Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Чираче - майстор
ср фев 20, 2019 6:41 pmшоп написа:
ср фев 20, 2019 3:06 pmlov написа:
Той всеки един ще се препъне. Аз дори в началото бая се замислих и нарочно се въздържах да давам съвети. Задачата ти е с още много неизвестни. Вид на лагерите разстояние между тях диаметър на оста, къде точно е закачена шайбата натоварване на дисковете и т.н.
+1
И аз си чета темата с интерес, но не мога да кажа нищо след като има толкова много неизвестни.
Е да де, ама някой побърза да ме обвинява в излагация. Не го виня, така е решил. Според неговата камбанария. Но не е нормално да задаваш въпросите си неподготвен по материята.
angelfilev - специалист
Освен изброените от lov и други колеги, неизвестни фактори, нужно е да се знаят и геометричните и масови характеристики на системата.

Задачата е решима и не по-проста от това да се направи някаква операция от някакъв хирург например. Въпросът е заслужава ли си?
Действай на принципа "проба грешка".
Споменах случайно хирург защото очевидно трудът на инженер-механици традиционно се подценява.
Christo - майстор
ср фев 20, 2019 9:42 pmangelfilev написа:
Освен изброените от lov и други колеги, неизвестни фактори, нужно е да се знаят и геометричните и масови характеристики на системата.

Задачата е решима и не по-проста от това да се направи някаква операция от някакъв хирург например. Въпросът е заслужава ли си?
Действай на принципа "проба грешка".
Споменах случайно хирург защото очевидно трудът на инженер-механици традиционно се подценява.
Той трудът на всякакви специалисти по нашите земи се подценява....А ние какво правим, за да не се подценява труда ни(и аз съм инженер)?
Питаме дали си заслужава сметките. Нали би трябвало, като сме инженери, точно в сметките да ни е силата.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Момчета, още в началото казах, че диаметъра на оста и разстоянието между лагерите ще бъдат уточнени след като се изчисли критичната скорост. За да стане това, за целите на итерацията, вала може да се приеме с диаметри от да речем 25 до 50мм и разстояние между центровете на лагерите от 30 до около 70см. Лагерите са обикновени, радиални сачмени. Да приемем най-неблагоприятният вариант, при който ремъчната шайба е в средата на оста. Двата обикновени трапецовидни (клиновидни) ремъка Z 10x6 действат със сила перпендикулярна на оста на вала. Колко е тази сила, ще кажете Вие (при обхващане от около 120-130 градуса от максимални 180, при шайба с диаметър 70мм). Питахте ме за бройката. Става въпрос за единична машина- направи си сам.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Critical (Whirling) Speed Of Shafts
Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg (58.73 KиБ) Видяна 1782 пъти
Прикачен файл:
2.jpg
2.jpg (18.1 KиБ) Видяна 1782 пъти
Прикачен файл:
3.jpg
3.jpg (28.95 KиБ) Видяна 1782 пъти
bigshop - специалист
За разстояние между лагерите L [mm], диаметър на вала d [mm], маса на шайбата m [kg] се получават следните критични обороти [об/min]:

Код: Избери всички

L     d     m       n
700  25   0.300   5560
700  50   0.550  11620
400  25   0.300  15965
400  50   0.550  34424
Това е за лагери с хлабини (позволяват леко завъртане на гривните) и без конзолната част.
Christo - майстор
Докато чакаме специалистите да се произнесат.
Ако се спрем на обикновени съчмени радиални лагери, мазани с грес, каталогът на SKF за фи 25 дава лагер 6005 (25Х47Х12, 15000 об/мин), лагер 6205 (25Х52Х15, 12000об/мин), за фи30 лагер 6006(30Х55Х13, 12000об/мин). По-големи диаметри на тези обороти ще искат някакви по-специални лагери. Трябва да се предвиди точно монтиране на лагерите на оста(перпендикулярно на оста). Могат да се ползват и самонагаждащи се лагери, но са по-скъпи и с по-лоши характеристики от серията 6000. Ако оборотите ще се получават от обикновен асинхронен мотор на 3000 об/мин, предавката трябва да е 1:4 и толкова ще падне моментът, ако ще е някакъв двигател, задвижван през инвертор и съответно по-високооборотен, предавката ще е някаква друга. 12000 оборота са малко много за трапецовидни ремъци. При продължителна работа ще прегряват и ще се разтягат. Има да се продават зъбни ремъци и шайби, поликлинови ремъци. Аз ползвам на Александрис, но има и други фирми. Тези ремъци са по-скъпи , но са и по-качествени. Пък и, специално за зъбните, не е нужно толкова голямо опъване, защото усилието се предава не чрез триене. Някои имат стоманени нишки и се разтягат слабо във времето. Тук един калкулатор за ремъчни предавки, безплатен е.
https://www.skf.com/group/knowledge-cen ... -tool.html
Може да се ползва по-качествена стомана за вала, да речем 40Х, повърхностно закалена на ТВЧ и после шлифована на размер. Има и по-качествени стомани, но и по-скъпи. Дано съм помогнал поне малко. Поздрави и успех!
BLUEPUPIL-2 - специалист
Тъй като възпитаниците на ВМИ-то си мълчат или не искат да хванат бика за рогата, за да не се изложат публично, днес половин ден си загубих да изчислявам. Ето ги суровите резултати, които звучат логично, ако не съм объркал нещо, разбира се. За разстояние между лагерите от 30см; сила от ремъците в средата на вала от около 11кг и вал с диаметър Ф30мм се получава критична скорост от около 11000 об/мин;
Което не върши работа, затова увеличих диаметъра на вала при горните условия на 40мм и се получиха за критичните обороти 19500. 75% от тях са около 14600, което показва, че диаметъра на вала от 40мм може да бъде намален. Ще ви помоля за коментар на тези числа.
bigshop - специалист
Аз съм от МЕИ-то. И по-горе постнах резултати. Не ти ли харесват?
И силата в ремъците няма нищо общо.

Тема "Изчисляване на критичната скорост на вал?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: