Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Става въпрос за ос на два лагера. По средата, между лагерните тела е ремъчната шайба. От двата края на оста т.е. къси конзоли се слагат режещите дискове с диаметър 125мм, [ъглова скорост- поправено след намесата на Чираче на] периферна скорост (Surface Speed) около 80м/с, постигната с около 12000 оборота в мин. Оборотите на вала трябва да са макс. 75-80% от критичните, за да не влезе в резонанс. Въпроса е как да определя критичните обороти. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, характерен за високооборотните валове, ще се радвам да сподели информация. Крайната цел е да се види, колко трябва да е мин. Ф на оста и колко може да е макс. разстояние между лагерите, за да може оста да работи с посочените обороти, без да се доближава на повече от 75-80% от резонансните обороти.
Последна промяна от BLUEPUPIL-2 на ср фев 20, 2019 2:20 pm, променено общо 2 пъти.
Чираче - майстор
Заданието е неточно. В м/с е периферната скорост. Ъгловата скорост е с друга дименсия - радиани за секунда. И при 12000 об/мин и диск Ф125мм не е 80
BLUEPUPIL-2 - специалист
ср фев 20, 2019 9:30 amЧираче написа:
И при 12000 об/мин и диск Ф125мм не е 80
=D> :rolleyes: :shock:
BLUEPUPIL-2 - специалист
Eто ти един калкулатор, като вторият е в метрична с-ма. http://www.abrasiveengineering.com/spedcal2.htm
80м/s=[3.144 х 125мм х 12225r/м] : 60000
Последна промяна от BLUEPUPIL-2 на ср фев 20, 2019 1:55 pm, променено общо 1 път.
Gadnyara - специалист
Така е - 3.14*0.125*(12000/60)=78.5m/s.
или: Pi*D*Turns/s=V. :wink:
BLUEPUPIL-2 - специалист
Чирак, Аз си мислех, че като виден инженер ще дадеш акъл, а ти, след полезното уточнение, взе че се препъна още в началото.
lov - майстор
Той всеки един ще се препъне. Аз дори в началото бая се замислих и нарочно се въздържах да давам съвети. Задачата ти е с още много неизвестни. Вид на лагерите разстояние между тях диаметър на оста, къде точно е закачена шайбата натоварване на дисковете и т.н.
Преди много години брах ядове с едни яки турбини и на края стигнахме до завод ''Спартак'' Бургас. Не казвам, че те са твоите хора но за техните цели си имат компютърна програма за симулация. Виж та попитай по вероятно да ти ударят едно рамо или да те насочат на друго място от колкото тука във форума някой да помогне.
Чираче - майстор
ср фев 20, 2019 2:30 pmBLUEPUPIL-2 написа:
Чирак, Аз си мислех, че като виден инженер ще дадеш акъл, а ти, след полезното уточнение, взе че се препъна още в началото.
Така да бъде. Нямам намерение да споря.
шоп - майстор
ср фев 20, 2019 3:06 pmlov написа:
Той всеки един ще се препъне. Аз дори в началото бая се замислих и нарочно се въздържах да давам съвети. Задачата ти е с още много неизвестни. Вид на лагерите разстояние между тях диаметър на оста, къде точно е закачена шайбата натоварване на дисковете и т.н.
+1
И аз си чета темата с интерес, но не мога да кажа нищо след като има толкова много неизвестни.
Въпреки, че съм завършил студена обработка на металите и съм изччислявал сторици валове, лагери, редуктории предавки...

Не е уточнена и марката на стоманата.
Не е уточнена и големината на серията...единична бройка или многохилядно производство.
Защото ако е единична бройка, можем да изчислим грубо вала и да умножим по коефициент на сигурност 2...или 3.

Тема "Изчисляване на критичната скорост на вал?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: