Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Здравейте всички фенове на метала :) Това е първият ми пост във вашия форум... С търсачката не успях да намеря нищо. А честичко съм идвал тук и съм намирал много полезна информация за всякакви неща.
Та с две думи.
Искам да си закупя (намерих) стар мотор-шпиндел, уж малко работил :) С ниски обороти и директно куплирано към шпиндела малко трифазно моторче 380V. С него смятам да си направя импровизирана домашна шлайф-машина!!! :)
Е не стана точно с две думи...
Има посока на въртене, маркирана на цилиндъра на шпиндела, ма тя е обратно на тази, която искам. Няма външно охлаждане. Мъничък е. Моторчето е най-универсален трифазен мотор- болИ го шпиндела, на коя страна ще го завъртя.
Какво ще стане ако купя това чудо и го завъртя на обратно (всъщност на дясно)???
Разбира се, няма никаква документация към този архаизъм... Моля някой, виждал такова чудо да сподели мнение?
Поздрави!
lov - майстор
Има значение посоката на въртене особенно ако е предвиден да работи на по висока честота. Така че погледи и този параметър на моторчето. Щото ако е на 200 херца забрави да го подкараш на мрежово.
ср май 29, 2019 6:39 pmlov написа:
Щото ако е на 200 херца забрави да го подкараш на мрежово.
50 Hz, 2840 min-1 Когато е изработван, 200 херца си бяха "радио честоти" :))) С ниски обороти е.
lov - майстор
Недей да лежиш на тая кълка щото на скоро видях една все още работеща дърта дърводелска фреза дето може и да ми е набор на 200 херца. Пък аз съм мъничък на години. :lol: Двигател върти генератор и от там на шпиндела. Пък и доста инструмент съм виждал и припадал на такава честота. И по тази причина съм се отказвал от него щото няма с какво да го захраня.
Ако си сигурен че е обикновен двигател вероятно няма да имаш проблеми освен механично нещо със закрепването на инструмента.
Уфф, не че не смятам да го завъртя с около 55 Hz. Заради скоростта на абразива. Имам си регулатор. Притеснява ме в тръбата на шпиндела дали няма нещо за "подвеждане" на греста, като се размекне та пак да се връща към лагера. Никога не съм виждал устройството на шпиндел отвътре. Освен на моя самоделен такъв с конусни лагери, който няма нищо зависещо от посоката... Само дето при студ и жега ми бягат малко хлабините :)
Ако ще трябва да си направя ляв болт за закрепване на инструмента , не е проблем ник'ъв.
Ха! Открих как да се добавя... Куплирани са си директно мотора към шпиндела. Те са си един завършен възел. И на мотора( германски е) си пише "50" А на немски това значи точно 50 херца...
lov - майстор
То ако му отговарят оборотите за които казваш си е нискооборотно и няма какво да те притеснява. Дет се казва и с плюмка ще върви и няма нужда от никакви шмекерии да му се прави принудително мазане. Като написа в началото мотор шпиндел си помислих за истински такива от 20-30 000 оборота на горе. И аз не съм разглабял нещо такова дърто но но най обикновенна високо оборотна грес трябва да е достатъчна и няма нужда от нещо повече. Единственото е че тука лагерите са с по малка хлабина и е предвидено нейното обиране за да се търси точност.при работа.
От форума колегата Ценков ако си е бил главата може да каже.
Благодаря lov, за бързите отговори. Просто тази стрелка на шпиндела малко ме притесни. Знам, че шпинделите са си финна и прецизна работа (надявам се и този да бъде такъв). И ако работи тихо и добре, ХИЧ няма да го отварям.

П.П. Ако на "колегата Ценков" му е побеляла главата от отговори на такива въпроси безкрайни, нищо чудно, че не е видял темата или не се вкючва :) Жалко, че истинските майстори си отиват един по един. И никой не желае да приеме безценната им информация, която няма да се намери в нито един учебник... И шлайфането е една такава проста тема, дето би магла да се опише само в няколко тома :) Хич и не говоря за изработката и евентуална поддръжка на инструментите за тази "проста" операция.
tsenkov - специалист
Тя главата ми се е прошарила ама от ЕГН то.
Сега сериозно. Според мен няма никаква причина да не се завърти и обратно. Лагера посока няма! Лагерите във шпиндела би трябвало да имат смазка за целия експлоатационен срок. Няма да е лошо да качиш някоя снимка че така малко наизуст говорим. И не на последно място провери за каква машина е бил шпиндела, с какви камъни е работил-като диаметър да не се окаже че е за малки камъни а ти искаш да сложиш големи които ще го разбият..
Варианта с два конусни лагера съм го правил. Получи се добре. Само че аз леко го притегнах и след 10 тина минути работа загряваше до 30-50 градуса и след това си я поддържаше.Грешката при работа беше 0,05мм.
Добра вечер,
Благодаря за този отговор.
За посоките на лагера- ясно. Смазката- съгласен. Снимки нямам- не съм ходил да го видя на живо. Той е в провинцията, а аз в "голямото село"... Конуса за инструмента според продавача в широката си част почва от 11 мм. Шпинделната част е180хФ40. Малко нежен конуса ми се струва. С дупка за притягащ болт (най вероятно с лява резба при тази посока). Макар и в момента да работя със шпиндел самоделен на Ф40 и лагерите да са вече на хиляди часове... Произхода вероятно е умъртвен завод, няма да каже продавача. Ако желаете разни констуктивни подробности да споделим (без туй не съм фен на интерньет) телефона ми е 0887/////// . Че ако вземем тук да разказваме, ще направим най-обширната тема :)))

П.П. 31.05 Решено е. Приема се "Лагер посока няма" :)
Благодаря още веднъж, момчета за времето, което отделяте и мненията ви!

Тема "Мотор-шпиндел посока! Важно ли е това?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: