Страница 3 от 3

Re: Възможна ли е заварка на чугун със резба

Публикувано: чет фев 14, 2019 8:01 pm
от preslav
чет фев 14, 2019 6:50 pmЧираче написа:
preslav-е,
МАШИНЕН ИНЖЕНЕР СЪМ.
Баща ми беше такъв, за разлика от мен дето съм инж. само на книга. Работата на инженера е не да държи ръчока (поне така аз си мисля), а да казва на майстора как да го държи. В конкретния случай някой инж. не си е свършил работата при проектирането на съответния възел или някой заварчик не е държал правилно ръчока, ефектът е, че всички гадаем какво се е случило и защо се е случило.
Очевидно е, че питащият е намерил поредния "майстор", който му е залепил/закърпил положението, а при следващото счупване пак ще пита инженерите защо така е станало - няма проблем, но в същност има огромен проблем, а той е, че тъпчем на едно и също място. На мен лично ми е обидно, че българското инженерно съсловие не е проектирало нито един трактор без проблемите на руски, японски, китайски и корейски подобия. Бих бил много горд ако кажеш, че си проектирал нещо, което се е доказало в годините, а не че си репарирал чужди недомислици цял живот.
С уважение!

Re: Възможна ли е заварка на чугун със резба

Публикувано: чет фев 14, 2019 8:37 pm
от Чираче
чет фев 14, 2019 8:01 pmpreslav написа:
Бих бил много горд ако кажеш, че си проектирал нещо, което се е доказало в годините, а не че си репарирал чужди недомислици цял живот.
С уважение!
Можеш да се гордееш. Имам изобретение, и много рационализации на недомислици. Със съответните документи за това. Но това нищо не доказва. Важно е човек да има решение за всеки проблем в съответствие с неговите познания.

Re: Възможна ли е заварка на чугун със резба

Публикувано: чет фев 14, 2019 8:41 pm
от lov
Аве що не си пиете ракията ами се дърляте. Трифон Заразен е днеска.

Re: Възможна ли е заварка на чугун със резба

Публикувано: пет фев 15, 2019 12:54 pm
от koveslav
Тези повреди по тракторите са в следствие на разхлабване на крепежите(болтове,гайки,шпилки) и последващи вибрации.Нищо слабо няма,но натоварванията и претоварванията са огромни и колкото и да е странно,понякога се случва крепежите да се разхлабват,шпилки и болтове да се разтягат и т.н..Изискват периодично преглеждане и при нужда притягане.Вадил съм скъсани шпилки на "ръкави" на крайните предавания или колесни редуктори(зависи от модела на трактора).Но винаги си личи,че повредата не се е случила веднага.По притриванията на повърхностите и по подбиванията и скъсванията на центроващите щифтове и отворите си личи,че възела е работил дълго време разхлабен и много по-късно следват счупванията и скъсванията...