Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
1115 - специалист
Не съм заварявал от години и съвсем не се оправям с електроди, видове, ампери и сие.
Та бутнете някое рамо в процеса.
Цял понеделник заварявах на приятел една ламаринена ограда 100м, измъчих и си свърших рутиловите електроди, но надъхан от постигнатото реших да си довърша гаражната врата. Извадих разни изостанали електроди със съмнителна влага и най-вече вид. Нямам идея как да ги разпознавам на място без интернет и за това да питам има ли начин без опаковка да се светне човек какъв е електрода.
Щото едни ми изглеждат неръждавейка, други предполагам са за чугун и нищо не става с тях, а трети много пръскат, но заваряват добре. И онези ерликон, с тях заваряварих преди време пантите в изправено положение, но трудно палят....много трудно ако съм заварил малко с тях.

Прикачен файл

P1080975.JPG

Прикачен файл

P1080974.JPG

Прикачен файл

P1080973.JPG

Прикачен файл

P1080972.JPG

Прикачен файл

P1080971.JPG
Последна промяна от 1115 на вт мар 05, 2019 8:22 am, променено общо 3 пъти.
1115 - специалист
А и да питам - защо стават дупки по шева? Блъскам там некви ампери, но недъгава работа. Електрожена ми е хубаво инверторче и явно аз съм кьопавия.

Прикачен файл

P1080968.JPG

Прикачен файл

P1080966.JPG

Прикачен файл

P1080965.JPG
Последна промяна от 1115 на вт мар 05, 2019 8:35 am, променено общо 1 път.
dob4ii - специалист
На самия електрод пише какъв е. С каква машина заваряваш ? Дупки стават поради много причини. От силен ток, непочистена основа, непостоянна дъга, от заварчик , от електродите, от машината. Ако ползваш базични електроди на машина с променлив ток палят много трудно. Ако имаш инверторна машина купи ок48.00 или ок 55.00 и ще видиш разликата с рутиловите.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Прикачен файл:
P1080968.JPG
P1080968.JPG (33.97 KиБ) Видяна 8013 пъти
Я и аз да се пробвам да анализирам снимка P1080968. Най-вероятната причина е отдалечаване на електрода от метала, което може да е комбинирано и с по-бързо движение на електрода.
preslav - майстор
вт мар 05, 2019 8:35 amdob4ii написа:
На самия електрод пише какъв е. С каква машина заваряваш ? Дупки стават поради много причини. От силен ток, непочистена основа, непостоянна дъга, от заварчик , от електродите, от машината. Ако ползваш базични електроди на машина с променлив ток палят много трудно. Ако имаш инверторна машина купи ок48.00 или ок 55.00 и ще видиш разликата с рутиловите.
Той питащият е казал, че има "хубаво инверторче", ама явно майсторлъкът му е като моя, като добавим сбирщайн електродите с неясна степен на овлажняване и всичко си идва по местата. Иначе на всяка кутия с електроди си пише какъв е поляритета и препоръчителния ток, на мен дупките ми се получават не в шева, а в самия материал, който заварявам.
swissmad1 - специалист
На първата снимка - оерликона - са базични електроди ( стоманени както им казват по магазините) и е нормално да се палят по-трудно от рутиловите.А и някои китайски машинки не ги обичат много-много (базичните)- палят ги доста трудно.При заваряване (щом си с инвертор) с тях препоръчват да се работи с ръкохватка на + и на този диаметър препоръчват да настроиш тока между 95 и 150 А.
Втората снимка е на рутилов електрод - трябва да пали и работи без проблеми.
На третата снимка са рутилово-базични електроди на ЕСАБ ( ОК 5040) - не трябва да имаш проблеми с тях -като рутилките са но правят по-здрав шев.
На четвъртата снимка - един господ ги знае какви са .Пробвай ги .
На петата са базични- като на първата снимка но на друга фирма.
Що се отнася до другите снимки - важно е правилно да подбереш заваръчния ток спрямо електрода и заваряваните материали. Тябва да спазваш зададения ток от производителя за съответния електрод ( пише го на кутията на електродите ) а ако няма кутия да спазваш горе-долу да е в тези параметри:

Дебелина на материала(мм) 1,5÷3 ; ф на електрода (мм) 2 ; Заваръчен ток, (А) 40÷80
Дебелина на материала(мм) 3÷5 ; ф на електрода (мм) 2,5 ; Заваръчен ток, (А) 70÷100
Дебелина на материала(мм) 5÷12 ; ф на електрода (мм) 3,25 ; Заваръчен ток, (А) 110÷140
Дебелина на материала(мм) >12 ; ф на електрода (мм) 4 ; Заваръчен ток, (А) 140÷190

Избягвай да държиш дълга дъга и води електрода равномерно.Преди да заваряваш по конструкцията се пробвай на непотребно парче желязо и си настрой машината . Електродите ги познаваш по това:
7018- базични електроди.
6013- рутилови електроди.
Успех .
BLUEPUPIL-2 - специалист
вт мар 05, 2019 2:40 pmswissmad1 написа:
Избягвай да държиш дълга дъга и води електрода равномерно.
Плюс ъгъл на електрода, подходящо разстояние между две съседни движения, за оптимално припокриване и подходяща дължина на движенията на електрода по отношение на оста на шева.
DMN - майстор
Я да питам и аз нещо по-опитните заварчици - гледам, че на първата снимка, на кутията пише електродите да се сушат при определени условия. По принцип това се препоръчва и за други електроди. Сушенето на електродите какво влияние оказва на самото заваряване и на заварката?
swissmad1 - специалист
ср мар 06, 2019 8:25 pmDMN написа:
Сушенето на електродите какво влияние оказва на самото заваряване заварката?
Използва се в случаи,касаещи технологията на заваряване,при които се ползва гама контрол и се прави за избягване на газови пори в шева .За любителско заваряване не се пактикува - еле пък за огради и врати.
Но пък на който му е любопитно може да пробва.
1115 - специалист
Ясно е, че проблема е в моя асмалък. Поиграх си тия дни и подобрих нещата. Още няколко стотин години и ще придобия опит :rolleyes: .
"хубавото инверторче" са Castolin PowerMAX и Castolin PowerMAX 2 и за това си мисля, че не е в него проблема.

Тема "Различни електроди" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: