• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
kozl - майстор
Коги немаше импакти - чук и секач.
Аз съм имал успехи с 2 секача. Остър да направя шлиц в главата на болта и изтъпен за развиване с удари с чука по тъпия секач. Действието на чука и секача наподобява това на импакта/гайковерта. Въртящия момент се осигурява от ударна сила.
И все пак за този случай ми се струва, че най-удачно ще е със заварка на гайка, та потърси помощ от некой имащ и можещ.
film - специалист
Благодаря ви, наистина ще потърся помощ от някой с необходимите инструменти или сервиз
shotik - майстор
Надявам се да сполучиш с развиването !

Резбата трябва да е М6 и много лесно се къса, особено, когато стоманен болт е завит в алуминиев корпус.

За да нямаш друг път същия проблем, вместо болтове навий шпилки, така те ще си остават в корпуса, а ще се развиват гайките. По- лесно ще се напръсква със спрей /WD40 или подобен / и по- лесно ще може да се ползва пособие халка- секач за рязане на гайка.

Преди малко гледах на моята кола, там са шпилки, не съм ги слагал аз, заводски са.
Много отдавна на трабанта бях сменил болтовете на главата към цилиндъра с шпилки, имах случай на изядена резба в алуминиевата част на цилиндъра, след това нямах проблеми със сваляне на глава, при подмяна на алуминиевите гарнитури.
film - специалист
Шпилка м6 или друга? Иначе си купих тези от ляво от железарията, а стария е от дясно. Смятах да сложа медна дихтуга и да напръскам с керамична грес
Прикачен файл:
IMG_20210704_121616.jpg
brick - специалист
film написа:
Шпилка м6 или друга? Иначе си купих тези от ляво от железарията, а стария е от дясно. Смятах да сложа медна дихтуга и да напръскам с керамична грес
Шпилка същия размер като стария болт. Оптимист сте, ако смятате да нарязвате нова резба в чугунен колектор. Новите болтове бих предпочел все пак с машинна глава, не имбусни. Медна шайба е излишна, не е шайбата която спича после. Обилно медна или керамична грес по резбата на болта, а ако е шпилка, сложете термогайка.

Относно ваденето на стария болт - с разпробиване става лесно, стига да има достъп. Още повече, че е голям шансът пак дотам да стигнете (ако е яко спекъл, M6 по-скоро ще се скъса глава, отколкото да се развие).
С ниски обороти първо тънко свредло 2 - 2,5 мм максимално центрирано по оста и на 2-3 стъпки разширяване до 5 мм, докато останат само витките от стария винт и почнат да изпадат. После зачистване с метчик. Чугунената резба в колектора е доста твърда и "центрира" бургията, ако кривнете леко, но не разчитайте изцяло на това.
film - специалист
Благодаря, ако колата е вдигната на подемник май има повече място. А дали този отвор за болта е глух или е както при ламбда сондата и при разпробиване ще изпаднат парчета в колектора?
l0v - напреднал
На такива места винаги се слага шпилки и гайките са бронзови удължени за да могат да се стегнат с необходимото усилие заради материала от който са направени. Не се използват никакви греси и масла. Смазване единствено само с графит на прах. А на по отговорни изделия шпилките са от специална неръждаема жароустойчива стомана.
А за конкретния случай най неподходящото са поцинковани болтове или шпилки.
  • 1
  • 2

Тема "Износена глава на болт и не може да се развие" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: