Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
emosms - специалист
Един велосипед стои на терасата от години, и ми дойде мерак да го постегна.
Рамката и вилката ще ги боядисвам, но се чудя какво да правя с никелираните елементи, които са поувехнали.
Тръби, чашки на вилката и т.н.

Може ли да се приложи оксидация върху тях?
Някои имат ръждиви петна/ облачета, само повърхностно.

Къде правят такива услуги (пловдив) и може ли изобщо да стане добре?

Поздрави
gogo7777 - майстор
Само повторно никелиране ще даде резултат. Дали само никел, хром/никел или никел/мед/никел/хром ще ти каже този, който ще се наеме да го прави.
emosms - специалист
Не може ли да стане тъмно?

Сигурно няма да е мат и плътен цвят, като оръжейна стомана, но разни дребни дефекти и резки не ме притесняват - ще изглежда по автентично.

Имам някаква визия в главата за изчистен, индустриален вид.
Рамката най-вероятно ще е сива (средно светло/тъмно), а никелираните/ хромираните детайли ми се ще да са по-тъмни от рамката.
Освен тръбите, също курбелите и венеца на веригата.

Челюстите на спирачките и ръкохватките също са лъскави (вече доста замъглени), но те май са алумин...
nikolson - майстор
Отиваш в един авто/мото магазин за тунинг и ги питаш. Инче, може да извадим фирми от нета, но никой не знае, дали приемат малки поръчки.
Lutchezar - майстор
Има 2 подхода: електрохимичен - по галваничен път се отлага необходимия метал, и бояджийски - боя или фолио със търсения ефект и отгоре лак.
emosms - специалист
Авто мото не вярвам да разбират.
Май трябва да е специализирана фирма за галванични/ електрохимични работи.

Четох тук там, никела/ хрома се сваля във вана с ток (обратна полярност на процеса на полагане), ръждивите петна също.

Оксидацията - истинската е пак във вана, с ток.
После е гореща химическа, най-слабата е студена химическа.

Някой ползвал ли е такава фирма?

Сведох детайлите до 3 - протектора на големия венец на веригата и две тръби.
Особено протектора на венеца - малко вероятно е да намеря същата част, нова.

Алуминиевите (курбели и челюстни спирачки) ще ги мина с полирпаста и си остават лъскави, или оксидация, ако е изгодно.

Дребните никелирани (чашки, гайки на колчето) ще търся нови черни или ще жуля и боядисам черно.
Последна промяна от emosms на нед юли 31, 2022 7:09 pm, променено общо 1 път.
nikolson - майстор
В автомото тунинга не разбират, те ползват и имат контакти.
gogo7777 - майстор
нед юли 31, 2022 7:04 pmemosms написа:
Авто мото не вярвам да разбират.
Май трябва да е специализирана фирма за галванични/ електрохимични работи.

Четох тук там, никела/ хрома се сваля във вана с ток (обратна полярност на процеса на полагане), ръждивите петна също.

Оксидацията - истинската е пак във вана, с ток.
После е гореща химическа, най-слабата е студена химическа.

Някой ползвал ли е такава фирма?

Сведох детайлите до 3 - протектора на големия венец на веригата и две тръби.
Особено протектора на венеца - малко вероятно е да намеря същата част, нова.

Алуминиевите (курбели и челюстни спирачки) ще ги мина с полирпаста и си остават лъскави, или оксидация, ако е изгодно.

Дребните никелирани (чашки, гайки на колчето) ще търся нови черни или ще жуля и боядисам черно.
Аз съм такава "фирма", но съм доста далече. Мога да те пратя при конкуренцията, но те нямат верните електролити....
Какъв е размера на тръбите?
emosms - специалист
Ами към Ф25, колчето на кормилото и тръбата на кормилото.
Ето снимка на протектора на венеца (прикачено).

А самата оксидация, ръждясва ли после? Не искам хром никел.

Прикачен файл

viber_image_2022-08-01_11-30-59-064.jpg
MamaMy - майстор
Алуминия да го анодираш ли искаш или да го оксидираш?

Тема "Оксидация никелирани елементи" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: