• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
ZEDYCUS - майстор
Никога не съм слагал хартия или картон между гайката и диска. Не съм имал проблем без.
Камъни евтини, но добри съм взимал от този човек в базара- https://bazar.bg/obiava-16587881/kamani-za-shmirgel
Може да питаш дали има и като твоя размер на 175мм.
pif4o - специалист
Здравейте групата, малко да ъпдеитна темата. Тея лагери на ФАГ де ги сложих или са жив ташак или има нещо не редно, но за има няма 30 минути работа (общо ако му се събира) след смяна на лагерите, те вече са пълна фира. Направи ми впечатление че пак взе много да вибрира, а дисковете не са чак толкова криви, примерно биенето на диска радиално е може би не повече от 2-3 десети от мм. Хванах оста и като я разклатих тя чак чука, свалих ги пак и скии кво стаааа
pif4o - специалист
пет апр 08, 2022 12:30 pmZEDYCUS написа:
Никога не съм слагал хартия или картон между гайката и диска. Не съм имал проблем без.
Камъни евтини, но добри съм взимал от този човек в базара- https://bazar.bg/obiava-16587881/kamani-za-shmirgel
Може да питаш дали има и като твоя размер на 175мм.
Какво ти е мнението за горния клип :)
ZEDYCUS - майстор
Фалшиви лагери. Или не си ги набил правилно, ако си удрял по външния диаметър и що си мисля че не е набит лагера до упор на шийката на вала. Моя шмиргел не съм слагал скъпи лагери навремето при ремонта, все още ги бива след 10 + години.
Виж тоя клип за изправянето на дисковете 23 минута.
pif4o - специалист
чет сеп 28, 2023 8:39 amZEDYCUS написа:
Фалшиви лагери. Или не си ги набил правилно, ако си удрял по външния диаметър и що си мисля че не е набит лагера до упор на шийката на вала. Моя шмиргел не съм слагал скъпи лагери навремето при ремонта, все още ги бива след 10 + години.
Виж тоя клип за изправянето на дисковете 23 минута.
На клипа не го гледай, изваден е вече и после само го мушнах на ръка на оста за да мога да заснема клипа колко се клати :) В никъкъв случаи не съм чукал по него при набиването :) Я съм техническо лице все пак :) Набивах си ги с преса с тръбичка дето опираше на вътрешната черупка ;) Сега му купих SNR и пак го сглобих, ама много мощно тва чудовище чак ме плаши като го пусна, ша взема го продам пък да си купя някои по маломощен и дребен, аз реално ги ползвам много малко някое свредло да заточа некое желязце да пилна, тоя кат се развърти и направо е като торнадо хахах. Сега ще изгледам клипа Благодаря ти :)
pif4o - специалист
Изгледах клипа, полезно инфо, нищо чудно тоя белия диск да се окаже в основата на проблема, ще купя едно такова от ИТТ да ги престържя да знам че са равни и ако пак не се укроти ще му мисля :) Между другото , белия диск видно е твърд, а другия сивия е доста по мек и ронлив, може ли да ми кажеш на кои диск за какво е предназначен да търка?
Djack - специалист
В по преден коментар, беше писал, че с новите лагери, инерцията е била доста по-малка... Да не би да са под напрежение или посукани заради вала?
Иначе мек камък - твърда стомана и обратно твърд камък - мек материал, така знам че се водят.
MamaMy - майстор
Налетел си на менте лагери. Не си продавай хубавата машинка защото после и да търсиш такава няма да намериш. И аз имам подобен. Никога не съм и помислял да го продам. Той може и малко да работи, но може и много. Масовите на пазара могат само малко. Този змей ще върти цял ден без да загрее. Повечето на 10-тата минута не можеш да им пипнеш корпуса. :)
kr1100 - майстор
чет сеп 28, 2023 8:17 ampif4o написа:
Здравейте групата, малко да ъпдеитна темата. Тея лагери на ФАГ де ги сложих или са жив ташак или има нещо не редно, но за има няма 30 минути работа (общо ако му се събира) след смяна на лагерите, те вече са пълна фира.
FAG лагери не произвеждат още преди 2003 г. Явно са ти набутали застояли стари. Да беше им сменил герестта.
koveslav - майстор
FAG са си марка лагери и то голяма. Произвеждат и сега,като имат заводи в много държави. От по-прецизните класове тук се внясят италианско и португалско производство. Има и заводи в китай, естествено. Монтажа и демонтажа на лагери си има правила, както и лагеруването на всеки механизъм и осигуряването му против аксиално биене и изместване.Според конструкцията е и поредицата на сглобяване и поредицата на монтаж на лагерите. Ако след монтажа на оста лагерите останат под аксиално напрежение и затягат, живота им е минимален.
Шмиргеловия камък е небалансиран фабрично, поставя се, стяга се между "лапите", пуска се шмилгела и се притрива с карборунда. Ако го демонтирате и монтирате отново, камъка отново ще бие и отново ще иска притриване, заради неточния размер на отвора му , стрямо диаметъра на оста.
Най-меките камъни са за най-твърдите материали и обратно. Шмиргеловия камък се сътои от определен вид натрошен материал на зърна с остри ръбчета, слепени с определен вид лепило. Идеята е камъка за по-твърди материали да е с по-нискотемпературно лепило между зърната, за да може щом зърната се захабят и започнат да загряват повърхността на камъка, те лесно да отпадат и да излизат на повърхността нови, остри зърна. Най-"меките" камъни на практика са за заточване на режещи инструменти с твърдосплавни пластини и се хабят много скоростно, но не прегряват заточвания материал като "твърдите" камъни и режат и заточват много добре.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Няколко въпроса за стар БГ шмиргел." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: