Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
BLUEPUPIL-2 - специалист
чет фев 21, 2019 9:15 pmbigshop написа:
Аз съм от МЕИ-то. И по-горе постнах резултати. Не ти ли харесват?
Извинявам се, че подцених поста ти. Благодаря за резултатите. Tе ми допадат, защото значително облекчават изискванията.
чет фев 21, 2019 9:15 pmbigshop написа:
И силата в ремъците няма нищо общо.
Тук ме обърка, защото няколко колеги много ме уплашиха:
ср фев 20, 2019 9:42 pmangelfilev написа:
Освен изброените от lov и други колеги, неизвестни фактори, нужно е да се знаят и геометричните и масови характеристики на системата. Задачата е решима и не по-проста от това да се направи някаква операция от някакъв хирург например. Въпросът е заслужава ли си?
Затова поуплашен от размаха на начинанието, реших че би трябвало да е много по-сложно и затова при калкулациите ползвах формула в която се взема под внимание провисването (deflection), в което пък според строителната статика участва и огъващата сила от ремъците. Явно, при динамиката нещата са по-различни. Затова не приемай молбата ми за недоверие, (въпреки че ще се получи повторение), за потвърждение, че силата от ремъците поставени в средата между двата лагера не участва в играта по изчисляване на кр. скорост на вала за частта му между лагерите.
Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg (12.79 KиБ) Видяна 396 пъти
BLUEPUPIL-2 - специалист
чет фев 21, 2019 12:11 pmChristo написа:
Ако се спрем на обикновени съчмени радиални лагери, мазани с грес, каталогът на SKF за фи 25 дава лагер 6005 (25Х47Х12, 15000 об/мин), лагер 6205 (25Х52Х15, 12000об/мин), за фи30 лагер 6006(30Х55Х13, 12000об/мин). По-големи диаметри на тези обороти ще искат някакви по-специални лагери. Трябва да се предвиди точно монтиране на лагерите на оста(перпендикулярно на оста). Могат да се ползват и самонагаждащи се лагери, но са по-скъпи и с по-лоши характеристики от серията 6000.
Машината ще работи в режим на единично рязане, след което ще бъде спирана. Да се надяваме, че лагерите ще издържат и няма да има време да се загреят до критични температури. Ако се констатира интензивно износване, дизайна е такъв, че ще позволява сравнително лесната им смяна.
чет фев 21, 2019 12:11 pmChristo написа:
Ако оборотите ще се получават от обикновен асинхронен мотор на 3000 об/мин, предавката трябва да е 1:4 и толкова ще падне моментът, ако ще е някакъв двигател, задвижван през инвертор и съответно по-високооборотен, предавката ще е някаква друга.
Ще се ползва асинхронен двигател и междина ос за качване на оборотите.
чет фев 21, 2019 12:11 pmChristo написа:
12000 оборота са малко много за трапецовидни ремъци. При продължителна работа ще прегряват и ще се разтягат. Има да се продават зъбни ремъци и шайби, поликлинови ремъци. Аз ползвам на Александрис, но има и други фирми. Тези ремъци са по-скъпи , но са и по-качествени. Пък и, специално за зъбните, не е нужно толкова голямо опъване, защото усилието се предава не чрез триене. Някои имат стоманени нишки и се разтягат слабо във времето.
Режима на работа се надявам да не загрява ремъците. Специално са избрани обикновени клинови ремъци, защото върху тях е възможно да попада вода и прах от рязането на каменни плочи. А моята практика с този тип ремъци, при фуражомелки, циркуляри, шмиргели и водни помпи показва че са доста дуракоустойчиви.
bigshop - специалист
пет фев 22, 2019 12:29 pmBLUEPUPIL-2 написа:
...

Затова поуплашен от размаха на начинанието, реших че би трябвало да е много по-сложно и затова при калкулациите ползвах формула в която се взема под внимание провисването (deflection), в което пък според строителната статика участва и огъващата сила от ремъците. Явно, при динамиката нещата са по-различни.
На картинката с формулата горе Δst е статично провисване само от съсредоточената маса (шайбата). Ето един линк http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/ ... Speed.html.

Това е така, защото собствените честоти в механичните системи зависят от геометрията, пружинни константи, демпфиране и маси, но не зависят от приложените сили.
Christo - специалист
Още веднъж да пиша , че НЕ съм машинен инженер. Бачкал съм като конструктор по ел частта в завод за стругове(лека му пръст!) и от там съм видял и чул разни неща от колегите... Предполагам, че нещото ще прилича на циркуляр с два диска, разположени външно на лагерите. Дисковете се притискат от двете си страни с нещо като големи шайби. Викат им плаки, не знам дали това е правилният термин. Имат значима маса. Освен това, краищата трябва да се притягат с по една доста голяма гайка. Едната с лява, другата с дясна резба. Краищата на вала, там където ще са дисковете, трябва да са с диаметър, колкото е диаметъра на дисковете. Самите дискове и те имат някакво тегло. Не знам дали трябва тази всичката допълнителна маса да участва в сметките, които правите. Относно момента: мощността на мотора може да се окаже недостатъчна, и да падат оборотите по време на рязане. Особено, ако моторът е монофазен. Продават се готови, добре направени шайби за трапецовидни ремъци. Тази, която ще е на вала на мотора, ще е със стандартен ватрешен отвор съгласно диаметъра на вала на мотора. Остава да подберетеброя канали и външния диаметър, така че предавката да е едно към четири. Модулът на Юнг зависи от вида на стоманата. Стоманата трябва да се избере и тогава да се прецизират сметките. Ако нещото се поръча в някоя работилница и не се контролира, рискът валът да бъде изработен от каквото имало по рафтовете хич не е малък.
Успех!
И ще чакаме отзиви за резултатите.
BLUEPUPIL-2 - специалист
съб фев 23, 2019 10:30 amChristo написа:
Относно момента: мощността на мотора може да се окаже недостатъчна, и да падат оборотите по време на рязане. Особено, ако моторът е монофазен.
Tрифазен-5.5KW.
angelfilev - специалист
чет фев 21, 2019 7:48 pmBLUEPUPIL-2 написа:
Тъй като възпитаниците на ВМИ-то си мълчат или не искат да хванат бика за рогата, за да не се изложат публично, днес половин ден си загубих да изчислявам. Ето ги суровите резултати, които звучат логично, ако не съм объркал нещо, разбира се. За разстояние между лагерите от 30см; сила от ремъците в средата на вала от около 11кг и вал с диаметър Ф30мм се получава критична скорост от около 11000 об/мин;
Което не върши работа, затова увеличих диаметъра на вала при горните условия на 40мм и се получиха за критичните обороти 19500. 75% от тях са около 14600, което показва, че диаметъра на вала от 40мм може да бъде намален. Ще ви помоля за коментар на тези числа.
Ще опитам да обясня кратко защо и при желание възпитаниците на ВМИ-то си мълчат.
Поради еластичност на вала заедно с окачените маси образува трептяща система. Както всяка механична трептяща система си има основна резонансна честота, която в случая наричаме критични обороти.
Критичните обороти зависят от материала на вала, размерите, вида лагеруване, масите.
От това следва, че не може да се изчислят критични обороти преди да има завършена конструкция. Когато всичко е уточнено се прави проверка на критични обороти. При незадоволителен резултат се правят корекции в конструкцията и процедурата се повтаря.

Не зная какво искаш да правиш, но в началния етап не бих се вторачвал в критични обороти защото винаги валът може да се направи с нужната коравина.
Бих си насочил вниманието към лагерните възли и ремъчното задвижване.
BLUEPUPIL-2 - специалист
съб фев 23, 2019 10:53 pmangelfilev написа:
Критичните обороти зависят от материала на вала, размерите, вида лагеруване, масите.
Дай пример с един вал с конкретни стойности за материал, размери, лагери и маси.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Прикачен файл:
brick-cutting-machine-500x500.jpg
brick-cutting-machine-500x500.jpg (17.02 KиБ) Видяна 215 пъти
Прикачен файл:
12000REV.PER.jpg

Тема "Изчисляване на критичната скорост на вал?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: