една на друга?
Или трябва всяка тръба да е перпендикулярна на мястото на пробива?
kalin7 - специалист
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Разстоянията между тръбите твърди ли са? Колко грешка се позволява (2-3мм)? Един по един отворите ако се пробиват ще има такава между тръбите.
Тръбите успоредни ли са една на друга?
Или трябва всяка тръба да е перпендикулярна на мястото на пробива?
- Разстоянията между тръбите са сравнително твърди, но за момента има възможност да мърдат малко.
- 2-3 мм грешка не е проблем в разстоянията между центровете на тръбите.
- Тръбите са успоредни една на друга, и не са перпендикулярни на мястото на пробива. Тръбите влизат както е показано на първата схема (горната част - сечението на дъното, все едно тънките линии са тръбите).
nikolson - майстор
Разпробиваш малки отвори на точното място и разширяваш с конусно свредло. https://www.tashev-galving.com/101+NRB+ ... 0%BD%D0%BE Преди малкото свредло си поставяш ценртри с https://www.tashev-galving.com/003+RNG+ ... 0%BA%D0%B8, за да не бяга.
KingLin - майстор
Аз не виждам как ще уплътниш тръбите. Централния щом е на заварка ок ама другите? Да са перпендикулярни на отвора ми се струва най-ефикасния начин и за пробиване и за уплътнение.
kalin7 - специалист
KingLin написа:
Аз не виждам как ще уплътниш тръбите. Централния щом е на заварка ок ама другите? Да са перпендикулярни на отвора ми се струва най-ефикасния начин и за пробиване и за уплътнение.
Тръбите ще се заваряват, като се промушат. Не могат да са перпендикулярни на стената на дъното. Те са успоредни на съда от който е дъното.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
kalin7 написа:
- Разстоянията между тръбите са сравнително твърди, но за момента има възможност да мърдат малко.
- 2-3 мм грешка не е проблем в разстоянията между центровете на тръбите.
- Тръбите са успоредни една на друга, и не са перпендикулярни на мястото на пробива. Тръбите влизат както е показано на първата схема (горната част - сечението на дъното, все едно тънките линии са тръбите).
Хммм, гадна задачка.
Сравнително твърди разстояния, трудно се целят на око на лазер. Трябва програма.
Успоредни - лошо, особено за близките до стената. Трябва да се заложи като на първата снимка. А чертежа ти е като на втората снимка - вертикалната проекция на тръбите! Не трябва да смяташ по дължината на дъгата на елипса или нещо подобно.
Хромникел 3мм се реже сравнително добре с по-як лазер(2kW - примерно), но под ъгъл 45гр. става 4,24мм дебел и при 2kW остава малко недостатъци отдолу. Друг проблем височината ~150. Сега ходих да меря на нашия лазер. На масата му не става дори да се извадят шишовете му има 145мм и минава на косъм. Трябва без маса, да се помисли и направи друго закрепване. Може, но си е занимавка.
Трябва да следи височината докато реже с много ниска скорост заради вертикалното движение.
От плазмата - не съм доволен и не ти я препоръчвам. Освен да реже по-дебели ламарини, други предимства няма. Всичко останало е недостатъци.

Тема "Пробиване на дупки в елиптично дъно." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: